کد مطلب: ۴۳۶۶۴۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با نماینده کارگران در شورای عالی کار:

اعلام زمان تعیین حداقل مزد سال ۹۹ / حقوق‌ها ممکن است چقدر افزایش یابند؟

اعلام زمان تعیین حداقل مزد سال 99 / حقوق‌ها ممکن است چقدر افزایش یابند؟

در حالی که تا روز گذشته این احتمال وجود داشت که جلسه تعیین دستمزد به سال آینده موکول شود، اما نماینده کارگران از برگزاری این جلسه در آخرین دوشنبه سال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که روز گذشته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار این احتمال را مطرح کرد که جلسه تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده برگزار شود، اما این جلسه در دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در خصوص تشکیل این جلسه پیش از پایان سال گفت: اگر این جلسه در سال آینده و پس از تعطیلات اعمال شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد و فرقی ندارد. اولویت فعلی کشور باید ابتدا حل بحران کرونا، سپس به چرخش درآوردن اقتصاد داخلی و سوم چرخیدن اقتصاد خارجی و صادرات باشد. مسئولان اگر صلاح بدانند این جلسه در سال آینده تشکیل شود.

اما نمایده کارگران از برگزاری این جلسه در هفته آینده خبر داد.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار به تجارت‌نیوز گفت: طبق دعوت‌نامه‌ای که دریافت کرده‌ایم قرار است جلسه میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده در روز دوشنبه 26 اسفند ماه برگزار شود.

با توجه یه این که جلسه افزایش حقوق‌ها در روزهای پایانی سال برگزار می‌شود، آیا تصمیم‌گیری نهایی در آن گرفته خواهد شد؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: این جلسه می‌تواند در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پایانی سال نیز ادامه داشته باشد تا به سال آینده کشیده نشود، تلاش ما این است که قبل از پایان سال جاری میزان افزایش حقوق کارگران مشخص شود.

خدایی پیش از این درباره افزایش حقوق کارگران به تجارت‌نیوز گفته بود: حداقل افزایش حقوق در سال آینده باید فاصله ایجاد شده بین سبد هزینه معیشت خانوار در سال گذشته و امسال یعنی یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.