کد مطلب: ۱۴۲۳۴۷

سه پیشنهاد بخش خصوصی صنعت کشتیرانی به نعمت‌زاده

سه پیشنهاد بخش خصوصی صنعت کشتیرانی به نعمت‌زاده

بخش خصوصی فعال در صنعت کشتیرانی سه پیشنهاد را برای ترغیب کشتیرانی‌های بخش خصوصی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از طرف بخش خصوصی فعال در صنعت کشتیرانی کشور سه پیشنهاد به منظور ترغیب کشتیرانی‌های بخش خصوصی به محمدرضا نعمت‌زاده -وزیر صنعت، معدن و تجارت- ارائه شد تا در صورت موافقت با این موارد بتوان شاهد تغییراتی در این بخش و نیز ترغیب بخش خصوصی در صنعت کشتیرانی کشور بود.

اولین پیشنهاد مربوط به ایجاد امتیاز در به کارگیری شناورهای ساخت داخل و خدمه ایرانی نسبت به شناورهای خارجی با خدمه خارجی در مناقصات اجاره شناورهاست. موردی که قطعا بخش خصوصی در جهت حمایت از تولید داخل و به کارگیری از منابع و نیروهای انسانی داخلی به آن تاکید دارد.

دومین بند پیشنهادی ایجاد تفاوت در مالیات و بیمه قراردادهای اجاره شناورهای ساخت داخل نسبت به شناور شرکت‌های خارجی است. این مورد هم همانند مورد قبلی قطعا با نگاهی حمایتی نسبت به تولیدات داخلی و نیز شرکت‌ها و فعالان ایرانی بخش کشتیرانی کشور خواهد بود.

سومین مورد پیشنهادی توسط بخش خصوصی برای ترغیب کشتیرانی‌های بخش خصوصی حذف مطالبه ۳۰ تا ۵۰ درصدی ضمانت ملکی علاوه بر ترهین شناور و آورده نقدی متقاضی توسط بانک‌ها برای اخذ تسهیلات ساخت است.

به گزارش ایسنا، این سه بند پیشنهادی توسط کشتیرانی بخش خصوصی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد تا در جهت ترغیب کشتیرانی بخش خصوصی داخلی نسبت به آن اقدام شود. مسئله‌ای که قطعا به دلیل رقابت بین فعالان داخلی و خارجی صنعت کشتیرانی نیازمند نگاهی ویژه توسط دستگاه‌های دولتی است تا از این طریق بتوان با حمایت از منابع و نیروهای انسانی در داخل کشور با محصولات و خدمات وارداتی رقابت کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.