کد مطلب: ۴۶۹۷۲۷

تجارت‌نیوز در گفتگو با یک کارشناس بورس بررسی کرد:

چرا بورس منفی شد؟ / شاخص بورس منفی می‌ماند یا نه؟

چرا بورس منفی شد؟ / شاخص بورس منفی می‌ماند یا نه؟

پس از گذشت هفته پر فراز و نشیب بورس در حالی که پیش‌بینی‌ها مثبت بودن بازار امروز را نشان می‌داد اما شاخص بورس تا حدود دو ساعت اول کار خود، حدود 60 هزار واحد ریزش داشت.سیر نزولی بازار سهام تا کی ادامه دارد؟

مهدی رضایتی، کارشناش بازار سرمایه در گفتگو با تجار‌ت‌نیوز درباره علت ریزش شاخص بورس در روز شنبه گفت: مجموعه عوامل زیادی باعث تاثیرگذاری بر بازار امروز شده‌اند اما آخرین عامل اتفاقات شورای امنیت بود که به نوعی چشم‌انداز تورم و رشد دلار را مخدوش کرده است.

وی افزود: از طرفی از اوراق سلف نفتی انتظار می‌رود که نرخ سود را افزایش دهد تا بتواند نقدینگی بیشتری جذب کند که این خودش ضربه‌ای به بازار محسوب می‌شود، غیر از اینها ما شاهد خروج پول در نهادهای عمدتا دولتی مانند پتروشیمی و خودرویی بودیم. در سوی دیگر فروش سهام عدالت و آزادسازی مرحله دوم آن چشم‌انداز خروج پول دیگری را نشان می‌دهد که مبلغش هم کم نیست و هیچ سیاست گذاری نظارتی از سوی دولت و نهادهای دولتی روی آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر ضعف نقدینگی به شدت قابل مشاهده است و دیگر پول کافی که محرک اصلی بازار است در چرخه نیست و در برخی نمادها حبس شده است.اکثر عوامل به ضرر بازار است و حمایتی هم فعلا صورت نگرفته و شاید خیلی منطقی نباشد که به این زودی دولت از بازار حمایت کند.

ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که ریزش بورس تا چه زمانی محتمل است؟ گفت: پیش‌بینی خاصی نمی‌توان از روند بازار داشت اما معاملات امروز نشانی از بازگشت بازار ندارد.

وی افزود: تا زمانی که بازار از سوی دولت حمایت نشود احتمالا این سیر نزولی ادامه‌دار خواهد بود. دولت می‌تواند با کاهش نرخ سود، افزایش منابع صندوق توسعه و بالا بردن سقف صندوق‌ها و هر ابزار کنترلی دیگری می‌تواند از بازار حمایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متغیرهای بنیادی به نفع بازار نیست، نرخ سود بانکی صعودی است و چشم‌انداز دلار نزولی است که ترکیب این متغیرها به نفع بازار سهام نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    این که مشخصه چرا قرمز شده،یکی از در پشتی سازمان بورس ،تمام پولهای بورس رو خارج کرده وبرده باهاش ببین چه کارهایی می‌کنه و بعدچندروز باز پولهارو ،دوباره وارد می‌کنه وشاخص همه نمادها یهویی همشون سبز میشه و شاخص می‌کشه بالا،زیاد به مخ اتون فشار نیارین ،خودشه ،اسمش دولت دست درجیب مردمه

  • Sheyda

    حمایت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Nazanin

    ما که فقط ضررکردیم

    • ناشناس

      سلام یعنی وقتی ضررمیکنی ازپولی اصلی که سهام خریدی او کم میشن؟

    • ناشناس

      ادم نمیدونم چیکار کنه میخوان تدریجی بکشن . این از کار . این از سرمایمون تو بورس

  • عباس فراهانی

    سلام ببخشیدآیاموقع ریزش بورس آدم ازپول اصلی که سهام خریده ضررم میکنه.؟مثلااون پولی که سهام خریده صفرشه؟

    • ناشناس

      بله ممکنه

    • ناشناس

      بله

  • ساناز

    سلام.چرا کسی نیست به داد مردم برس .بابا مال و اموال خود مردم ام نمیخواند به خودشون بدند.یکی از سر بدبختی و بیکاری اومده تو کار بورس.واقعا چرا دولت نمیخواد کاری بکنه.مردم از ترس و استرس یکی یکی دارند سکته میکنند.توراخدا یه فکری بکنید اول میاند خوب تبلیغ میکنندو مردم وبه چالش میکشند بعد که مردم اومدند روی کار اونا پا پس میکشند.توراخدا نکنید ا مردم اینجوری

  • ناشناس

    این خیانت به مردم نیست آیا

  • ناشناس

    من ۴۰میلیون پول پسندازم را اوردم بورس که حداکثر ۵۰درصد بره بالا برا رهن ولی الان ضرر کردم و اوضاعم بهم ریخته

  • محمدجواد

    سلام محمدجواد ازاصفهان من ازبرج 3تاحلاالاف وسرکردان کردن.به بانک صادرات میرم جواب نمیدندوبابدی میکندمانمیدونیم کارکزاری بانک است نمیدونم بکی بکم اکباکه بدبخت وکرفتارنبودم نمیفروختم ونفرین فقطونفرینزشما
    تورابخدابکیدپول مارابدندممنونم ا زشما

    • ناشناس

      پول چی اصلا هزینه کردی که پولی بگیری ؟؟؟صبر کن بابا

  • ناشناس

    دیگه خسته شدیم از بورس پدرم دراومد بدبخت شدیم خدا ازشون نگذره

  • ناشناس

    توام نشدی کارشناس ی بار میگید دلار نقشی نداره و بیاد پایین بهتر و صارات ازاد بشه و هر روز ی چرت و پرتی …نمیشه فقط ی هفته فقط ی هفته کارشناسی نکنید نمیشه ؟؟؟؟؟؟عایا ؟؟؟؟