کد مطلب: ۶۷۸۳۲۶

چه زمانی برای دریافت دوز تقویت‌کننده اقدام کنیم؟

چه زمانی برای دریافت دوز تقویت‌کننده اقدام کنیم؟

آیا دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ را باید هم‌ اکنون دریافت کنید یا تا پاییز که پیش‌بینی می‌شود موارد دوباره افزایش می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چه زمانی برای دریافت دوز تقویت‌کننده اقدام کنیم؟

به نقل از ایسنا ، فقط در صورتی که آزمایش کووید شما مثبت شده باشد باید برای دریافت این دوز صبر کنید در غیر این‌صورت دلیلی وجود ندارد که منتظر بمانید تا دومین واکسن تقویت‌کننده خود را در پاییز دریافت کنید.

در واقع، متخصصان توصیه می‌کنند که فورا این دوز را دریافت کنید به خصوص اگر دچار نقص ایمنی هستید.

هانا نیومن، مدیر پیشگیری از عفونت در بیمارستان لنوکس هیل نیویورک ایالات‌متحده گفت: در حال حاضر سطح بالایی از انتقال ویروس در جامعه وجود دارد بنابراین بهتر است به محض اینکه واجد شرایط دریافت دوز تقویت‌کننده هستید، اقدام و زمان لازم برای ساخت آنتی‌بادی‌ها را فراهم کنید.

به گفته نیومن، عوارض جانبی تزریق تقویت‌کننده از فردی به فرد دیگر متفاوت اما کوتاه‌مدت و با دارو قابل کنترل است. برخی از عوارض جانبی رایج تزریق تقویت‌کننده دوم شامل لرز، تب، بدن درد و تورم غدد لنفاوی و غیره است.

با این حال، اگر آزمایش کووید شما مثبت بود، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می‌کنند حداقل سه ماه قبل از دریافت دومین واکسن تقویت‌کننده خود صبر کنید.

در حالی که واکسن اصلی و واکسن‌های تقویت‌کننده در مبارزه با امیکرون و سایر سویه‌های بسیار قابل انتقال موثر هستند، دوز تقویت‌کننده جدیدی در ایالات‌متحده پاییز عرضه خواهد شد که در هدف قرار دادن سویه امیکرون و بسیاری از زیرشاخه‌های آن، ازجمله BA.۲، BA.۴، و BA.۵ دقیق‌تر است. با این حال، اگر در حال حاضر واجد شرایط دریافت دوز تقویت‌کننده هستید، نباید تا پاییز منتظر بمانید.

از آنجایی که بسیاری از سویه‌های نوظهور کووید-۱۹ بسیار مسری هستند همچنان گسترش می‌یابند و کارشناسان بهداشت به محض اینکه واجد شرایط شدید، تزریق دوز دوم تقویت‌کننده را توصیه می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.