کد مطلب: ۴۱۸۳۹۶

متقاضیان مسکن ملی تهران و کرج به گوش باشند

متقاضیان مسکن ملی تهران و کرج به گوش باشند

پس از تکمیل شدن ظرفیت مسکن ملی تهران و کرج، معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام مجدد در استان‌های تهران و البرز خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از این‌که غربالگری متقاضیان اولیه طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران و البرز انجام شد که قطعا منجر به حذف افراد فاقد شرایط می‌شود، ثبت نام از افراد جدید حدود ۳۰ تا ۴۵ روز دیگر انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، روز شنبه اول دی‌ماه از ساعت ۱۰ صبح ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های تهران، البرز و قزوین آغاز شد. استقبال بالای متقاضیان در این استان‌ها باعث شد تا بسیاری از افراد واجد شرایط نتوانند نام‌نویسی کنند.

بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، پس از ۲۷ دقیقه ظرفیت پردیس تکمیل شد و به همین ترتیب در شهرهای هشتگرد، پرند و دیگر مناطق نیز نام‌نویسی کامل شد.

شریف‌آباد آخرین شهری بود که تا پاسی از شب ظرفیت خالی داشت و نهایتا این شهر نیز پر شد. بر این اساس بسیاری از متقاضیان واقعی از ثبت نام جا ماندند.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان نام‌نویسی مجدد از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های تهران و البرز گفت: غربالگری در یک سری از حوزه‌ها در اختیار ما نیست و باید از سیستم‌های بیرونی استفاده کنیم. برآورد ما این است که حدود ۳۰ تا ۴۵ روز بررسی افراد واجد شرایط که فرم «ج» آنها سبز است طول خواهد کشید. اگر بعد از این‌که مشخص شد ظرفیت خالی وجود دارد که قطعا این‌طور است مجددا ثبت نام در استان‌های تهران و البرز انجام خواهد شد؛ کما این‌که در سایر نقاط کشور نیز به همین شکل عمل می‌شود.

وی افزود: روز شنبه با آغاز فرآیند نام‌نویسی در استان تهران به لحاظ حساسیتی که وجود داشت چند خبرنگار را دعوت کردیم که به شکل زنده موضوع را رصد می‌کردند. هر نفر که ثبت نام می‌کرد در سامانه مدیریت نمایش داده می‌شد. ما نیز بر اساس اطلاعات سامانه دیدیم که پردیس تا ساعت ۱۰:۲۷ جا داشت و بعد پر شد. بعضی از شهرها تا آخر شب هنوز هم ظرفیت خالی داشتند.

افزایش ظرفیت با محدودیت همراه است

محمودزاده درباره این‌که آیا ممکن است تعداد واحدها افزایش پیدا کند گفت: تلاش ما بر اساس افزایش ظرفیت است ولی باید منابع را هم در نظر گرفتیم. ما به عنوان وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن در حال تلاش هستیم. روز شنبه علاوه بر سه استان تهران، البرز و قزوین، در پنج استان دیگر هم که قبلا تامین مسکن شده بود ثبت نام دوباره صورت گرفت و امیدواریم این روند را تداوم دهیم. اما به هر حال محدودیت‌هایی وجود دارد. ما باید سایر بخش‌ها مثل توان سیستم بانکی در تامین تسهیلات را هم ببینیم. امیدواریم با حرکت مثبتی که در حوزه مسکن ایجاد شده این جریان را به صورت متداوم داشته باشیم.

قیمت فعلا متری ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درخصوص قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران گفت: قیمت بر اساس هزینه‌ی تمام شده است. برآورد ما بر اساس قیمت‌های فعلی حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان در هر متر مربع به صورت ناخالص در تمام کشور است و این عدد به شکل متوسط تخمین زده می‌شود. واحدها از لحاظ سازه و مشخصات قیمت‌های متفاوتی دارند. ما برای این‌که قیمت مسکن ارزان شود سه آیتم را در نظر داریم. یکی زمین است که یا به صورت ۹۹ ساله یا به شکل فروش اقساطی ارایه می‌شود. در بحث اجرا بر روی بازار تعهدی مصالح ساختمانی کار می‌کنیم که سازندگان بتوانند قیمت تمام شده را پایین بیاورند. بحث سوم درخصوص تسهیلات است که جلسات متعددی با سیستم بانکی داشتیم و درخواست کردیم تا جایی که ممکن است عدد تسهیلات را کنترل کنند تا فشاری به متقاضیان وارد نشود.

