کد مطلب: ۲۶۸۴۹۳

روسیه چارچوب حقوقی واردات نفت ایران را ارزیابی می‌کند

روسیه چارچوب حقوقی واردات نفت ایران را ارزیابی می‌کند

وزیر انرژی روسیه در واکنش به اخباری مبنی بر اعمال فشار آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران، گفت: کشورش توافق با ایران برای واردات نفت خام در قبال کالا را از منظر حقوقی ارزیابی خواهد کرد.

روسیه در میان متحدان بزرگ آمریکا قرار ندارد و مانند ایران تحت تحریم‌های واشنگتن قرار گرفته است بنابراین احتمالا آخرین کشوری خواهد بود که ممکن است به هشدارهای واشنگتن توجه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بعلاوه پس از اینکه ایران در نشست اخیر کشورهای اوپک و غیراوپک از موضع خود کوتاه آمد و با تسهیل محدودیت‌های عرضه موافقت کرد، تحلیلگران می‌گویند مسکو در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند از واشنگتن برای جبران لطف خود درخواست کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: تفاهم نامه‌ای که با ایران در سال ۲۰۱۴ امضا کردیم، همچنان به قوت خود باقی است. توافق تهاتر نفت در برابر کالا از سال گذشته آغاز شد و روسیه و ایران توافق کردند ایران صادرات ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت به روسیه را در قبال دریافت کالاهای مختلف آغاز کند. امسال نواک درباره تمدید این مکانیسم به مدت پنج سال صحبت کرد.

پیش از اینکه دونالد ترامپ، تحریم‌ها علیه تهران را اعلام کند، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اظهار کرده بود شرکت‌های روس‌نفت، گازپروم، گازپروم نفت و لوک اویل قصد دارد حداکثر ۵۰ میلیارد دلار در توسعه نفت و گاز ایران هزینه کنند.

منبع:اویل پرایس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.