کد مطلب: ۲۴۱۸۵۹

رفع ۲۶ مشکل ترانزیتی در سال جاری

رفع ۲۶ مشکل ترانزیتی در سال جاری

معاون حمل‌‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی، از افزایش تعداد مشکلات فرایند ترانزیت به ۷۷ مورد در مطالعات جدید خبر داد و گفت: ۱۴ مشکل ترانزیت کشور در سال گذشته برطرف شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی گفت: طبق آخرین بررسی‌ها و مکان‌یابی انجام‌شده در قالب یک مدل ریاضی توسط معاونت حمل‌ونقل، ۵۰ نقطه به‌عنوان مراکز لجستیک کشور شناسایی‌شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرداد تقی‌زاده افزود: بر این اساس، گزارش مکان‌یابی و شناسایی مراکز لجستیک کشور برای وزیر راه‌وشهرسازی و معاونان بخش حمل‌ونقل ایشان نیز ارائه‌شده و مقرر شد هیچ‌گونه تصمیم‌گیری دیگری به‌منظور تغییر مکان مراکز لجستیک کشور اتخاذ و اعمال نشود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه به نقش حمل‌ونقل مسافر بین‌المللی اشاره کرد و گفت: طبق مطالعات جدید صورت گرفته در معاونت حمل‌ونقل، ترانزیت مسافر یا جابجایی مسافران در سطح بین‌المللی موجب ارتقا روابط بین کشورها، بهبود روابط تجاری بین کشورها و اقتصادی شدن کریدورهای حمل‌ونقلی می‌شود. ازاین‌رو فعالان حوزه حمل‌ونقل مسافر نیز به کارگروه لجستیک دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصادی شدن کریدور به اشتغال‌زایی، توسعه مناطق اطراف کریدور، معیشت مردم ساکن پیرامون کریدور و رشد و توسعه صنعت کمک می‌کند.

معاون حمل‌‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید بیان داشت: درگذشته وزارت راه و شهرسازی فقط بر روی هدف سامان‌دهی حمل‌ونقل متمرکز بود، ‌اما امروز سامان‌دهی حمل‌ونقل در گرو بهبود روابط با سیر دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های صنفی است و این پیروی ازاین ‌رویه در سطح استان‌ها نیز باید مورد تاکید قرار گیرد.

تقی‌زاده با اشاره به افزایش تعداد مشکلات بخش ترانزیت از ۶۶ به ۷۷ مشکل خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴ مشکل برطرف شده و ۲۶ مشکل تا پایان سال ۹۷ رفع خواهد شد.

معاون حمل‌‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: بارها پشت مرزهای کشور برای عبور از ایران صف نکشیده‌اند و مادامی‌که مشکلات زنجیره لجستیک و ترانزیت رفع نشود، تجار بین‌المللی مسیرهای دیگری برای عبور بار تعریف می‌کنند.

وی مشکلات مربوط به ارز را موقتی دانست و گفت: نامه‌ای با موضوع مشکلات ارزی به امضا وزیر راه‌وشهرسازی تنظیم‌شده و قرار است به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شود.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.