کد مطلب: ۵۲۵۰۰۵

پاسخ کارشناسان بازار سرمایه به تجارت‌نیوز:

زیان سهامداران بورس امسال جبران می‌شود؟

زیان سهامداران بورس امسال جبران می‌شود؟

عقبگرد بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سهامداران را مایوس کرد. سهامدارانی که حالا به انتظار نشسته تا در سال ۱۴۰۰ زیان خود را جبران کرده و سرمایه از کف رفته را به دست آورند اما آیا امیدی هست؟

به گزارش تجارت‌نیوز بازار سرمایه که از اواخر مرداد سال گذشته سر ناسازگاری گذاشته است در سال جدید هم به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برگشت.

این روند فرسایشی حالا سهامداران را مایوس و نگران کرده است که آیا در سال ۱۴۰۰ به سرمایه از دست رفته می‌رسند؟

علیرضا کریمیان، کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این پرسش به تجارت‌نیوز می‌گوید: بازار سرمایه تا پایان امسال رشد شارپی نخواهد داشت مگر اینکه اعتماد به بازار برگردد و موج نقدینگی به سمت آن سرازیر شود که البته بعید می‌دانم.

او ادامه می‌دهد: بنابراین برای کسانی که در زمان دو میلیونی شدن شاخص کل وارد بازار سرمایه شده باشند، من تصور نمی‌کنم که زیان آنها تا پایان امسال جبران شود.

رضا شیرازی دیگر تحلیلگر بازارهای مالی هم اعتقادی مشابه کریمیان دارد و به تجارت‌نیوز می‌گوید: سهامدارانی که زیان سنگینی را تجربه می‌کنند احتمال کمی دارد که تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد بازگشت سرمایه خود باشند.

او ادامه می‌دهد: بازار فعلا در حالت سردرگم به سر می‌برد و نمی‌داند که گشایش سیاسی خاصی برای اقتصاد کشور رخ می‌دهد یا نه؟

شیرازی تاکید می‌کند: این دسته از سهامداران برای کاهش زیان خود بهتر است در موقعیت مناسب از بازار خارج شوند و با باقیمانده دارایی خود دیگر ریسک نکنند.

این کارشناس توضیح می‌دهد که برای فعالیت در بازار سرمایه حتما نیاز به دانش و آگاهی است و بیشترین زیان متوجه افراد ناآگاه بورس شده است.

برای اطلاعات بیشتر گزارش بورس به حالت رکود رسیده است را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا هنوز امیدوارید بورسیا

  • بیات

    بخدا بورس کشور نابودم کرد امروز سرمایه ام بی ارزش شده است

  • عربلو

    پول و سرمایه مان بشدت بی ارزش شده است زیرا بورس را در منفی و ضرر بردن ارز ۵ برابر شد قیمت خودرو ۶ تا ۱۰ برابر شد آپارتمان ۵ تا ۱۰ برابر شد و…..نابود شد سرمایه مان

  • شیما

    پول سهامداران را بی ارزش کردند و…..

  • ناشناس

    من موندم چرا سال 99 این نظر رو ندادن

  • شوکا

    باید همین مقامات در راس کار باقی بمانند و خودشان بورس رو درست کنند و ضرر و زیان. مردم رو جبران. کنند.

  • خود مختار

    دولت اینهمه کسری بودجه داره میخواد از کجا تامین کنه، مسلما از طریق بورس ، طلا، ارز و…
    امسال هم به قطع یقین شاخص بورس بالای ۲ میلیون هست.

  • ناشناس

    برادران ما ایرانی هستیم وخوب توبازار ترفندها رو بلدیم.ولی متاسفانه فقط ما تو دنیا هستیم که میتونن با یک خبر راحت نا امیدمان کنند وکاملا لم هم رو میدونیم.آن موقع دیگه کاری بتحلیل ومنطق نداریم وفقط واکنش نشون میدیم و اونها رو خیلی راحت به هدفشان میرسونیم .قیمت اکثرسهمها رو دلار12هزار.و یک پنجم قیمت واقعیست ولی متاسفانه اکثر افرادی که تازه واردبورس شده اند وسهام دار خورد هستند هیجانی یکم سبز میشه ویا قرمز فقط ناامیدانه میفروشن وهمین ها خیلی زیادن.کاش گول سودجویان رو نمیخوردیم وسهام با ارزش رو مفت مفت نمیدادیم تا زمانیکه این سودجوها راحت با اخبار منفی ما سهام دار خورد رو میکنند تورینگ وماهم بازی میخوریم واونا لذت میبرند بازار همینه اونا پولدار تر میشن و ما بود سهم اندکمون رو نمیدونیم فقط اگر واقعا برای کاسبی وپیشرفت مالی دارد بازار بورس شدیمباید با نفروختن وصبر کمر اینهایی که سیری ندارند رو خورد کنیم هر چقدر هم سهم اندکی داریم نفروشید به مفتخورها.صبرصبر.حتی اگه یک ملیون داری که مدتی لازمش نداری تو این قیمتها خریدار باشیم.هیجانی رفتار نکنیم سهام که با ارزش ترین دارایست بقیمت واقعی میرسه.گول نخورید از20ماه گذشته تا امروز هرچیزی که مدنطربگیریم چندصددرصدگرون شده غیر از بازار سهام هیجانی.حداقل شاخص باید تا آخر امسال 3ملیون باشه بازهم بستگی برفتار اکثریت سهامداران .کدام کارشناس تو این بازار میتونه ودلسوزه که منافع رو ول کنه و دلسوز من و شما سهام دار خورد باشه

  • امیییر

    بخدا من یه بیچارم از قشر ضعیف یکم پول داشتم میخاستم ماشین بخرم گذاشتم همشو پای یه سهم الان سهم کشیده پایین با ۵۰درصد چیکار کنم از این ورم ماشین گرونتر میشه پولمم نصف شد ای خدا لعنتتون کنه

  • بیات

    بیش از ۲ سال پیش ۲ میلیارد تومان اوردم و امروز فقط ۴۰۰ میلیون تومان پولم شده است و از ان طرف قیمت کالاها و‌اجناس بیش از ۴ برابر رشد کرده است با این حساب سرمایه من را بی ارزش کردند که دیگر نتوان با ان حتی زندگی کنم ای خدا