کد مطلب: ۴۸۰۳۸۹

دژپسند مطرح کرد:

تلاش دولت برای رونق اقتصادی با مشارکت بورس

تلاش دولت برای رونق اقتصادی با مشارکت بورس

وزیر اقتصاد از تلاش دولت برای رونق اقتصادی با مشارکت بازار سرمایه خبر داد و گفت: دولت در 6 ماهه نخست سال حتی یک ریال به بانک مرکزی وابستگی نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با اشاره به حواشی‌های بسیار و بی اساس در خصوص کسری بودجه و برداشت دولت از بانک مرکزی اظهار کرد: دولت در 6 ماهه نخست سال حتی یک ریال به بانک مرکزی وابستگی نداشت.

وی افزود: از اقدامات مهم دولت برای جایگزینی تامین مالی می‌توان به صرفه‌جویی هزینه‌ها، عرضه دارایی‌های دولتی بصورت فراگیر، فروش اوراق و نیز وصول مالیات اشاره کرد.

دژپسند از تلاش دولت برای رونق اقتصادی با مشارکت بازار سرمایه خبر داد.

وزیر اقتصاد اشاعه فرهنگ مصرف و تولید داخلی را از راهکارهای مقابله با فشارهای تحریم‌های دشمنان دانست و گفت: در حال حاضر استعمارگران از طرق مختلف همچون بستن مبادی ارز خارجی، صدور کالا و خدمات و محدود کردن عملکرد فعالان تجارت خارجی سعی بر فشار حداکثری بر مردم و کشور را دارند که می‌توان با مصرف تولیدات داخلی مانند ایستادگی و مقاومت زمان جنگ این حلقه را بشکنیم.

دژپسند صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی را به مثابه بازیگران اصلی دفاع اقتصاد دانست و افزود: امروزه دشمن با بهره‌گیری از ابزارهای پلیدانه تمام مبادلات ما را مورد هدف قرار داده و امید است که با همیاری بخش خصوصی و با صادرات غیرنفتی بتوانیم ارزهای حاصل از صادرات بیشتری را برای کشور تامین کنیم.

وی با اشاره به ایستادگی ملت در 8 سال جنگ تحمیلی و نیز جنگ اقتصادی کنونی اظهار کرد: مردم با همدلی و عزم ملی در برابر تمام توطئه‌های استعمارگران ایستاده‌اند.

دژپسند در پایان گفت: مقاومت مردم ایران درسی به دشمنان انقلاب بود که این انقلاب سرنگون نمی‌شود و به اهداف پلید خود نخواهند رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام یادتون هست یکماه پیش نوشتم اگر بورس ریزش کند دلار مهرماه ۳۲هزارتومان خواهد شد این پیش بینی داره درست از آب در میاد پیش بینی دو م من که یادتان نرفته اون هم در صورت ادامه ی ریزش بورس فرو پاشی اقتصادی ایران در آبان ماه است که بقیه را حدس بزنید …….. که انشاالله این طور نشه این پیام منو میدونم پاک می کنید ولی کارشناس محترم از من به یا دگار داشته باش

    • نیما

      نه یادمون نیست

  • ناشناس

    متاسفانه هر وقت مردم خواستن یک اعتمادی به دولت کنن خودشون یکاری کردن که کور وپشیمون بشی .هرکسی هم تو جایی که هست با چند نفر تبانی میکنه یقانونی میاره یه پولی به جیب میزنه و… بنظر من خودشون نمی خوان درست بشه نون دلال ها تو بی نظمیه ایرانهم که بهشته دلال ها شده وگرنه کم کار شناس نداریم .خود مسولانه بورسهم بعد انهمه وقت تجربی هم که شده باشه بازارو میشناسن و عواقب یه تسمیمو میدونن . ایران رو دست دلال ها میگرده دیگه اینو یه بچه کوچکم میدونه مردم هم از بیکاری تا یموقعیت کاری پیدا میشه ریسک میکنن. هرچی هم سر مردم میاد حواله میکنن به حضرت عباس و خدا و …!!!!!
    سهماتون رو نگهدارین تا بیاد بالا متضرر نشین و باج ندین یا حق

  • ناشناس

    کل تامین مالی دولت امسال از بورس بود
    همه رو دعوت کرد به بورس و پشتمون رو خالی کرد
    اخه این چه سیاستی
    بخدا از این کشور بیزار شدم دیگه

  • ناشناس

    آقای دولت، لطفاً هر چی قانون و بخشنامه و توصیه و دستور و …. برای بورس گذاشتید، همشو لغو کنید. آقا شما اصلاً به بورس کار نداشته باش. مدیران بورس، شما هم اینقدر بزدل و ترسو نباشید. بابا یک کم شهامت و جسارت داشته باشید. اینقدر گوش به فرمان دولت بودن والله خوب نیست. با هر ساز دولت نرقصید. نظرات فنی و تخصصی خودتون را اعمال کنید. بذارید مردم به شهامت و درایتتون افتخار کنن. دولت و مجلس پاشون رو از بورس بکشن بیرون، بورس رونق میگیره. تولید و صنعت رونق میگیره. مردم هم پولشون رو نمی برن تبدیل به دلار و سکه کنن.

  • ناشناس

    خدامان درآمد آخه .تا کی منفی بورس شصت درصد خگستر تو ضررم

  • ناشناس

    چقدر هم خوب مزد اعتمادشون رو دادید با خالی کردن جیب خالی مردم بیچاره که از سر نداری به شما اعتماد کردن و به جای دلالی تو ارز و سکه زندگی و سرمایه یک عمرشون رو به شما سپردن چه امانت دارهایی بودید شما .خیانت در امانت کردید و خدا خودش حق خائنین به این مردم شریف رو خواهد گرفت

  • ناشناس

    دژپسند حرف نزن

  • سامان

    اقای دژپسند مردم در صحنه هستند شما در خواب وخیال هستید از مردم همش مایه میگذارید و مسولیت کار خودتان را بپذیرید

  • ناشناس

    فقط یک کلمه بگویید که سهام مردم و عدالت را چگونه به تاراج بردید.
    ایاسهام عدالت قیمتی ترازپرایدنبود‌
    فقیری که چشم امیدش این سهام بودراکارگزاریهابه یغمابردندوحراج کردند
    کارگزاری فارابی رسمادزداست.
    شمای دولت که پشتشانیدچرامحکومشان نمیکنیدوسهم و پول فقرارابرنمیگردانی.
    چندین سال این سهام دراختیاردولت بود.خوردندوبردندوچندرغازکف جیب ملت

  • ناشناس

    از ماست که برماست اولا قبل از این هیوهای بورسی که دولت راه انداخته بود پیاپی پیام میومد که مردم مراقب باشید دولت کیسه دوخته قشنگ برد بالا و همه رو فریب داد و وسوسه مرد و مردم ریختن تو بورس بعدم پول مردمو خوردن و یه آبم روش حالبیش اینه مه تمام سرمایمونو خوردن و بردن صدامونم درنمیاد تا مظلوم نباشه ظالم قدرت نمیگیره بابا یه کیف پولمونو میزنن هوار راه میندازیم میریم شکایت و پلیس بازی این همه پولمونو خوردن نشستیم نگاه میکنیم فقط فحش میدیم اینا چنین مردم بی رگی می خوان بچاپن و بخورن و ببرن لطفا پیام منو نشر بدین حتما