کد مطلب: ۳۰۵۸۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سقوط ۲ هزار فقره معامله مسکن در تهران/هر متر خانه در پایتخت ۸ میلیون تومان

سقوط 2 هزار فقره معامله مسکن در تهران/هر متر خانه در پایتخت 8 میلیون تومان

متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان‌ در تهران در شهریور ماه امسال با رشد 73.4 درصدی نسبت به شهریور ماه سال گذشته بیش از سه میلیون تومان گران‌تر شده و به بیش از هشت میلیون تومان رسیده، این در حالی است که تعداد معاملات مسکن با کاهشی حدود 20 درصد مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در شهریور ماه امسال هشت هزار و 962 فقره خرید و فروش آپارتمان‌‌های مناطق 22 گانه تهران به ثبت رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران طی پنج ماهه اخیر با روند کاهشی روبرو بوده به طوری که از حدود 17 هزار فقره معامله در اردیبهشت ماه سال جاری با کاهش 46 درصدی به حدود 9 هزار فقره در شهریور ماه رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران در شهریور ماه سال جاری با کاهش 19.6 درصدی نسبت به ماه قبل به حدود 9 هزار فقره رسیده است. این رقم نسبت به مرداد ماه امسال بیش از دو هزار فقره کاهش داشته است..

بررسی آمارها نشان می‌دهد بیشترین معاملات صورت گرفته متعلق به آپارتمان‌های منطقه پنج تهران بوده که سهم 16.5 درصدی از کل معاملات صورت گرفته را به خود اختصاص داده است.

در شهریور ماه سال جاری میانگین متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران با رشد 9.3 درصدی نسبت به ماه قبل به هشت میلیون و 120 هزار تومان رسید.

بالاترین قیمت یک مترمربع آپارتمان در شهریور ماه امسال با 17 میلیون و 770 هزار تومان متعلق به منطقه یک تهران و پایین‌ترین قیمت با سه میلیون و 470 تومان متعلق به 18 تهران است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22 گانه تهران طی شش ماهه ابتدایی سال 1397 با 45.5 درصد رشد همراه بوده است.

همچنین متوسط قیمت هرمترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22 گانه تهران در شهریور ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه سال گذشته 73.4 درصد رشد داشته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد از سال گذشته تاکنون میزان افزایش قیمت مسکن در شهریور ماه سال جاری بی‌سابقه بوده است. متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان‌ در تهران در شهریور ماه امسال با رشد 73.4 درصدی نسبت به شهریور ماه سال گذشته بیش از سه میلیون گران‌تر شده است.

شهریور

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.