محمودزاده زمان اتمام پروژه را منوط به سرعت تامین منابع مالی دانست و افزود: تامین زمین به عهده ما بوده که تا کنون مشکلی در این زمینه نداشتیم. سرعت اجرا نیز به دقیق بودن تامین منابع مالی از طرف متقاضیان برمی‌گردد. در پروژه‌های قبلی این تجربه را داشتیم که بعضی از متقاضیان به هر دلیلی آورده خود را به موقع پرداخت نکردند ولی تلاش این است که بتوانیم این بار، این مسائل مدیریت شود تا زودتر خانه‌ها را تحویل دهیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فیروز ج تهران

    سلام بهتر بود راه بهتری برای افراد واجدشرایط پیدا میشد مثلا من نسل اندر نسل تهرانی ام اما موفق ب ثبت نام نشدم و تا کنون هیچ ملکی در هیچ کجای ایران نداشته ام اما موفق ب ثبت نام نشدم بهتره یه راه حل منطقی ارائه بدن تا دلال بازی و واسطه بازی بره کنار الان دلالان افراد واجد شرایط را با پیشنهاد مبلغ کمی وادار ب ثبت نام میکنن ودرنهایت کلی ب جیب میزنن و نیازمند واقعی مسکن مثل بنده موفق ب ثبت نام نمیشه .

  • فیروز ج تهران

    سلام باور کنید من واجد شرایطم متولد تهران همچنان اجاره نشین باورکنید روانی شدیم ازبس ب افرادیکه بخاطر صاحب خانه بودن فخرفروختن بما البته همه رو نمیگم من اززمان ثبت نام بارها اقدام کردم ولی موفق نشدم ک نشدم منکه راهی ب نظرم نمیرسه شما کمک کنید واجدشرایط واقعی بتونه ثبت نام کنه

  • ناشناس

    کجا باید ثبت نام کرد چرا مردم رو سر کار گذاشتید

  • ناشناس

    درود بر شما لطفا مجدا سایت طرح ملی مسکن رو در تهران باز کنید سرپرست خانواده با ٢فرزند مستاجر و واجد شرایط هستم که موفق به ثبت نام نشدم خواهشا سایترو باز کنید تا بنده و امثال بنده ی فرصتی داشته باشیم برای ثبت نام با تشکر خدا خیرتان دهد

  • مهدی قاسمی

    سلام کی ایشالله استارت تکمیل مدارک صورت میگیره و ایا زمین و محل ساخت مسکن مشخص هست کجا هست

  • نادری

    سلام، خیلی خیلی نامردین،وقتی زمان ثبت نام تموم میشه تازه یادتون میوفته پیام بدین بعد تازه پشیمون پیشینیان پیامی که دادین،واقعا لعنت به همه شما کلی خوشحال شده بودیم،خدا رو شکر میکردیم که کلا خنده و خوشحالی ما رو خشک کردین،لعنت به همه شما

  • ناشناس

    سلام بنده جزاولین ثبت نامی ها بودم یک بارهم پیامک اومد که برم برای تکمیل پرونده بعداز چند ساعت پشیمون شدند پیامک دادن که نیا تکلیف چیه نکنه نوبت مارو فروختن یادادن آشناهاشون حسن جان نکن خطر داره

  • Reza

    سلام بنده خانمم سال ۸۴ از طریق بانک مسکن اقدام به خرید مسکن با ارث پدری خود نموده در نهایت هیچگونه ربطی به بنده که همسرش هستم ندارد چرا بنده را رد صلاحیت کردید در حالی که بنده مستاجر هستم

  • پرینازفرحناک

    سلام برای ثبت نام مسکن ملی

  • پرینازفرحناک

    سلام من احتیاج دارم برای ثبت نام مسکن