کد مطلب: ۳۹۶۱۸۸

بررسی تجارت‌نیوز از بانک‌های زیان‌ده کشور

زیانی به حجم کل پول‌های در دست مردم / ۹ بانکی که زیان‌‌دهی وحشتناکی دارند

زیانی به حجم کل پول‌های در دست مردم / 9 بانکی که زیان‌‌دهی وحشتناکی دارند

زیان انباشته 9 بانک به تنهایی حدود 56 هزار میلیارد تومان بوده که مبلغی معادل کل اسکناس و مسکوک در دست مردم است. اگر تمام مردم پول‌های در دست خود را جمع کنند، بازهم توانایی پرداخت زیان انباشته این ۹ بانک را ندارند.

زیان انباشته 9 بانک به تنهایی حدود 56 هزار میلیارد تومان بوده که مبلغی معادل کل اسکناس و مسکوک در دست مردم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سود و زیان انباشته از عوامل موثر در بررسی عملکرد یک بنگاه اقتصادی به شمار می‌رود که سرمایه‌گذاران همواره به آن توجه ویژه‌ای دارند.

عملکرد بانک‌های حاضر در بورسی که اطلاعات آنها در دسترس بوده نشان می‌دهد در بین آن‌ها، 11 بانک کشور سود انباشته و 9 بانک زیان انباشته دارند؛ مجموع زیان انباشته این بانک‌ها بیش از پنج برابر سود انباشته آن‌ها است.

زیان انباشته بانک سرمایه در پایان خرداد ماه سال جاری به 18.5 هزار میلیارد تومان رسیده که بیش از 46 برابر میزان سرمایه این بانک است.

بانک‌ها که توان پرداخت سود به سپرده گذاران ندارند هرساله بر میزان زیان انباشته آن‌ها افزوده می‌شود.

در میان بانک‌های بورسی زیان انباشته پنج بانک از حجم سرمایه آنها فراتر رفته که در میان آنها بانک سرمایه وضعیت وخیم‌تری دارد.

بر اساس آخرین صورت مالی منتشره، زیان انباشته بانک سرمایه در پایان خرداد ماه سال جاری به 18.5 هزار میلیارد تومان رسیده که بیش از 46 برابر میزان سرمایه این بانک است.

بانک دی ، ایران زمین ، پست بانک ایران و گردشگری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بانک دی در گزارش خرداد ماه سال جاری معادل 9 هزار 497 میلیارد تومان زیان انباشته ثبت کرده در حالی که سرمایه این بانک 640 میلیارد تومان است. به عبارت دیگر زیان این بانک معادل 1483 درصد سرمایه است.

654

با اعمال فشار از سوی دولت برای کاهش زیان‌ انباشته بانک‌ها، این نهادها اقدام به فروش اموال مازاد خود کرده‌اند.

بانک صادرات از جمله بانک‌های زیان‌دهی بوده که معادل 43 درصد سرمایه خود، یعنی 7.6 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

مدیر عامل این بانک اخیرا اعلام کرده که به سمتی پیش خواهد رفت که زیان به صفر برسد. طبق اظهارات وی، اموال به فروش رفته بانک صادرات از ابتدای سال گذشته 880 میلیارد تومان بوده و تعداد 1817 رقبه مانده که کل آن دو هزار میلیارد تومان بوده و در حال حاضر 334 رقبه اموال آ‌ماده فروش دارند.

در هر صورت زیان‌ده بودن بانک‌ها معظلی بوده که اقتصاد کشور را دچار بحران کرده است.

بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، میزان اسکناس و مسکوک در دست مردم در پایان سال گذشته حدود 54 هزار میلیارد تومان بوده که کمتر از میزان زیان انباشته 9 بانک ذکر شده کشور است. به این ترتیب می‌توان گفت اگر تمام مردم اسکناس‌های در دست خود جمع کنند بازهم توانایی پرداخت زیان انباشته این 9 بانک را ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بانکهایی مثل مسکن ملی و کشاورزی که دولتی هستن اگه اطلاعات مالی شون ارائه بشه بیشتر از این بانکها زیان دارن

  • ناشناس

    این دوستامون که در مورد بانکهای دولتی نظر میدن احتمالا از زیاندهی بانکهای خصوصی خیلی دلخور و نارحتن!!و احتمالا از طرفداران بانکهای خصوصی ورشکسته هستن..ایشون بهتره در جریان باشن که بانکی مثل ملی از بزرگترین و قدرتمندترین بانکهای خاورمیانه هستش.زیاندهی بانکهای خصوصی تسلیت باد

