کد مطلب: ۳۱۱۴۹۰

زمان معرفی وزرای جدید به مجلس

زمان معرفی وزرای جدید به مجلس

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی دولت، به مجلس در ۱۰ روز آینده خبر داد. قرار بود دولت گزینه‌های مورد نظرش را برای تصدی دو وزارت کار و اقتصاد هفته گذشته به مجلس معرفی کندکه به‌دلیل تعطیلات یک هفته‌ای مجلس و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، به تعویق افتاد.

همچنین برخی خبرها از احتمال تغییر در دو وزارت راه و شهرسازی و صنعت معدن و تجارت حکایت می‌کرد. در همین راستا، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درباره معرفی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد به مجلس برای اخذ رای اعتماد گفت: روز یکشنبه ۲۹ مهرماه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، وزرا به پارلمان معرفی می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در پاسخ به این مطلب درباره اینکه گفته می‌شود «دژپسند» از تصدی وزارت اقتصاد انصراف داده است، اظهار کرد: صبر کنید در زمان معین وزرا معرفی می‌شوند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره استعفای عباس آخوندی از وزارت راه نیز گفت: کمی صبر کنید ۱۰ روز دیگر اسامی وزرای جدید اعلام می‌شود. واعظی درباره اینکه احتمالا دولت ۴ گزینه برای وزارت صمت، راه، کار و اقتصاد را به مجلس معرفی می‌کند گفت: بنده در مصاحبه‌هایی که داشتم هرگز نگفتم ۴ گزینه به مجلس معرفی می‌کنیم؛ بلکه گفتم چند گزینه را معرفی می‌کنیم.

واعظی همچنین در گفت‌وگو با «ایلنا» در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه عنوان می‌شود وزرای پیشنهادی در کابینه از سوی برخی از افراد در دولت انتخاب می‌شوند و منتسب به عده‌ای می‌دانند آیا چنین است، گفت: ترکیب اعضای فعلی کابینه نشان می‌دهد که نه منتسب به فردی است و نه جناح خاصی، بلکه تمامی تفکرهای همسو با دولت که در انتخابات و رأی ۲۴ میلیونی حضور داشتند در کابینه هم حضور فعال دارند. او درباره انتقاد برخی‌ درباره دخالت افراد دفتر رئیس‌جمهور در انتخاب‌های رئیس دولت از جمله انتخاب وزرا گفت: این حرف، حرف بی‌مبنایی است.

رئیس‌جمهور در تمامی زمینه‌ها تصمیم نهایی را شخصا می‌گیرند. ازسوی دیگر با توجه به انتشار اخباری مبنی‌بر تغییر عباس آخوندی و محمد شریعتمداری وزرای راه و صمت روز گذشته، سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با الف گفت: استیضاح این دو وزیر در مجلس مطرح و جدی هم است و به همین دلیل موضوع استعفای آنها مطرح شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: حامیان این دو وزیر در حال سنجش مجلس هستند تا مشخص شود که آنها چقدر رای دارند. روز یکشنبه اول مهر استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ۵۰ امضا و ۳۲ محور به هیات‌رئیسه مجلس تحویل شد. استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد، اما وزیر تاکنون در سه نوبت جلسه این کمیسیون حاضر نشد.

انصراف ویسه از تصدی وزارت صمت

در حالی که پیش از این خبرها حاکی از گفت‌وگو با رضا ویسه برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، گفته می‌شود او از این پست صرف‌نظر کرده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.