کد مطلب: ۱۸۷۱۷۴

رویکرد «اقتصاد سبز» در مناطق آزاد کشور

رویکرد «اقتصاد سبز» در مناطق آزاد کشور

دبیر شورای محیط زیست مناطق آزاد گفت: با توسعه اقتصاد سبز خطرات محیط زیستی کاهش می‌یابد و موجب افزایش رفاه در جامعه خواهد شد.

دبیر شورای محیط زیست مناطق آزاد گفت: با توسعه اقتصاد سبز خطرات محیط زیستی کاهش می‌یابد و موجب افزایش رفاه در جامعه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نهمین نشست شورای راهبردی محیط زیست و توسعه پایدار مناطق آزاد کشور با محوریت «رویکرد اقتصاد سبز در مناطق آزاد کشور» با حضور دبیر شورای راهبری محیط زیست مناطق و مدیران محیط زیست سازمان‌های مناطق آزاد و متخصصان و صاحب نظران محیط زیست کشور به میزبانی این منطقه برگزار شد.

باقرزاده کریمی، دبیر شورای محیط زیست مناطق آزاد کشور در این نشست ضمن تشریح تغییر الگوی زندگی و الگوی مصرف در دهه‌های اخیر، به شکل‌گیری و توسعه نادرست این الگو در دنیا و کاهش منابع کره زمین اشاره کرد و گفت: رویکرد اقتصاد سبز، گامی موثر جهت تحول در اقتصاد محیط زیست است. همچنین با توسعه اقتصاد سبز خطرات محیط زیستی کاهش می‌یابد و موجب افزایش رفاه در جامعه خواهد شد.

در ادامه مهندس مرتضایی، عضو هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی؛ نیز اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست در این منطقه را شامل احداث کارگاه ورمی کمپوست، اجرای پروژه‌های سیستم‌های تصفیه خانه‌های خانگی و آموزش حفظ محیط زیست اعلام کرد.

بنا بر این گزارش تحول در محیط زیست یکی از مباحث مهم مطرح شده این نشست بوده و در ادامه مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی حفاظت از محیط زیست کشور با ارائه مطلبی پیرامون طرح اقتصاد سبز این طرح را یکی از ارکان تحول در محیط زیست مناطق آزاد کشور معرفی کرد و به تبیین این موضوع پرداخت.

سخنرانی تاج‌بخش، رئیس انجمن علمی سیستم‌های سطوح آبگیر باران؛ با موضوع استحصال آب باران، ضرورت اقتصاد سبز از دیگر برنامه‌های این نشست بود. علاوه بر این راهکارهای دستیابی به اقتصاد سبز نیز در این نشست دو روزه در قالب سخنرانی جمعی به عنوان ابزارهای گذار به اقتصاد سبز در مناطق آزاد توسط رئیس گروه ارزیابی آمایش محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست نیز توجه به اقتصاد سبز و برنامه‌ریزی در جهت اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مبتنی بر آن به عنوان مهم‌ترین ابزار تحول در محیط زیست و توسعه پایدار مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان در این نشست از طرح‌های زیست محیطی اجرا شده در منطقه آزاد انزلی و همچنین پروژه‌های ورمی کمپوست، محصولات ارگانیک کشاورزی، سیستم‌های تصفیه خانگی و زیرساخت‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی منطقه بازدید کردند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.