کد مطلب: ۲۹۱۴۰۵

رویترز: عربستان سعودی طرح فروش سهام «آرامکو» را متوقف کرد

رویترز: عربستان سعودی طرح فروش سهام «آرامکو» را متوقف کرد

خبرگزاری رویترز به نقل منابعی گزارش داد که عربستان سعودی عرضه اولیه سهام شرکت ملی نفت آرامکو را متوقف و کارشناسان مربوط به این طرح را اخراج کرده است.

خبرگزاری رویترز شامگاه چهارشنبه از توقف فروش سهام شرکت ملی نفت آرامکو عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این خبرگزاری به نقل از منابع اختصاصی خود اعلام کرد که علاوه بر توقف طرح عرضه اولیه سهام آرامکو در بازراهای داخلی و جهانی، مشاوران مالی مربوط به این طرح را نیز اخراج کرده است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه سعودی نوشت که این تصمیم از مدتی پیش گرفته شده است ولی کسی نمی‌تواند آن را اعلام کند؛ به همین دلیل، اظهارات در این باره به صورت تدریجی بوده است؛ به گونه‌ای که ابتدا از تعویق آن سخن گفته می‌شود و در مرحله بعد لغو آن را اعلام می‌کنند.

عربستان سعودی سال گذشته در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود اعلام کرد که برای تغییر در ساختار درآمدهای اقتصادی این کشور قصد دارد، ۵ درصد از کل سهام آرامکو را که به ادعای ریاض ۲۰۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، در گام اول عرضه کند.

قرار بود این عرضه در اواخر سال ۲۰۱۸ انجام شده و سهام آرامکو در بورس «تدابل» عربستان عرضه شود اما آمادگی این بورس و شرکت آرامکو در کنار تمایل برای عرضه همزمان سهام این شرکت در بازارهای بین‌الملل باعث شده است که زمان قطعی این عرضه اولیه هنوز نامشخص بماند.

«خالد الفالح»، وزیر نفت سعودی خرداد ماه گذشته گفته بود ممکن است عرضه سهام آرامکو به تعویق بیافتد و به سال ۲۰۱۹ موکول شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.