کد مطلب: ۶۷۶۹۰۸

اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنیم چه می‌شود؟

اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنیم چه می‌شود؟

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در خصوص ثبت املاک و اسکان گفت: طبق قانون باید تمامی مردم سامانه ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت‌نام انجام نشود، خدمات بانکی نباید ارائه شود و تمامی ثبت‌نام مدارس هم از طریق ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنیم از چه خدماتی محروم می‌شویم؟

به نقل از تسنیم ، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۷ تا ۸ میلیون نفر مستأجر در کشور داریم، افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد تعیین ۲۵ درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته این بازار را تا حدی کنترل کند و بخش قابل توجهی از جابه‌جایی‌ها کاسته شده است.

قاسمی از معرفی ۱۰۰ هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داد و تصریح کرد:‌ این کار برای اقشار کم درآمد موثر است.

از سوی دیگر ساماندهی مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه وشهرسازی منتقل شده است.

قراردادهای زیر زمینی کاملا مدیریت می‌شود و تمامی واحدهایی که خالی است و در قالب قراردادهای زیر زمینی بوده است مدیریت و کنترل می‌شود.

وی با یادآوری این‌‌که در سامانه ا ملاک و اسکان تاکنون ۲ میلیون نفر خوداظهاری کرده‌اند،‌ اضافه کرد: سال گذشته این سامانه هک و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد.

طبق قانون باید تمامی مردم در این سامانه ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت‌نام انجام نشود طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه شود و تمامی ثبت‌نام مدارس هم از طریق ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام شود.

این سامانه زیر ساخت بنیادی و اساسی است که تاکنون کمتر دستگاه ها برای اتصال به آن توجه کرده‌اند.

وی بیان کرد: اطلاعات ۶۲ میلیون نفر را تاکنون در سامانه املاک و اسکان داریم و برای تمامی این متقاضیان پیامک ارسال می‌شود.

طی چند ماه گذشته ۶۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ایم و این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند که از این تعداد تنها ۶۰ نفر اعتراض کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای وزیر با این سیاست های و تصمیمات بدون کارشناسی تا چند سال دیگه خونه اجاره ای هم به معظلات دیگر مثل مسکن ، زمین و … اضافه میشود

  • فرامرزاحمدی

    سلام من سال ۸۵ اپارنمان ۶۰متریم را فروختم تا ۱۰ متر بزرگتر بخرم ولی در عرض ده روز هی خونه گرون شد وجالب اینکه دولت ما میگفت حبابه در صورتی که جون ما حباب بود به هر حال من دوسال پیش در منطقه سیزده اپارتمان اجاره کردم ماهی نزدیک به پنج میلیون پارسال ی میلیون اضافه کرد کلی امسای میخواد نزدیک به سه برابرش کنه میگه ۱۵ میلیون ولی چون تو ادم خوبی هستی۱۳ میلیون جالبه که بنگاه کد ره گیری نداده و گفت اگر کد رهگیری بخوای باید کمیسیون بیشتری بدی شما بگین چه کنم

    • ناشناس

      پول کمتری بده کد رهگیری برا چیت فردا یه مالیاتی برات میبندن

  • ۱

    مالک هر خانه در ثبت واسناد مشخص هست پس چرا هر روز یک نقشه میکشید شما که اطلاع از همچیز مردم دارید . پس دست از سر ما بر دار ، هر چه میخواهی از اداره ثبت بگیرید .

  • ناشناس

    بجای اینکه بفکر مردم باشید جلوی این تورم و گرانی را بگیرید هر روز یک سا مانه جدید یک درد سر جدید ، شکمتان سیر هست خبر از شکم گرسنه ندارید

  • ناشناس

    بفکر گرفتاری مردم باشید گرانی تورم ، هر روز سامانه جدید درست میکنید ؟!!!!

  • م

    معلولان سرپرست خانواده بدون خونه گرایه اجاره نشین ثبت نامم کنند با کدوم درآمد خونه بخرند؟؟؟؟ مسعولان معلولان را دریابید🙏😔😔😔😔

  • رضا

    مسکن ملی میگن هشت تا چهل میلیون توی فاصله هر شش ماه باید پرداخت کنید و سیصد میلیون هم وام میدن میشه ششصد وبیست میلیون در صورتی همین الان آماده همون چهارصد تومان . زمین رایگان سه فرزند هم میگن الکیه . واقعا مسئولین مارو گیر آوردین یا …

  • ناشناس

    بنده مستاجرم وقبل ازاتمام قراردادم درسامانه املاک واسکان ثبت نام کردم ولی بعدازقراردادم دیگرصاحب خانه قولنامه جدیدبرای من ننوشت وفعلا همش دارم ازاومهلت میگیرم چون ودیعه مسکن تاحدی که بتوانم منزل جدیداجاره کنم ندارم،بعدازقرادادم که صاحب خانه برایم قولنامه جدیدننوشته من دیگردرسامانه ثبت نام نکرده ام تکلیف من چیست لطفاراهنمایی کنید

  • ناشناس

    باسلام،من که مستاجرهستم وقولنامه کدرهگیری دارندارم چگونه بایددرسامانه املاک واسکان ثبت نام کنم.

  • ناسناس

    سلام من سند نداشتم نتونستم ثبت نام کنم حالا میخوام ثبت نام کنم چکاربایدبکنم لطفا راهنماییم کنید