خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۷۳۹۴

چرا بنگاه‌های اقتصادی به روابط عمومی احتیاج دارند؟

چرا بنگاه‌های اقتصادی به روابط عمومی احتیاج دارند؟

روابط عمومی می‌تواند به پیشبرد اهداف شرکت کمک کند و دیدگاه دیگران را نسبت به مجموعه خود تغییر دهد. در این یادداشت چند علت اصلی اهمیت روابط عمومی در دنیای تجارت امروز بررسی شده است.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از شرکت‌ها برای روابط عمومی هزینه می‌کنند؟ آیا روابط عمومی توان بازگرداندن هزینه نیروهایش برای یک بنگاه اقتصادی را دارد؟

بله! روابط عمومی می‌تواند به پیشبرد اهداف شرکت کمک کند و دیدگاه دیگران را نسبت به مجموعه خود تغییر دهد.

در این یادداشت چند علت اصلی اهمیت روابط عمومی در دنیای تجارت امروز را بررسی می‌کنیم.

بهزاد فضل‌‌الهی، فعال حوزه روابط عمومی و ریتیل:

در گذشته، بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با روابط عمومی تنها به صورت آفلاین انجام می‌شد، اما با رشد فضای آنلاین این فعالیت‌ها نیز تغییر شکل داده و حالا توانایی این را دارند که کسب‌ و کارها را در معرض دید خیل عظیمی از مخاطبان قرار دهند.

روابط عمومی نقش بزرگی در تعالی یک سازمان ایفا می‌کند و باید در رابطه با آن تحقیقات بیشتری انجام داد، زیرا با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانید به سودآوری بالایی برسید.

افزایش فروش و سود بیشتر به همراه اشتغال‌زایی پایدار

روابط عمومی‌هایی که با کارشناسان خبره تجهیز شده باشند، توانایی این را دارند که با یک استراتژی مناسب مشتریان بیشتری را جذب و به آن‌ها را وفادار کنند، کمپین‌هایی که روابط عمومی طراحی می‌کند می‌تواند مجموعه شمارا به بهترین شکل به قشری که هدف‌گذاری شده‌اند معرفی و آن‌ها را ترغیب به همراهی با کمپین و در نتیجه خرید یا استفاده از خدمات شما کند، این روند یکی از شیوه‌های مناسب بازاریابی است و باعث می‌شود مجموعه با فروش بیشتری رشد و گسترش پیدا کند.

روابط عمومی شما را معتبر می‌کند

اعتماد نقش مهمی در تجارت دارد و عدم اعتماد به یک سازمان می تواند بسیاری از مشتریان و خریداران را از خود دور کند. همچنین ممکن است فرصت های تجاری را از دست داده و حتی به دلیل عدم اعتماد به آن پی نبرید، چرا که اعتمادسازی تنها مختص مشتریان نیست و شرکای تجاری نیز از آن تاثیر می‌گیرند.

روابط عمومی آینه تمام نمای هر سازمانی است و به خوبی می‌تواند سازمان را به جامعه مخاطب معرفی کند.

هزینه تبلیغات و بازاریابی را کاهش می‌دهد

رسیدن به نقطه هدف در بازاریابی بسیار پرهزینه است، به خصوص زمانی که به بازاریابی با روش سنتی روی بیاورید و از کانال‌های بازاریابی آنلاین استفاده نکنید، اینجاست که پیام‌های روابط عمومی تهیه شده با دقت کافی راهی بسیار مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان است.

روابط عمومی طرز تفکر مردم به سازمان شمارا تغییر می‌دهد

برخی کسب و کارها به طور ناعادلانه‌ای شهرت و اعتبار خوبی ندارند، برخی کسب و کارها نیز مطلقا در معرض دید عموم نیستند، هردوی این موقعیت‌ها مشکل‌زا هستند و این درحالی است که شما می‌توانید به راحتی این مسئله را حل کنید.

تمرکز کردن بر کمپین‌های مثبت در حوزه روابط عمومی این قابلیت را دارد که دیدگاه عمومی در رابطه با یک سازمان را به سوی مثبت تغییر دهد و آگاهی عمومی را در رابطه با فعالیت‌های مثبت یک سازمان بالا ببرد.

روابط عمومی همانطور که آینه تمام نمای یک سازمان است باید چشم بینا و گوش شنوای سازمان نیز باشد، شما باید اخبار، نظرات، انتقادات و فعالیت‌های رقبای خود را بشنوید و سپس با آگاهی اقدام به طراحی کمپین کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.