کد مطلب: ۷۲۸۷۲۳

سرپرست جدید وزارت راه و شهرسازی کیست؟  

سرپرست جدید وزارت راه و شهرسازی کیست؟  

ساعتی قبل رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دولت ستعفا کرد و رئیس جمهوری هم این استعفا را پذیرفت. بعد از رستم قاسمی قرار شد سرپرستی این وزارتخانه بر عهده شهریار افندی‌زاده باشد. اما این شخص کیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی است که با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب شده است.

افندی‌زاده از دی ماه سال گذشته به عنوان معاون وزیر راه منصوب شده بود و حالا درست یکسال پس از این انتصاب سرپرست این وزارتخانه شده است.

سوابق کاری افندی‌زاده کدام است؟

افندی‌زاده دارای دکتری حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه کارلتون کانادا را دارد. همچنین او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی راه و ترابری از و دارای لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

افندی‌زاده قبل از وزارت راه، مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را برعهده داشت. وی عضو اصلی شورای عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل وزارت راه و ترابری، دبیر ملی کمیسیون ایران در کریدور تراسیکا (محور ترانزیت شرق اروپا-آسیا)، مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عضو اصلی کارگروه مدیریت ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی، عضو اصلی ایمنی کشور و رئیس کمیته مهندسی راه کمیسیون مذکور، عضو اصلی و دبیر کمیسیون ترانزیت کشور، عضو اصلی و دبیر کمیسیون ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزی کشور، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حمل و نقل و موافقت نامه های بین المللی بوده است.

افندی‌زاده، وزیر می‌شود؟

اگرچه فعلا سرپرستی وزارت راه و شهرسازی به معاون رستم قاسمی سپرده شده است اما بعید است که افندی‌زاده حکم وزارت دریافت کند. پیش‌بینی‌ها و گمانه‌ها همه بر این اساس است که احتمالا گزینه اصلی وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش است. مهره‌ای که از ابتدای دولت رئیسی نامش برای وزارتخانه‌های بسیاری آورده شد اما به وزارت هیچ کدام از این وزارتخانه‌ها منصوب نشد.

همان زمان که حجت عبدالملکی قرار بود از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی کناره بگیرد، باز هم نام بذرپاش مطرح شد. اینکه احتمالا او قرار است به این وزارتخانه مهم و کلیدی برود. اما بسیاری معتقد بودند که بذرپاش یا راهی وزارت صمت می‌شود و جای فاطمی امین می‌نشیند یا به وزارت راه و شهرسازی می‌رود و جانشین رستم قاسمی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.