کد مطلب: ۴۳۶۰۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین جزئیات از بازار سهام روز دوشنبه / بورس تهران هم از سقوط قیمت نفت متاثر شد

اولین جزئیات از بازار سهام روز دوشنبه / بورس تهران هم از سقوط قیمت نفت متاثر شد

در جریان معاملات اول وقت روز دوشنبه بورس، شاخص کل با افتی 9 هزار واحدی ناشی از سقوط 30 درصدی قیمت نفت، به کانال 539 هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات بازار سهام روز دوشنبه، شاخص کل بورس با افتی 9 هزار واحدی وارد محدوده 539 هزار واحدی شد. این در حالی است که سقوط 30 درصدی قیمت نفت و سقوط بورس‌های جهانی دلیل اصلی این افت شدید شاخص کل بوده است.

Capture 10

تاثیر سقوط نفت به حدی زیاد بوده که حدود 90 درصد از کل نمادهای بورسی در محدوده منفی معامله می‌شوند. در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فولاد، کگل و فملی که هر سه با فشار شدید عرضه مواجه هستند به ترتیب با 1385، 318 و 304 واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل به ثبت رسانده‌اند.

c1 8

در 30 دقیقه ابتدایی بازار، بیش از 160 هزار معامله انجام شده که در این میان 950 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 780 میلیارد ریال داد و ستد شده است. در معاملات امروز جو حاکم بر تمامی گروه‌های صنعت منفی بوده و اکثر نمادها در محدوده منفی معامله می‌شوند. سه نماد وتجارت، فولاد و ومهان نیز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار منتظر خبر خوب است.البته اصلا لازم بود.این خبر را باید قبل از شروع معاملات علام می کردید .(.فرهمند)

  • امیر

    ظاهرااین ریزشها بخاطرتصمیمات عجولانه مسولین وفشارعرضه اولیه ها است خدامسولین رابه راه راست هدایت کند

  • ناشناس

    تصمیمات یهوویی و شبانه که منافع عده کمی رو پشتیبانی میکنه دلیل سقوطه چند روز اخیره کسی هم که به داد سهامدارای خرد نمیرسه
    با این سودجویی و انحصار طلبی و زورگویی باعث خروج سرمایه میشن و این خروج سرمایه به سمت بازارهای دیگه میره که باعث تورم توی بخش‌های دیگه مث مسکن – خودرو – طلا و… میشه
    که البته اونجاها هم دوستان دست دارن و در هر صورت سود خوبی نصیبشون میشه و جیب مردم خالی تر میشه

  • mimi

    عده ای به دنبال ایجادصف های فروش هستند،تابتوانندسهام ارزشمندتان راتصاحب کنند،حداقل تا فصل مجمع سهام آنرحفظ کنید تاسود کنید

  • ناشناس

    بورس از هسته ریخت بهم.

  • ناشناس

    به نظر من که ناشی از مدیریت بازار بورسه
    به وضعیت اجرای قوانین ناگهانی بورس و حفظ اعتبار بازار بورس رسیدگی شود
    بازار بورس یکی از مهمترین قسمت های اقتصادی کشور می باشد که به نوعی وجهه فرا ملیتی نیز دارد ، متاسفانه اخیرا شاهد تصویب و یا اجرای قوانین ناگهانی و به اصطلاح یک شبه برای بازار بورس ، از طرف سازمان بورس می باشیم که متاسفانه می تواند باعث افزایش بی اعتمادی سهامداران و نگرانی آنها از بازار بورس و تصویب قوانین آتی و تاثیرات این قوانین شود . این روند باعث ضربه خوردن بیشتری به وجهه بورس خواهد شد و اینکه نیاز سهامداران به وجود مقامی ذی صلاح و بالاتر به این اتفاقات شدیدا احساس می شود . مثل قانون ناگهانی 2 درصدی شدن بورس و فرابورس برای سه ماه که با مخالفت مقامی موفق به این کار نشدن و یا اضافه کردن یک شبه 10 نماد بورسی به معاملات دوطرفه در بازاری که از نظر حجم معاملات و عمق بازار ، شرایط آن را ندارد و آیا چنین چیزی تشویق به نوسانگیری نیست ؟ ….. آیا نباید سازمان از آرامش و اعتماد سهامداران حمایت کند ؟ خواهشمندیم که به اوضاع بورس و مدیریت آن رسیدگی شود .

  • ناشناس

    بیشتر از تاثیر کاهش قیمت نفت، تاثیر عملکرد حقوقی ها بود

  • ناشناس

    زمان عرضه اولیه و معاملات روز باید کمی با هم اختلاف داشته باشند تا از ترافیک هسته معاملات کاهش یابد.

  • ناشناس

    این سقوط تا کی ادامه داره؟؟

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر خداقوت ممنون از زحماتتون یاعلی مدد