کد مطلب: ۵۳۲۸۴۰

روحانی تاکید کرد:

سیاسی کردن بازار سرمایه از مشکلات اصلی این روزهای بورس است

سیاسی کردن بازار سرمایه از مشکلات اصلی این روزهای بورس است

دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برگزار و گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی ریییس سازمان بورس کشور ارایه شد؛ همچنین راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این گزارش با تحلیل عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه ، پیشنهادهایی برای تقویت این صندوق و افزایش نقش تعادل بخش آن در بازار سرمایه ارایه و مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با اشاره به نقش محیط سیاسی در عملکرد بازار سرمایه گفت: همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت کشور و رفع تحریم ها و محدودیت های خارجی و داخلی، محاسبات سرمایه گذاران در بازار بورس را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را به تقاضای بیشتر در بازار و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی کشور تشویق می کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازارها و توان صادراتی بنگاه های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، افزود: باید همراه با آموزش ‏ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.

روحانی با بیان لزوم تلاش های موثر و مداوم با استفاده از ابزارهای لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس،اظهارداشت : سیستم بانکی در این شرایط می تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی ، رونق را به بازار بازگرداند.

رئیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظرهای نسنجیده می تواند بر شرایط این بازار تاثیر گذار باشد.

روحانی تاکید کرد: همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت بیش ازده ماه وعده پوچ وتوخالی میده بهتره بورس را تا روی کار آمدن دولت آینده تعطیل کنن چون دولت روحانی توان مدیریت بازار سرمایه نداره فقط شعارمیده درعمل هیچ

  • فریب خورده از ....

    اینه نمی خواند من ماشین داشته باشم.خونه داشته باشم.اینه می خواند مردم در فلاکت باشند

  • جاسم جاسمیان فر

    آقای رییس جمهورگرامی اون روز که مردم را برای ورودبه بورس تشویق وترغیب میکردید صحبتی از تمهیدات آموزشی برای سهامداران نبود!!چطورشده که حالا دم از آموزش دیدن برای سهامداران مالباخته میزنید؟ بورس فقط ورود نقدینگی از جانب دولت و سازمان بورس میطلبدتاهم بورس جان تازه بگیردواعتمادمردم برگرده. باقی دیگه حرف بدرد نخوره!

  • ناشناس

    من 18 سالم از مایع ظرف شویی استفاده می کنم،

  • ایرج

    آقای روحانی مردم را ابله فرض نکن ، هشاد درصد سرمایه مون را نابود کردین با همکاری حقوقی ها وعمدی،ما تا عمر داریم این کلاهبرداری را فراموش نمیکنیم شما درست کن سیاسی نشود ، ماپولمان نه دزدی بود نه اختلاس ، عرق جبین وحاصل جان کند ن مان بود ، شما به خاطر اینکه تورم جامعه بنظر خودتان در کارنامه تان تورم کمی دیده نشود بجای استقراض از بانک، این پول را از جیب سهامدار برداشتی با گران فروختن وبه ده برابر فروختن سهما، وجیب مارو خالی کردین ، جیب ۲۰۰نفر پر کردین ماهم خدایی داریم

  • ناشناس

    دولت دخالت نکند بورس را به حال خود رها کنید بازار خودش اصلاح می شود. ما سهم داران می دانیم چه کجا سرمایه گذاری کنیم . اینقدر قوانین تغییر ندهید هرروز یک قانون جدید اختراع نکنید یک کلام دست گل به آب ندهید

    • مریم

      چه چیزی میگی ..دولت چگونه بازار را رها گنه ..
      تمام پولها توسط دولت از بازار خارج شده .حالا توقع داری کی این پولها را برگرداند .
      قضیه شوخی بردار نیست و داره قضیه امنیتی میشه ..۵۰ میلیون سهام دار متضرر ۷۰ الی ۸۰ درصدی شدن مگه میشه؟

    • ناشناس

      احتمالا خودت فروختی میخوای مفت بخری وگرنه مشخصه این پولو دولت و حقوقیها بردداشتن و باید پس بدن تو هرجای دنیا بود این یک جرم بزرگ برای دولت و حقوقیها بود

  • ناشناس

    با رها تاکید کردم چیزی به اسم دولت در ایران وجود ندارد دست های پشت پرده پول های مردم رادر بورس بالا کشیده با کمک سایت هادی چون تجارت نیوز

  • سهامدار ۸۰ درصد ضرر

    جناب روحانی شما مشاور اقتصادی داشتید وزیر اقتصاد داشتید وزیر صمت داشتید رییس سازمان بورس داشتید و … اگه با این همه واسطه و نفوذ بگید که از ریزش برنامه ریزی شده بورس و سناریوی دعوت مردم در اوج شاخص کل بیخبر بودید کسی باور نمیکنه.

  • ناشناس

    تو میتونی دهنتو ببندی یا نه؟
    بچه کوچولو هم میدونه تو بورس رو سیاسی کردی نه ما!!!!!!!!!
    مثل چیزای دیگه که به گروگان گرفتی…..
    ولی راه بجایی نمیبری….
    آخرش تو می مونی و تشت رسوایی ت

  • ..

    هشت سال عملکردتو خودت قضاوت کن آقای رییس جمهور تموم شدی و رفتی ولی خدایی هم هست