کد مطلب: ۱۸۲۸۹۹

مدیرکل ثبت احوال استان اعلام کرد:

سیستان و بلوچستان دارای پایین ترین سن ازدواج در کشور

سیستان و بلوچستان دارای پایین ترین سن ازدواج در کشور

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: پایین‌ترین سن ازدواج در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است که میانگین ازدواج برای خانم ها 21 و آقایان 23 سال گزارش شده و در اکثر ازدواج‌ها سن خانم ها و آقایان مساوی است.

دهمرده افزود: پایین ترین نرخ طلاق هم مربوط به این استان است که آمارها نشان می‌دهد روند ثبت طلاق در استان رو به افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه تصریح کرد: سالانه 250 تا 300 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و 609 هزار و 142 نفر از شناسنامه مکانیزه برخوردار هستند و به زودی همه شناسنامه ها مکانیزه صادر می شود.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده‌های فاقد شناسنامه در شوراهای تامین شهرستان‌ها و ارائه طرح ویژه درباره تعیین تکلیف پرونده‌های فاقد شناسنامه به شورای تامین استان در سال 92 نقطه عطفی بوده است.

دهمرده گفت: در سال 93 رسیدگی و تعیین تکلیف 929 پرونده موجب کسب رتبه اول در کشور شد که هفت هزار و 345 پرونده بررسی و برای 24 هزار و722 نفر افراد فاقد شناسنامه و فرزندان آنان شناسنامه صادر شده است.

وی بیان کرد: برای مدعیان تابعیت ایرانی و کودکانی که حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی هستند، نیز این افراد باید به اداره امور اتباع مراجعه و نسبت به درخواست صدور شناسنامه اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان خاطرنشان کرد: طی امسال 18 هزار و 748 مورد ازدواج به ثبت رسید و در مقابل1790 مورد طلاق رخ داد که بیشترین طلاق در زوجین با طول زندگی مشترک یک تا دو سال بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.