  • ناشناس

    در پورد کارمند بانک قضاوت عجولانه نکنید لطفا..من کترمند بانک هستم ماهیتنه دو میلیون و شسصد هزار تومن حقوق میگیرم.و مطمئن باشید مثل قدیم نه وامی در کاره نه پول اضافه..من هم مثل همه مردم هستم گرو نه هست تو قضاوت کردن عجله نکنید.ایساله همه مردم به رفاه و آرامش برسم چون حقشونه

  • ناشناس

    پس ما چکار کنیم؟ خدایا به دادمون برس…

  • ناشناس

    خواهشن انقد دروغ تحویل مردم ندین هرچی ساختمان لوکس و سرنبش تو خیابون های اصلیه بانک ها خریدن ،انباشتشونم که دادن دلار ،دلار گرون شد فروختن دادن سکه ،سکه گرون شد فروختن دادن املاک خریدن ،تهش یه سود اندک اونم بدون روز شمار دادن بمردم ای خدااااا ریشه ظلم بکن

  • ناشناس

    طرف رو دیدم کارمند بانک میم هست تو حسابش میلیاردی پول بود با پول اقساط مردم زدوبند می‌کرد

  • ناشناس

    سلام ما یه خانواده بانکی هستیم .اصلا به ما مزایا و تسهیلات آنچنانی که شما فک میکنید ندادن همسر من ۱۵ سال سابقه داره و ۱۲ سال هست که ازدواج کردیم .دی ماه سال گذشته یه خونه خریدیم ۱۵۰ میلیون که به خاطر خونه که پول کم داشتیم مجبور شدیم ماشینمون رو بفروشیم .الان ۶ ماه هست که ماشین نداریم .آره شما درست میگید قبول ولی اون تسهیلات و وامها برای کسایی هستش که دستشون تو یه کاسه است .پس لطفا همه رو با هم قاطی نکنید .من خودم یه بار تا دفتر بانک که تو استان رفتم .به یه سرپرست اونجا گفتم همه میگن کارمند بانک و خونه نداره (داخلش خودمون رو کشته بیرون مردم رو ) اونم گفت خیلی ببخشید هر کارمندی خونه نداره از بی عرضگی خودشه اینم جواب کار کردن صادقانه است .

  • مهدی

    زیان انباشته؟؟!! دلار ۳ تومان شده الان ۱۱ تومان پارسال تا ۱۸ تومان متغییر بود قیمت املاک هم دقیقا همین شده مثلا ۳ بود الان ۱۱ است اما البته پایینتر اومده و الان ۹ شده اما به هر حال نقدینگی مردم در جامعه با افزایش قیمت دلار و تورم ایجاد شده و بالا رفته نه با سود دهی بانکها چون این سود دهی بانکها بر مبنای توجیه اقتصای داشتن در تورم خاص سال است یعنی نقدینگی مثلا ۵ هزار شده مثلا ۲۵ هزار اما در مقابل زیان مثلا ۵ هزار بوده همان عدد ثابت مانده و یا نهایت شده مثلا ۱۰ هزار که در مقابل سرمایه بانک نقدی و املاک ۵ برابر شده که این زیان رو پوشش میده که هیچی اندازه چندتا کارخانه هم پول میمونه که تولید صنعتی کنیم و اقتصاد رو به تورم منفی برسونیم و نفوذاقتصادی دشمنان را از بین ببریم لذا به شعور مخاطب احترام بگذاریم بانک ها باعث بدبختی و تورم و رکود و نداری مردم هستند

  • ناشناس

    با این وضعیت اسفبار و اینهمه روابط لجن که در اقتصاد و مدیریت کشور میبینیم چرا وجدانشون به درد نمیاد چون ندارند چرا آبروشون نمیره چون ندارند چرا کاری برای اصلاح نمی کنند چون از اول چنین نیتی نداشته و ندارند

  • ناشناس

    سرمایه،دی ،ایران زمین ، پست بانک ،گردشگری ، صادرات.سه بانک دیگه؟رابطه تون با اون سه بانک بهتره؟
    لطفا نام اون هارو هم بنویس.اگر عدالت دارید؟؟؟؟!!!!