کد مطلب: ۵۳۷۹۵۱

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اعلام کرد:

زمان واکسیناسیون سالمندان پایین‌تر از ۸۰ سال/ نوبت‌ها سوخت نمی‌شود

زمان واکسیناسیون سالمندان پایین‌تر از ۸۰ سال/ نوبت‌ها سوخت نمی‌شود

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره زمان واکسیناسیون گروه‌های سنی سالمندان علیه کرونا، توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جعفرصادق تبریزی، گفت: سامانه salamat.gov.ir از امروز فعال شده است و سنین بالای ۸۰ سالی که واکسن دریافت نکردند یا تماسی با آنها گرفته نشده است می‌توانند وارد سامانه شده و کد ملی خود و شماره تلفنی که بتوان با آن برایشان پیغام فرستاد، ثبت می‌کنند. سپس با آنها تماس می‌گیریم و زمان و مکان دقیق واکسیناسیون را به آنها اطلاع می‌دهیم.

وی درباره واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی، افزود: وقتی به حد معقولی به پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ سال برسیم، گروه سنی بعدی را اعلام می‌کنیم و پنج سال پنج سال پایین می‌آییم تا ۶۰ سال به بالاها را واکسینه کنیم.

وی تاکید کرد: فعلا در این سایت فقط افراد متولد ۱۳۲۰ و ماقبل از آن می‌توانند ثبت نام کنند و پس از یک هفته یا ۱۰ روز گروه سنی بعدی اعلام می‌شود. هیچ کس نوبتش سوخت نخواهد شد و برای تک تک عزیزان واکسن محفوظ است.

تبریزی درباره شلوغی برخی مراکز واکسیناسیون نیز گفت: شلوغی جمعیت و تراکم افراد در واکسیناسیون فقط در شهر تهران است در سایر شهرها و شهرستان‌ها شلوغی نداشتیم. برای تهران همکاران من به دنبال افزایش پایگاه‌های تجمیعی تزریق واکسن هستند که از طریق صدا و سیما اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف هماهنگ شده و در طول هفته گذشته جلسات مختلفی داشتیم و هماهنگی‌ها انجام شده است که سالن‌ها افزایش یابد و به زودی به حد مطلوبی خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در خاتمه، گفت: از هموطنان می‌خواهم اندکی صبوری کنند، واکسن برای همه وجود دارد. دقت کنند بعد از تزریق واکسن فکر نکنند ایمن شدند و می‌توانند ماسک را کنار بگذارند. ایمنی و پوشش لازم دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم اتفاق می‌افتد.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.