کد مطلب: ۳۷۷۶۲۷

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تا ۲۰ خرداد، بازار متشکل ارزی راه‌اندازی خواهد شد / قیمت دلار باید ۹ هزار تومان شود

تا 20 خرداد، بازار متشکل ارزی راه‌اندازی خواهد شد / قیمت دلار باید 9 هزار تومان شود

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت دلار باید حدود 9 هزار تومان شود، گفت: بازار متشکل ارزی می‌تواند باعث ثبات و تثبیت قیمت ارز در کشور شود که این بازار تا 20 خرداد ماه جاری راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در هفته گذشته روند نوسانی نسبتا شدیدی به خود گرفت و به عقیده برخی از فعالان بازار خبر تشکیل بازار متشکل ارزی ، خبرهای غیررسمی مبنی‌ بر حذف تدریجی سامانه نیما و یکی شدن قیمت‌های آن با بازار آزاد و غافلگیری معامله‌گران در سطوح حمایتی از سوی بازارساز باعث کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر شده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تزریق حجم زیاد ارز در بازار از سوی بازارساز به منظور کاهش قیمت‌ها عملکرد سنجیده و کارشناسانه‌ای است؟

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز با بیان اینکه باید منتظر ماند تا بازار متشکل ارزی فعالیت خود را آغاز کند، گفت: بازار متشکل ارزی می‌تواند باعث ثبات قیمت ارز در کشور شود که این بازار تا 20 خرداد ماه جاری راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی حجم عرضه و تقاضا کنترل می‌شود که این موضوع تثبیت و کاهش قیمت دلار را به همراه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با قیمت منطقی دلار، افزود: اگر بخواهیم رشد اقتصادی و رونق تولید داشته باشیم، با توجه به قیمت دلار در اردیبهشت ماه سال گذشته قیمت واقعی دلار نباید بیش از شش هزار تومان باشد که به دلیل کاهش درآمدهای ارزی کشور به هیچ عنوان شاهد این قیمت دلار در بازار نخواهیم بود.

آقاپور علیشاهی ادامه داد: اما با همین شرایط و شاخصه‌های فعلی قیمت دلار باید حدود 9 هزار تومان باشد. قیمت کنونی دلار به هیچ عنوان قابل تحمل برای بنگاه‌های اقتصادی دولتی، خصوصی و خصولتی و همچنین مردم نیست.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازگشت ارز حاصل از صادرات بهتر است که دولت به انجام سیاست‌های تنبیهی مبادرت ورزد یا سیاست‌های تشویقی؟ تصریح کرد: معتقدم سیاست‌های تنبیهی هیچ وقت جواب نداده و همیشه بازار را با بحران مواجه کرده است و به همین جهت تنها باید سیاست‌های تشویقی همراه با تسهیلات برای صادرکنندگان کشور در نظر گرفته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    خواهش میکنم به این اعضای هیئت کمسیون مجلس بگین انقدر بدون کارشناسی حرف […]در رابطه با نرخ ارز میزنید که دیگه مردم برای حرفهای شما ارزشی قائل نیستند در ضمن اگه فکر کردید هرز گاهی با گفتن یک بازارا مثلا متشکل ارزی نیما و… متوانید[…] در اشتباه هستید اگر هم الان در مقاطه ای ارز پایین ماید تزریق خود بانک مرکزی است اسم یک بازار بی هویت را هرز گاهی اعلام مکند از فردای خبر هم مقداری ارز به بازار تزریق میکند شما هم […]خود را باور مکنید

  • ناظر

    همین که میگه 9 هزار تومان کاملا مشخصه فقط نمایشی هست …