کد مطلب: ۵۱۰۸۰۰

خبری برای سهامداران هپکو و غصینو

خبری برای سهامداران هپکو و غصینو

شرکت هپکو در یک اطلاعیه در وب‌سایت کدال اعلام کرد ۵۲ درصد از سهامش مربوط به سازمان خصوصی‌سازی به تامین اجتماعی واگذار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی هفته گذشته شرکت‌های زیادی در سامانه کدال اطلاعات با اهمیت منتشر کردند که دو مورد از آخرین اطلاعیه‌های منتشرشده به شرکت‌های مینو و تامین سرمایه لوتوس پارسیان مرتبط بود. در ادبیات قوانین بازار از این‌گونه اطلاعیه‌ها به عنوان «افشا» یاد می‌شود که بر اساس میزان اهمیت آنها به دو گروه الف و ب طبقه‌بندی می‌شود.

نتایج مزایده «غصینو»

از میان این دو شرکت اطلاعیه شرکت صنعتی مینو (غصینو) در گروه الف قرار داشت که موضوع آن هم به نتایج برگزاری یک مزایده ارتباط داشت.

طبق این اطلاعیه موضوع مزایده مذکور فروش یک ملک در شهر اصفهان بوده که در ۲۳ دی ماه برگزار شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در نهایت شرکت نگین گلستان کاشان با پیشنهاد مبلغ ۸/ ۱۱۰ میلیارد تومان برنده این مزایده می‌‎شود که قرار است ۳۲درصد این مبلغ معادل ۳۵ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شود و عمده مابقی آن با ۸ فقره چک به‌طور مساوی به مبلغ ۳/ ۹ میلیارد تومان (جمعا به مبلغ ۵/ ۷۴ میلیارد تومان) تسویه شود. طبق این اطلاعیه خالص ارزش دفتری دارایی مورد مزایده ۸/ ۱۶ میلیارد تومان محاسبه شده است.

تعهدات جدید تامین سرمایه لوتوس پارسیان

اطلاعیه دوم که در گروه ب طبقه‌بندی شده، مرتبط با شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان است. در این اطلاعیه از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (مهان۰۱) خبر داده شده است. در خصوص جزئیات این تعهدات عنوان شده است: «پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (مهان۰۱) به مبلغ۵۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود علی‌الحساب ۲۰ درصد سالانه (موعد پرداخت هر سه ماه یک‌بار) و ۴ ساله که فاقد ضامن و با تکیه بر رتبه اعتباری منتشر می‌شود.» گفته شده تاریخ شروع انتشار این اوراق ۱۱ بهمن ۹۹ (به مدت سه روز کاری) و سررسید آن ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ خواهد بود.

در اینجا شاید بد نباشد که به یکی از مهم‌ترین اطلاعیه‌های متاخر هفته پیش هم اشاره کنیم. یکی از تاثیرگذارترین این اطلاعیه‌ها که در ساعات پایانی روز چهارشنبه منتشر شده، مربوط به شرکت هپکو و خبر تغییر سهامدار آن است. طبق این اطلاعیه ۲۵/ ۵۲ درصد از سهام این شرکت که بعد از مشکلات مدیریتی و تولیدی آن به سازمان خصوصی‌سازی بازگشته بود، به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است. به این ترتیب با این انتقال، مالکیت شرکت هپکو برای چندمین بار تغییر کرد و این بار به یک سازمان عمومی غیردولتی رسید. در حال حاضر میزان سهام سازمان خصوصی‌سازی از ۰۱/ ۵۹ درصد به ۲۷/ ۷ درصد رسیده و تامین اجتماعی با مالکیت ۵۲ درصدی خود اصلی‌ترین مالک این شرکت شد.

بر اساس این اطلاعیه تعداد سهام واگذار شده ۱۱ میلیارد به ارزش ۱/ ۶ هزار میلیارد تومان بوده است. با توجه به نتایج ناگواری که مالک خصوصی شرکت هپکو برای تولید و کارگران آن به بار آورده بود، دولت برای تغییر مالکیت آن تصمیم گرفت به صورت موقت به سازمان خصوصی‌سازی بازگردانده شود تا زمانی که مالک جدید معرفی شود.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تپکو همیشه یه سهم خوب بوده و میدونه چکار کنه شک نکنید سهامدار تپکو بودن همیشه خوبه… منتظر بالاخره باز شدن و جهش قیمتش باشید

    • ناشناس

      ای بابا خدا میدونه عاقبتش چی میشه.من که پولمو رفته حساب کردمه

  • ناشناس

    بازار تا دوهفته مثبت مثبت مثبت هست

  • ناشناس

    سلام علیکم
    جلوی ضرر را هر کجا بگیری منفعت است من خودم بجهرک940تومانی خریدم الان 320 تومان است آخه چقدر ضرر مگه من کارگر پولموم را از توی جوب آب پیدا کردیم .