کد مطلب: ۳۸۸۷۸۵

اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز

اعلام زمان برگزاری مجامع ۱۰ بانک و افزایش درآمد «زپارس»

اعلام زمان برگزاری مجامع ۱۰ بانک و افزایش درآمد «زپارس»

از مهمترین خبرهای امروز بازار سهام، یکشنبه 23 تیر ماه سال 98، اعلام زمان برگزاری مجامع ۱۰ بانک و افزایش درآمد 28 میلیارد تومانی «زپارس» است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران در دومین روز هفته نیز مثبت ظاهر شد و عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت.

شاخص کل بورس امروز با رشد 2972 واحدی معادل 1.19 درصد در سطح 253 هزار واحددی متوقف شد و به کار خود پایان داد.

اعلام زمان برگزاری مجامع ۱۰ بانک

بانک پاسارگاد: بر اساس اعلام این بانک در سامانه کدال، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بانک پاسارگاد که با نماد «وپاسار» در بازار سهام حضور دارد، روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

بانک اقتصاد نوین: بانک اقتصاد نوین نیز، که با نماد «ونوین» در بازار سهام حضور دارد با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال زمان مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ اعلام کرد.

بانک انصار: یکی دیگر از بانک‌هایی که با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه خود را اعلام کرد بانک انصار است که زمان مجمع روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه سال ۹۸ خواهد بود.

پست بانک: پست بانک نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، پست بانک مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

بانک ملت: همچنین بانک ملت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ اعلام کرد.

بانک دی: بانک دی نیز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ را زمان برگزاری مجمع خود اعلام کرد.

بانک پارسیان: این بانک نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق‌العاده را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، بانک پارسیان مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق‌العاده سالیانه صاحبان سهام خود را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

موسسه ملل: موسسه ملل هم با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت اعتباری ملل که با نماد «وملل» در بازار سهام حضور دارد را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ اعلام کرد.

بانک گردشگری: این بانک نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بانک گردشگری که با نماد «وگردش» در بازار سهام حضور دارد، را علام کرد که بر اساس این گزارش، شرکت بانک گردشگری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

بانک تجارت: اما آخرین بانک نیز که با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده شرکت بانک تجارت که با نماد «وتجارت» در بازار سهام حضور دارد، را اعلام کرد بانک تجارت بود که طبق اعلام این بانک، مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود.

افزایش درآمد 28 میلیارد تومانی «زپارس»

شرکت ملی کشت و صنعت ودامپروری پارس (زپارس) در گروه زراعت و خدمات وابسته فعالیت دارد.

این شرکت در سال 97 وارد بازار بورس شده است.

موضوع فعالیت شرکت تولید و فروش شیر گاو، گوساله نر، ذرت بذری، گندم و سایر محصولات کشاورزی است.

زپارس خرداد ماه 98 فروش 32 میلیارد و 58 میلیون تومانی را رقم زده است.

میانگین درآمدی زپارس در سال مالی منتهی به آذر ماه سال 97 مبلغ 9 میلیارد و 383 میلیون تومان است که در شروع سال مالی منتهی به آذر ماه سال 98 درآمد ماهیانه شرکت با کاهش قابل توجه همراه بوده است.

درآمد دی‌ ماه زپارس در اولین ماه سال مالی منتهی به آذر ماه سال 98 به دو میلیارد و 787 میلیون تومان رسید و تا فروردین ماه سال 98 با نوسان اندک در همین سطح قرار داشت. اما در اردیبهشت ماه درآمد زپارس با رشد همراه بوده و به چهار میلیارد و 307 میلیون تومان رسید.

درآمد زپارس در خرداد ماه با رشد 27 میلیارد و 751 میلیون تومانی نسبت به اردیبهشت ماه و رشد 22 میلیارد و 675 میلیون تومانی نسبت به فروردین ماه به 32 میلیارد و 58 میلیون تومان رسید.

