کد مطلب: ۴۳۹۵۵۰

سازمان ملل خواستار تعلیق تحریم‌های ایران شد

سازمان ملل خواستار تعلیق تحریم‌های ایران شد

«میشل پاشله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تسهیل و کاهش تحریم‌ها علیه ایران همزمان با بحران جهانی شیوع کرونا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «میشل پاشله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تسهیل و کاهش تحریم‌ها علیه ایران همزمان با بحران جهانی شیوع کرونا شد.

در این ارتباط، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: در مقطع بحرانی فعلی، هم به دلایل سلامت و بهداشت جهانی و هم با هدف حمایت از حقوق و زندگی میلیون‌ها انسان، تحریم‌ها باید تسهیل و یا تعلیق شوند.

باچله در این ارتباط گفته است که تحریم‌های تحمیل شده علیه کشورهایی مانند ایران که با همه‌گیری ویروس کرونا مواجه هستند، لازم است تا مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند تا به سیستم بهداشتی و پزشکی این کشورها فشار وارد نشود و باعث سقوط نظام بهداشتی نشود.

به گفته این مقام سازمان ملل در شرایط همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، ایجاد موانع بر سر تلاش‌ها و اقدامات پزشکی در یک کشور می‌تواند به افزایش خطر و تهدیدات علیه همه ما منجر شود.

پیش از این، دیگر مقامات سیاسی جهان از جمله در چین و پاکستان نیز خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران همزمان با شیوع کرونا شده بودند.

با این حال دستگاه تحریم ساز سیاست خارجی آمریکا با وجود شیوع جهانی ویروس کرونا از جمله در ایالت‌های مختلف آمریکا، اما اعلام کرده که سیاست فشار حداکثری علیه ایران همچنان ادامه خواهد داشت و به تازگی نیز برخی از نهادها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی و مرتبط با ایران را تحت تحریم قرار داده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.