کد مطلب: ۳۹۳۲۶۶

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا سیر نزولی قیمت مسکن در تهران ادامه دارد؟

آیا سیر نزولی قیمت مسکن در تهران ادامه دارد؟

سیداحسن علوی با اشاره به اینکه احتمال تداوم کاهش قیمت مسکن در شهر تهران وجود دارد، گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و روند نزولی قیمت مسکن در 12 منطقه شهر تهران و همچنین مستهلک و فرسوده شدن ساختمان‌ها احتمال اینکه مالکان خانه‌های خالی خود را وارد فضای معاملاتی کنند بسیار محتمل است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از میانگین قیمت مسکن 21 منطقه شهر تهران حاکی از آن است که درحالی متوسط قیمت مسکن در تیر ماه با 0.4 درصد افزایش نسبت به ماه خرداد به 13 میلیون و 351 هزار تومان در هر متر مربع رسیده است که بهای مسکن 12 منطقه شهر تهران در تیر ماه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است و بیشترین کاهش قیمت مسکن در منطقه 22 با 8.9 درصد کاهش و سپس در منطقه 4 با 4.9 درصد کاهش بوده است.

طبق گزارش بانک مرکزی بهای مسکن از منطقه 2 شهر تهران تا منطقه 10 و همچنین مناطق 13، 20 و 22 در تیر ماه نسبت به خرداد ماه با افت مواجه شده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که دلیل کاهش قیمت مسکن در 12 منطقه شهر تهران چیست و آیا سیر نزولی قیمت مسکن در شهر تهران آغاز شده است؟

سیداحسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت معاملات و رشد قیمت مسکن در 12 منطقه شهر تهران تکمیل شده است، گفت: مردم دیگر قدرت خریدی به دلیل افزایش شدید قیمت مسکن و همچنین رکود تورمی موجود در این بخش ندارند به همین جهت تقاضا برای خرید مسکن بسیار کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بیش از 140 درصد قیمت مسکن نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، به همین منظور کاهش 8 درصدی قیمت مسکن در منطقه 22 و یا کاهش 4 درصد قیمت مسکن در منطقه 4 رقمی نیست که بخواهد تاثیر قابل توجهی بر قیمت مسکن داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اگر قیمت مسکن 40 تا 50 درصد کاهش پیدا کند تازه می‌توان گفت که بازار مسکن به سمت متعادل شدن است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر همچنان تقاضا برای خرید مسکن محدود باشد این کاهش قیمت مسکن در برخی مناطق شهر تهران افت پیدا خواهد کرد و در نتیجه متوسط قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند. معتقدم یکی از عوامل مهمی که باعث متعادل شدن قیمت مسکن می‌شود خود مردم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه احتمال تداوم کاهش قیمت مسکن در شهر تهران وجود دارد، افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و روند نزولی قیمت مسکن در 12 منطقه شهر تهران و همچنین مستهلک و فرسوده شدن ساختمان‌ها احتمال اینکه مالکان خانه‌های خالی خود را وارد فضای معاملاتی کنند بسیار محتمل است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: همچنین معتقدم هرچند که هدف دولت در راستای ساخت 400 هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده خیلی کند پیش می‌رود، اما بدون شک اجرای این طرح در شرایط حال حاضر بازار مسکن می‌تواند اثر مثبتی در کاهش قیمت مسکن داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کی گفته قیمت مسکن کاهش پیدا کرده؟ کجا ؟ این دروغ محضه. هر کجا رفتم خانه بخرم تهران ، قیمت های نامتعارفی میگفتند، بهشون گفتم پس میگن قیمت خانه کاهش پیدا کرده. گفتند خب برو از همانهایی که گفتند کاهش پیدا کرده بخر. خخخخخخ.