در خبر دیگر، درآمد پتروشیمی در سال ۹۷ به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش قیمت دلار بالا رفت و موجب بالا رفتن سود خالص و حاشیه سود پتروشیمی‌های اوره‌ای شده است به طوری حاشیه سود خالص اوره‌ای‌ها به طور میانگین ۲۱ درصد بالا رفت.

اعلام سود چند نماد بورسی

«ولساپا»: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت لیزینگ رایان سایپا برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ در روز شنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۸ برگزار شد و تقسیم مبلغ ۱۵۰ ریال سود نقدی و ۲۲۷ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند.

«شاوان»: شرکت پالایش نفت لاوان با سرمایه هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت پالایش نفت لاوان در دوره یاد شده، مبلغ سه هزار و ۳۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ دو هزار و ۶۵۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

در گزارش حسابرسی شده شرکت پالایش نفت لاوان نسبت به گزارش حسابرسی نشده، چهار درصد افزایش سود به سبب کاهش بهای تمام شده فروش مشاهده می‌شود.

«دپارس»: شرکت پارس دارو با سرمایه ثبت شده ۲۱۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت پارس دارو در دوره یاد شده، مبلغ ۸۸۳ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ چهار هزار و ۲۰۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۴۲۷ درصد افزایش داشته است.

در خبر دیگر، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با سرمایه ۲۷ هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در دوره یاد شده، مبلغ ۱۳ هزار و ۶۵۳ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵۰۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین در خبر دیگر، بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز شامل ۶۳۹ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۷۷ سهم در حالی روز گذشته توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه شد که این سازمان در واگذاری این بلوک بیمه‌ای ناکام ماند و برای آن خریداری پیدا نشد.

دلایل توقف و بازگشایی نماد ۱۹ شرکت و تعلیق یک سهم بورسی

در جریان معاملات دومین روز این هفته بازار سهام، نماد 19 شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل مختلف بسته و باز شد.

همچنین نماد پتروشیمی آبادان با توجه به عدم رعایت الزامات پذیرش تعلیق شد.

بر اساس این گزارش، نماد چهار شرکت سایپا، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، داروسازی امین، حفاری شمال و حق تقدم استفاده نشده آن با توجه به بازگشایی نماد اصلی با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از ساز و کار حراج آماده انجام معامله هستند، همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده درحراج امکان‌پذیر است.

همچنین سه نماد هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، حمل‌ونقل‌ توکا و سیمان کردستان با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف شد که روز بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی، سرمایه‌گذاری پردیس با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله هستند، ادامه معاملات در نمادهای مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان‌پذیر است.

نماد شرکت‌های بهنوش‌، نیرو ترانس‌، سیمان‌ سفیدنی‌ریز، ایران‌ ارقام‌، شیمی‌ داروئی‌ داروپخش‌، تایدواتر خاورمیانه‌ با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام به مدت 60 دقیقه در وضعیت سفارش‌گیری قرار می‌گیرد و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.

نماد دو شرکت سیمان قاین و سیمان شمال با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از ساز و کار حراج آماده انجام معامله هستند.

نماد شرکت پگاه‌ خراسان‌ نیز با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.

در خبر دیگر، بانک ملت در 12 ماهه منتتهی به اسفند ماه سال 97 برای هر سهم 2420 ریال سود حسابرسی شده محقق کرد. این در حالی است که در گزارش حسابرسی نشده سود هر سهم 2446 ریال اعلام شده بود.

همچنین در خبر دیگر، شرکت ساپیا نیز در 12 ماهه منتهی به اسفند ماه سال 97 برای هر سهم 1422 ریال زیان حسابرسی شده محقق کرد.

منبع: ایبنا ، سنا ، رادیو سهام ، بااقتصاد ، بورس پرس ، بورس 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.وبملت.سود.اعلامی.۲۴۴۶.ریال.از.محل.تسعیر.وسایر.سودها.هنوز.اعلام.نشده.چمع.سود.ها.بنظر.تا.۶۰۰۰ریال.برسد.افزایش.سرمایه.وتقسیم.سود.در.پیش.است.بنا.به.گفته.ها.