کد مطلب: ۳۹۰۳۸۹

سقوط ۹۰ درصدی سرمایه‌گذاری چین در آمریکا

سقوط 90 درصدی سرمایه‌گذاری چین در آمریکا

ادامه جنگ تجاری بین چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان باعث شده سرمایه‌گذاری چینی‌ها در آمریکا 90 درصد کاهش پیدا کند.

به دلیل جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن، سرمایه‌گذاری چینی‌ها در آمریکا 90 درصد کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ ادامه جنگ تجاری بین چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان باعث شده در سال 2018 سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بین دو کشور 60 درصد نسبت به سال 2017 کاهش یابد.

اطلاعات ارائه شده از سوی موسسه رودیوم گروپ نشان می‌دهد که چین در سال 2018 سرمایه‌گذاری در اقتصاد آمریکا را 88 درصد کاهش داده است.

به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری چینی‌ها از 46.5 میلیارد دلار در سال 2016 به تنها 5.4 میلیارد دلار در سال 2018 رسیده است.

بر اساس اطلاعات اولیه موجود تا ماه آوریل شرکت‌های چینی تنها 2.8 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از سوی دیگر سرمایه‌گذاری آمریکا در چین از 14 میلیارد دلار در سال 2017 به 13 میلیارد دلار ر سال 2018 رسیده که کاهش کمی محسوب می‌شود.

اسوار پراساد مدیر سابق بخش چین صندوق بین‌المللی پول طی مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفته این حقیقت که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی چین در آمریکا کاهش شدیدی داشته است نشان می‌دهد که چقدر روابط اقتصادی بین دو کشور بدتر شده است.

به گزارش انجمن ملی مشاور املاک آمریکا خرید ملک در آمریکا توسط چینی‌ها در ژانویه تا مارس سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد کاهش یافته است.

لائورنس یون کارشناس ارشد انجمن مشاوران املاک آمریکا می‌گوید: کاهش خرید ملک در آمریکا توسط چینی‌ها بسیار قابل توجه است که نشان دهنده کاهش اطمینان آنها برای خرید ملک در آمریکا است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.