کد مطلب: ۷۰۸۳۸۶

مواضع رئیس‌جمهور درباره‌ حوادث اخیر کشور

مواضع رئیس‌جمهور درباره‌ حوادث اخیر کشور

امروز جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار با حضور رئیس‌جمهو برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس‌جمهور امروز در جلسه علنی مجلس حاضر شد. ابراهیم رئیسی در ابن جلسه ضمن سخنرانی مواضع خود را درباره‌ی حوادث اخیر کشور بیان کرد.

به نقل از مهر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن شکرگزاری از درگاه الهی برای داشتن مردم بسیار با بصیر، زمان شناس و دشمن شناس، گفت: حقیقتا مردم جلوه دیگری از بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی خود را نشان دادند و دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند. باید شکرگزار باشیم که هدایت‌های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره مورد توجه مردم است. حضور میلیونی مردم در صحنه حقیقتاً دشمن را ناکام گذاشت.

وی با اشاره به هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب در روز گذشته، افزود: حقیقتاً تحلیل جامع ایشان نسبت به حوادث اخیر و دلیل این فتنه‌ها علیه کشور و انقلاب اسلامی برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت قابل درک و استفاده بود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تحلیل ایشان نسبت به شرایط و اینکه چرا دشمن، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور و انقلاب ما توطئه و بلوا می‌کنند این بود که کشور ما در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد ایران پیشرفت داشته باشد. نکته محوری مقام معظم رهبری این مسأله بود و ایشان به آن اشاره داشتند.

عادلانه و عزتمندانه برای رفع تحریم‌ها تلاش می‌کنیم

رئیسی با تاکید بر اینکه دلیل خشم دشمن از ملت ما این است که می‌بیند کشور در حال طی کردن مسیر پیشرفت است، گفت: کشور ما به تمام تحریم‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمن بی توجه است. ما به صورت عادلانه و عزتمندانه برای رفع تحریم‌ها هم تلاش می‌کنیم، اما همزمان برای خنثی کردن تحریم هم تلاش می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمن رسماً اعلام و اعتراف می‌کند فشارهای حداکثری به شکل مفتضحانه ای شکست خورده و تحریم‌ها علیه ملت ایران کارساز نبوده است. این جای شکرگزاری دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن نسبت به پیشرفت‌ها خشمگین است، تصریح کرد: دشمن می بیند در شرایطی که برخی از ایالت‌های آمریکا یا بعضی از کشورهای اروپایی در وضعیت قرمز به سر می‌برند، به الحمدالله وضعیت ایران در کرونا به نحوی است که روزهایی را بدون فوتی گذارنده و شرایط ابتلاء و فوت در کشور ما کاملاً متفاوت شده و به حداقل ممکن رسیده است.

دشمن می‌خواهد همه زندگی و آب خوردن‌مان را به برجام گره بزند

رئیسی بیان کرد: دشمن این موفقیت را می‌بیند که ۶ شرکت ایرانی که چهار شرکت آن مستقل و دو شرکت با همکاری کشورهای دیگر موفق به تولید واکسن شدند و ما امروز به جای واردکننده بودن، صادر کننده هستیم. دشمن می‌خواست همه زندگی ما و حتی آب خوردن ما به برجام، قرارداد و مسأله تحریم بند شود، اما امروز می بیند علی رغم کمبود نزولات آسمانی در مناطق مختلف کشور در جهت مدیریت آب تلاش شده است.

وی افزود: وضعیت طرح‌هایی مانند خوزستان ظرف چند ماه به دست جوانان برومند و مسئولان به نحوی تغییر پیدا کرده است که امروز استان خوزستان شاهد حل مشکلات آب خود است.

رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت آب همدان، خاطرنشان کرد: وضعیت آب همدان طرح ۱۷ ساله بود که در این چند روز دارد به بهره برداری می‌رسد. آب در کردستان و سنندج نیز ظرف ماه آینده که سال‌ها مردم کردستان چشم انتظار آن بودند در حال حل شدن است.

رئیسی افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت قطعی برق مردم را رنج می‌داد، اما امروز شرایط به گونه‌ای شده است که علاوه بر آغاز به کار نیروگاه‌های مورد نیاز کشور، تولید ۳۵ هزار مگاوات برق مورد نیاز، برنامه‌ریزی و آغاز شده و ۶ هزار مگاوات به شبکه برق افزوده شده و وضعیت امروز به گونه‌ای است که قطع برق خانگی نداشتیم تا کار بدون مشکل دنبال شود.

وی تصریح کرد: می‌بینند که وضعیت گاز به چه شکل است و فقط چند درصد از کشور مانده که به گاز اتصال پیدا کند و این شبکه سراسری که در کمتر نقطه‌ای در دنیا به این شکل وجود دارد، بتواند به مردم خدمت رسانی کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: می‌بینند وضعیت کشاورزی در زمان آغاز به کار دولت منفی ۵/۸ بود و امروز طبق آمار سیر مثبت وضعیت کشاورزی را شاهد هستیم، یعنی وضعیت رشد کشاورزی ما رو به مثبت شدن است. وضعیت صنایع امروز به ۵ درصد رسیده است. ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات دارای رشد ۶/۲ هستند و می‌بینند که در حوزه صنایع و تولید در کشور شرایط ما در حال تغییر است. بله در حوزه کشاورزی، صنایع و تولید مشکلات داریم اما اراده بخش‌های مختلف در دولت و همکاری دولت و مجلس را هم می‌بینند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دقیقا دشمنان در روبه روی ما اراجیف میگویند

  • ناشناس

    :))))