کد مطلب: ۳۶۱۰۲۶

اتفاق جدید در ادغام بانک‌های نظامی / اعلام شرایط خرید سهام ۵ بانک ادغامی

اتفاق جدید در ادغام بانک‌های نظامی / اعلام شرایط خرید سهام 5 بانک ادغامی

ادغام پنج بانک نظامی در نیمه اول اسفند ماه کلید خورد، یکی از بلاتکلیفی‌های این ادغام سهام این بانک‌ها بود، بر اساس مصوبه شورای عالی بورس شرایط خرید سهام این بانک‌ها اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای در روز 11 اسفند ماه سال جاری اعلام کرد چهار بانک انصار، مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان، قوامین و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شدند.

در بند دوم این اطلاعیه آمد به منظور حفظ و ایفای حقوق تمامی سهام‌داران بانک‌ها و موسسه اعتباری تحت ادغام و با عنایت به بررسی‌های کارشناسی همه جانبه و هماهنگی انجام‌گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، چارچوب مدونی برای این مهم تنظیم شده و طبق برنامه، هر یک از بانک‌ها و موسسه اعتباری یادشده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سهام‌داران مرتبط با خود اقدام می‌کنند و به تمامی سهام‌داران اطمینان داده می‌شود کلیه حقوق آن‌ها کارسازی و ایفا خواهد شد.

این بانک‌ها پس از ادغام نیز با بلاتکلیفی‌هایی همراه هستند. یکی از این بلاتکلیفی‌‌های پس از ادغام، مساله سهام بانک‌های نظامی است.

اولین گام اجرایی بعد از اعلام رسمی بانک مرکزی مبنی بر ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه با انتشار صدور اطلاعیه خرید در در روزنامه های کثیر‌الانتشار انجام شد.

شرایط خرید سهام پنج بانک و موسسه نظامی ادغامی اعلام شد.

در خبر سایت خبری بورس پرس آمده، بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج ساعت معاملاتی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح دارنده سهام بانک می‌توانند طبق شرایط اعلامی نسبت به فروش سهام خود در موسسه اعتباری کوثر و بانک قوامین اقدام کنند.

این اشخاص می‌توانند به یکی از شرکت‌های کارگزاری عضو شرکت بورس، فرابورس یا نماینده سهام‌داران عمده که مرتبط با یکی از کارگزاران فوق است با ارائه دستور فروش و تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

قیمت اسمی خرید سهام اشخاص حقیقی برای هر سهم 100 تومان و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح نیز به ارزش تابلو در زمان توقف نماد است.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است. در صورتی که سهام‌داران در مهلت تعیین‌شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نکنند، می‌توانند تا زمان ارزش‌گذاری سهام موسسه توسط کارشناسان رسمی تامل کرده و براساس آن به ترتیبی که متعاقبا اعلام می‌شود، نسبت به فروش آن مبادرت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.