کد مطلب: ۴۷۱۹۴۵

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند:

سیگنال‌های مثبت برای بورس امروز / حمایت حقوقی‌ها به ریزش بورس پایان می‌دهد؟

سیگنال‌های مثبت برای بورس امروز / حمایت حقوقی‌ها به ریزش بورس پایان می‌دهد؟

روز گذشته مقامات بورس جلسه‌ای را با حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه برگزار کردند که بر اساس آن قرار است امروز صف‌های فروش نمادهای بزرگ بورس جمع‌آوری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته و در آخرین دقایق معاملات بازار سهام شاهد جمع شدن صف‌های فروش برخی از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز از سوی حقوقی‌ها بودیم. خریدهایی که با حجم بسیار بالایی انجام شد تا در پایان معاملات روز گذشته کدهای حقوقی حدود 50 درصد از کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دهند که این درصد بیشترین میزان در سال 99 بوده است.

اما از نظر اکثر کارشناسان بازار سهام این حمایت‌های لحظه‌ای چندان در توقف روند نزولی بورس کارساز نخواهد بود و در صورت تداوم چنین حمایت‌هایی است که ترس و بی‌اعتمادی سهامداران ریخته خواهد شد و سهامداران حقیقی از صف‌های فروش خارج می‌شوند. در غیر اینصورت همانند روز شنبه، سهامداران از بین رفتن‌ صف‌های فروش و روند مثبت را به عنوان فرصتی برای خروج قلمداد کرده و صف‌های خرید را طی چند دقیقه به صف‌های فروش تبدیل خواهند کرد.

روز گذشته جلسه‌ای میان مقامات بورسی و حقوقی‌های بزرگ بازار سهام شکل گرفت که در آن در خصوص جمع‌آوری صف‌های فروش در صنایع مختلف برنامه‌ریزی شد. بر اساس شنیده‌ها قرار است صف فروش چند نماد بزرگ و شاخص‌ساز بازار سهام نظیر فارس، فولاد، فملی، وغدیر، حکشتی، وتجارت، پارسان، تاپیکو، رمپنا، فخوز، وبصادر، شپنا، اخابر، صبا، ومعادن، وامید، کچاد، وسپه، کچاد و شستا جمع‌آوری شده و حمایت‌های لازم از آنها انجام بگیرد. از سوی دیگر بانک‌ها نیز موظف شدند تا مسوول جمع‌آوری سهام عدالت عرضه شده در بازار باشند.

یکی دیگر از سیگنال‌های مثبت جلسه دیروز افزایش سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در اوراق تا 15 درصد بود. همچنین محقق شد تا صندوق‌ها نیز بتوانند برای سهام‌عدالت اعتبار دریافت کنند. در جلسه روز گذشته همچنین مقرر شد که صندوق ها مجاز باشند از صندوق با درآمد ثابت خود در صندوق های سهامی خود صدور بزنند. موضوعی که می‌تواند به فشار فروش صندوق‌های سهامی پایان دهد.

photo 2020 08 23 22 19 49

افزایش سقف اعتبار کارگزاری‌ها تا 50 درصد نیز دیگر خبر خوش برای بازار سهام بود تا بدین ترتیب طرف تقاضا در بازار سهام به شدت تقویت شود. این در حالی بود که در 10 روز معاملاتی اخیر تنها 3 روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار سهام بودیم. خروج نقدینگی حقیقی از بورس در صورت تداوم می‌تواند به چالشی جدی برای سهامداران تبدیل شده و مانع رشد مجدد شاخص کل شود. همچنین تغییر مبنای قیمت‌گذاری دارا دوم به قیمت پایانی روز قبل از پذیره‌نویسی نیز خبر خوش دیگری بود که شاید موجب کاهش بی‌اعتمادی سهامداران به مقامات بورسی شود.

به نظر می‌رسد پس از چند روز که فشار عرضه به شدت از تقاضا بیشتر بود، امروز شاهد برقراری تعادل نسبی میان خریداران و فروشنده‌ها باشیم. روزی که می‌تواند با نقش مثبت حقوقی‌ها در بازار سهام همراه باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آینده خوان

    چرا خبری از خریدار نیس قیمت در پایین ترین حد حقوقی و حقیقی پولدار کی میتونست با این قیمت به این راحتی با هر روز منفی۵ سهام بخره بدبخت فروشنده از ۵ شهریور باید بره تو صف خرید

  • ناشناس

    قصه اصلی پایین آوردن قیمت پالایشگاهی ها بود تا ای تی اف 2 برای خریداران سود آور بشه ازجیب شما به جیب من خوشنامی و سودش مال دولت

  • ناشناس

    چی چی رو بفروشین بیاید بیرون مال نخر شده

  • بورس باز

    چه جور حقوقی ها و خود بورس نمی‌دونن ایران خودرو لیدر بازاره تا اون به تنهایی جمع نشه کل بازار هر روز ریزشی هست .
    و جالبتر که از این بیست نماد هیچ اسمی از نمادهای خودرویی وجود نداره..
    بورس فرمایشی و دستوری بهتر از این نمیشه

    • سهامدار شستا

      اصلا خودرو تو بازار بورس عددی نیست . ندانم کارهای بورس خودرو باز هستن . خودرو کلا 4-5 ماهه خوب شده اونم نه در حداینکه لیدر بخواد باشه . عجیب نیست که یه چیزو هیچ کس ندونه فقط شما بدونین؟؟ خط این مشخصه که دارین اشتباه میکنین .

  • دلقک بصیر

    پن . پ. حقوقی ها در قیمت بالا فروختند و در قیمت پایین می خرند

  • مظاهری

    سلام بر زیرکان گروه
    هر گاه همه در کف قیمت می فروشند شما بخرید به دو سال آینده فکر کنید

  • ناشناس

    الان وقت خریده نه فروش تا میتونید بخرید دوستان خبرهای خوب در راهه بهتون قول میدم

  • ناشناس

    دم حقوقی فملی گرم

  • حرف حق

    همچین میگند پولمون تو بورس رفت که انگار رو بیل پریده اند.
    منفی شدن بورس تازه به دوماه پیش رسیده.
    باید بیاد پایین تا عدالت میان قشر زحمتکش و کسی که منتظره پول باداورده بیاد برقرار بشه

  • سهامدار شستا

    چرا امروز حقوقی یهو آخر تایم کل صف خرید شستا رو عرضه کرد؟؟؟؟ فرضا میخواد برای حمایت های بعدی نقد کنه. آیا این درسته که یهو کل صف رو عرضه کنه؟ لااقل 5 درصد صف رو نگه میداشت :|:|:|