کد مطلب: ۳۸۰۲۲۴

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

سهمیه‌بندی فروش شکر در واحدهای صنفی / قیمت شکر از ۹ هزار به ۳ هزار تومان رسید

سهمیه‌بندی فروش شکر در واحدهای صنفی / قیمت شکر از 9 هزار به 3 هزار تومان رسید

رئیس اتاق اصناف تهران از سهمیه‌بندی فروش شکر از محل واحدهای صنفی خبر داد و گفت: خوشبختانه بازار کمبودی در حوزه شکر ندارد. مردم می‌توانند شکر مورد نیاز خود را با نرخ دولتی و ارزان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی خریداری کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره وضعیت کالاهای اساسی در بازار به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر تمام کالاهای مصرفی و استراتژیک مردم در بازار به اندازه نیاز وجود دارد و کمبود کالا نداریم.

قاسم نوده فرهانی افزود: متاسفانه بعد از سال 98 به دلیل نوسان قیمت ارز و میزان تورم ایجادشده، قیمت کالاهای خوراکی افزایش یافت. به‌طوری که امروز قیمت هر کیلو برنج درجه یک ایرانی به 23 هزار تومان می‌رسد. معتقدیم که در فصل تابستان و شش ماه نخست سال جاری در تامین مواد غذایی با چالش روبه‌رو نخواهیم شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا شکر مورد نیاز واحدهای صنفی و صنعتی تامین شده است؟ اظهار کرد: خوشبختانه با واردات به‌موقع کمبودی در حوزه شکر نداریم. شکر مورد نیاز واحدهای صنعتی و صنفی توزیع شده و مردم از این پس می‌توانند شکر مورد نیاز خود را با نرخ دولتی و ارزان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی خریداری کنند.

قیمت هر کیلو شکر سه تا چهار هزار تومان است

نوده فرهانی در پاسخ به این پرسش که چرا واحدهای صنفی شکر را سهمیه‌بندی‌شده به فروش می‌رسانند؟ گفت: در این بازه زمانی با کمبود شکر مواجه نیستیم. توصیه ما به مردم این است که به اندازه مصرف، کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند؛ چرا که ما می‌توانیم انبار کالاها را مورد رصد و کنترل قرار دهیم اما نمی‌توانیم در منزل مردم ورود پیدا کنیم. علت سهمیه‌بندی واحدهای صنفی در توزیع شکر این است که تا زمانی که این کالا در بازار اشباع نشود، افراد مجبور به چنین اقداماتی هستند.

او در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شکر از کیلویی 9 هزار تومان به هر کیلو سه تا چهار هزار تومان رسیده است. تا زمانی که بازار شکر اشباع شود، چند ماه طول خواهد کشید. خوشبختانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت شکرهای بسته‌بندی را اعلام کرده که مردم می‌توانند این کالا را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد نظر تهیه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.