کد مطلب: ۸۰۹۵۷۰

زمان رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان مشخص شد

زمان رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان مشخص شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمام خواهد شد و از خرداد ماه نیز به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا مراد صحرایی در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه آموزش و پرورش، پیچیدگی، دشواری و گستردگی زیادی دارد، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، برگزار شد، سخنان و نکات مهمی را درباره نظام تعلیم و تربیت فرمودند که این نکات سرلوحه کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترسیم آینده کشور، اظهار کرد: آینده هر کشوری از خیابان آموزش و پرورش و کوچه تربیت معلم می‌گذرد، هر چه بر روی این دو مورد کار کنیم، آینده بهتری برای کشور رقم خواهیم زد.

وی متذکر شد: تربیت معلم برای نظام تعلیم و تربیت مانند کبد است که باید مدام خون تازه به آن برساند. سال ۹۷ و ۹۸، بیست و پنج هزار دانشجو پذیرفته شد و سال ۹۷ وضعیت به گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان رفتند و سال‌های بعد هم که درگیر کرونا بودیم، پذیرش دانشجو کم‌تر شد و معلمان به صورت آموزش از راه دور تربیت شده و بسیاری از نمازخانه‌ها تبدیل به کلاس شدند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمام خواهد شد و از خرداد ماه نیز به اعتراضات رسیدگی خواهد شد که این اعتراضات دو حسن برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد اول؛ احقاق حق معلم است و دوم فهمیدن اشکالات عمده آیین نامه و حل کردن آنها است.

وی گفت: کنکور ۱۴۰۲ از موضوعات فوری نظام و تعلیم و تربیت است، زیرا اهمیت کنکور به جهت نقشی که در ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دارد کمتر از رتبه بندی نیست، اما موضوعی که حائز اهمیت است و نیاز به رسیدگی دارد این است که زیر ساخت آزمون‌های نهایی آن طور که انتظار می‌رود فراهم شود.

وی گفت: در برنامه هفتم برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق یابند. بدون حضور معلم نمی‌توان تحول ایجاد کرد، لذا باید ارتباط بین دستگاه آموزش و پرورش و معلمان را قوی‌تر کنیم.

صحرایی افزود: یکی از کم نقص‌ترین سندهایی که می‌توان اهداف انقلاب اسلامی را با آن پیش برد سند تحول بنیادین است. فصل هفتم سند تحول را با قدرت دنبال خواهیم کرد و از تمام قوای خود برای به‌روزرسانی آن بهره‌مند خواهیم شد. آموزش و پرورش در اجرای سیاست‌های سند تحول بنیادین تنها یک مجری است که لازمه آن همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها برای پیشبرد اختصاصی آن است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش دوراندیشی را نیاز آموزش و پرورش عنوان و بر ضرورت همکاری و همراهی مجلس و کمیسیون آموزش مجلس با نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: مدیران شامل سه دسته‌ گذشته‌نگر، حال‌نگر و آینده‌نگر هستند که برای آموزش و پرورش مدیر آینده‌نگر مورد نیاز است.

صحرایی افزود: کشورهایی که برای ما الگویی برای توسعه و پیشرفت شده‌اند، از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند؛ برخی کشورهای فاقد جاده در پایتخت‌شان مدرسه‌های مدرن دارند، اما در بسیاری از خیابان‌های مدرن‌مان، مدرسه نداریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ن

    سلام.
    خدایی دست از سر معلمین بردارید
    کمتر نمک به زخم بپاشید
    از روزی که خواستید دو میلیون اضافه کنید،تا حالا دو میلیون ارزش
    بیست هزار گرفته،اون مبلغ ۳۸که در بودجه ۱۴۰۰ آماده شده مدت این بیست ماه سود این پول کجا می‌ره
    که دارید برای پرداختش کش میدید.