کد مطلب: ۲۲۵۰۹۷

سامانه جامع گمرکی به یک پروژه ملی تبدیل می‌شود

سامانه جامع گمرکی به یک پروژه ملی تبدیل می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد سامانه جامع گمرکی با هدف مبارزه فراگیر و پایدار با پدیده قاچاق کالا به یک پروژه ملی تبدیل می‌شود تا منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه جدی و اصولی با قاچاق، عملیاتی شود.

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در کانال تلگرامی خود نوشت، وزارت اقتصاد ۳۳ ابرپروژه را در جهت توسعه اقتصاد کشور و تسهیل فضای کسب و کار تدوین کرده و در دستور کار قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در مسیر حمایت از کالای ایرانی نخستین و شاید مهمترین اقدام برخورد جدی با پدیده قاچاق است؛ رویکرد اصلی وزارت اقتصاد و گمرک براین اصل استوار است که در جهت حمایت از تولید داخلی و حتی حمایت از تجارت رسمی و قانونی به صورت منطقی، ساختاری و پایدار با قاچاق برخورد کند.

گسترش تولید نیازمند تسهیل فضای کسب و کار است، اگر فضا متناسب با نیازهای کارآفرینان تسهیل شود، آنان امکان تولید کالای مقرون به صرفه را پیدا می‌کنند.

خوشبختانه بینش کارآفرینی در کشور جا افتاده است و نسل جوان بیش از آنکه عطش استخدام در ارگان‌های دولتی را داشته باشند، به کارآفرینی متمایل شده‌اند. در صورتی که حمایت از کالای ایرانی هم صورت گیرد، رونق بازار به کار و تلاش بیشتر به آنها یاری می‌رساند.

طی چند سال گذشته با توسعه حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در کشور و به ویژه استارتاپ‌ها، مسیر کارآفرینی و تولید تغییر کرده‌است. همین امروز مجموعه‌هایی در کشور وجود دارند که کالایی در کلاس بین‌المللی و با مولفه‌های بومی تولید می‌کنند.

همه اینها محصول تلاش جوانان است و نباید از بیان این واقعیت پرهیز کنیم که جوان ایرانی در صورتی که امکان بروز داشته باشد، استعداد و خلاقیت برای تولید با کیفیت و هوشمند را دارد.

رویکرد دولت دوازدهم این بوده که فرآیند توسعه اقتصادی را تسهیل کند و کارنامه امروز دولت هم آن را تایید می‌کند که این مسیر با دقت طی شده است.

با وجود این اقتصاد ایران به اصلاحات ساختاری نیازمند است. خوشبختانه برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه اقتصاد مقاومتی به عنوان اسناد بالادستی و به معنایی نقشه راه روشنگر و کارشناسی در اختیار دستگاه اجرایی کشور است و با توجه به این موضوع می‌توان سرعت تحقق خواسته‌ها و مطالبات عمومی جامعه را افزایش داد.

موضوع حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده، چند بُعدی است. بنابراین همه ارکان دولت و حاکمیت با وحدت رویه و رفتار باید به سمت تحقق شعار حمایت از صنایع داخلی بروند.

در این مسیر به ویژه مصرف کنندگان هم باید دقت داشته باشند که با مصرف کالای قاچاق ضمن اینکه به تولید داخل صدمه می‌زنند، عملا سلامت خانواده خود را هم به خطر می‌اندازند چراکه عموم کالاهای قاچاق از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.