کد مطلب: ۳۶۹۹۳۳

ادامه‌دار بودن رونق شاخص بورس تا اواخر تیر ماه

ادامه‌دار بودن رونق شاخص بورس تا اواخر تیر ماه

شاخص بورس تهران از ابتدای سال ۹۸ رشد خود را آغاز کرده و این موضوع تنها به چند روز اخیر مربوط نمی‌شود. عمده این رشد هم ناشی از عملکرد اسفند ماه شرکت‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل کارگزاری «آینده نگر خوارزمی» ضمن بیان این مطلب که شاخص بورس تهران از ابتدای سال ۹۸ رشد خود را آغاز کرده و این موضوع تنها به چند روز اخیر مربوط نمی‌شود و عمده این رشد هم ناشی از عملکرد اسفند ماه شرکت‌ها بوده است، بیان کرد: «شرکت‌ها در این زمان با عملکرد مناسبی مواجه بودند که این موضوع در شکل‌گیری روال اخیر تاثیر زیادی داشته است.

این روند در حالی بود که انتظار می‌رفت تحریم‌ها در میزان تولید شرکت‌های صادرات محور تاثیر بگذارند اما خوشبختانه نه تنها این موضوع اثرگذاری زیادی نداشت، بلکه برخی شرکت‌ها در آخرین ماه سال گذشته نسبت به ماه‌های قبل شاهد پیشرفت خوبی هم بودند به طوری که این رشد تاکنون نیز ادامه دارد.»

وی در خصوص اوج این رونق در چند روز اخیر نیز گفت: «عامل دیگر در افزایش رشد شاخص طی این مدت به رشد قیمت دلار باز می‌گردد.

از طرفی دیگر با توجه به برنامه‌های بانک مرکزی برای ایجاد بازار متشکل ارزی به نظر می‌رسد قیمت‌ها با این سازوکار به قیمت‌های بازار نزدیکتر شوند، این موضوع در خروج برخی سرمایه‌گذاران فعال در بازار ارز و ورود نقدینگی شان به بازار سرمایه بی‌تاثیر نبوده است.»

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی از روند شش ماه آتی بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به رویدادهای سیاسی موجود نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی تا نیمه نخست سال جاری داشته باشیم، اما به نظر من تا قبل از آغاز فصل مجامع یعنی به طور تقریبی تا اواخر تیر ماه، این روند رو به جلو در بازار سرمایه ایران کماکان ادامه خواهد داشت.

حسن قاسمی در ادامه اضافه کرد: با بررسی تاریخی شاخص در سال‌‌های گذشته، درمی‌یابیم که این الگو تکرار شده است، بنابراین امسال نیز تا قبل از برگزاری مجامع شرکت‌ها همچنان با چنین رونقی در بازار سرمایه رو‌به‌رو خواهیم بود.

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی در پایان به سرمایه‌گذاران تاکید کرد: «به نظر می‌رسد بازارهای موازی مانند ارز و مسکن و غیره برای سرمایه‌گذاری اشباع شده و رشد خود را انجام داده‌اند.

در این شرایط به نظر من دیگر امکان رشد برای این بازارها وجود ندارد، با توجه به اینکه قیمت دلار هنوز در شرکت‌های بورسی پایین است، این پیشرفت همچنان در بازده شرکت‌ها دیده می‌شود، بنابراین در فاصله تقریبی چهار ماه ابتدای سال جاری بازده خوبی خواهند داشت.»

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.