کد مطلب: ۵۴۱۱۹۸

آشنایی با سراتوی نسل دوم

آشنایی با سراتوی نسل دوم

سرانجام از زمستان ۱۳۹۳ در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه‌ سراتوهای نسل دوم مونتاژی سایپا، تحویل مشتریان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیا سراتو که با نام کیا فورته هم شناخته می شود، محصول جمع و جور و خانوادگی کیا موتورز است که از نظر ابعاد، فاصله بین ۲ خودرو ریو و اپتیما را پر میکند. نسل اول سراتو (LD) در سال ۲۰۰۳ در کره جنوبی معرفی شد. این خودرو بر پایه پلت فرم هیوندای الانترا XD طراحی شده بود.

در این مطلب نگاهی شده است به سراتوی ۲ هزار سی سی آپشنال سایپا و همچنین اطلاعاتی در زمینه مشخصات فنی ،ظاهری و همچنین کیفیت و قیمت آن ارائه می‌شود.
ماجرای همکاری سایپا و کیا به سال‌ها قبل و تولید پراید و ریو باز می‌گردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه ۹۰ شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد.

سرانجام از زمستان ۱۳۹۳ در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه‌ سراتوهای نسل دوم مونتاژی سایپا، تحویل مشتریان شد.

البته در سراتو مونتاژی ۲ هزار سی سی ، تجهیزاتی مهمی مانند ESP، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، آینه تاشو برقی، استارتر و ترمزهای دیسکی عقب متاسفانه حذف شده‌اند که در نمونه های وارداتی این خودرو در بازار می توان آنها را با این امکانات خریداری کرد.

علاوه بر حذف آپشن‌ها، سراتوهای مونتاژی در برخی قطعات ازجمله تریم داخلی نظیر صندلی‌ها، رودری‌ها و … نیز تا حدودی داخلی‌سازی شده‌اند که کاهش کیفیت برخی از این موارد نارضایتی خریداران را در پی داشته است.

سایپا از تابستان ۱۳۹۶ نمونه آپشنال سراتو ۲۰۰۰ مونتاژی را معرفی کرد که وجود سانروف، سوییچ هوشمند، سنسور و دوربین عقب، صندلی چرم و پدال شیفتر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

تولید این خودرو در ۲ نمونه آپشنال با موتور ۲ هزار سی سی و نمونه دنده‌ای با موتور ۱۶۰۰ سی سی در شرکت سایپا ادامه داشت. تا در سال ۹۷ و با بازگشت تحریم ها شرکت کیا موتوز شراکت خود با سایپا را پایان داد و به یکباره از بازار ایران خارج شد.

خروج رسمی کیا موتور از بازار ایران ایران باعث شد تا سایپا با انتشار بیانیه ای رسمی پایان تولید سراتو در این شرکت را اعلام کند. هم اکنون سراتو ۲ هزار سی آپشنال در بازار ایران را در نهایت می توان با مدل ۱۳۹۸ و قبل از آن خریداری کرد.

منبع: عصر ایران

اخبار مربوط به خودرو را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.