کد مطلب: ۴۶۹۴۶۹

پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده با توجه به آخرین سیگنال‌ها

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

هرچند بازار سرمایه هفته پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت اما در نهایت طی هفته اخیر کمترین افت بازدهی را داشت. در هفته اخیر همه بازارها روند نزولی داشتند و شاخص بورس نیز حدود سه درصد افت را پشت سر گذاشت. اما برای هفته آینده چه وضعیتی قابل پیش‌بینی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از شروع هفته اخیر به واسطه وعده رئیس جمهور برای گشایش اقتصادی و اخبار مثبت اقتصادی دیگر پیش‌بینی‌ها حاکی از وضعیت احتمالی بهتر بورس نسبت به دیگر بازارها بود. هرچند این اتفاق افتاد اما شکل سبقت بورس نسبت به دیگر بازارها این طور بود که بازدهی نزولی کمتری داشت.

در این شرایط که بورس در آخرین کارنامه هفتگی خود حدود سه درصد افت را ثبت کرده، چه سگینال‌هایی برای عملکرد هفته بعد آن قابل مشاهده است؟

از جمله اخبار هفته اخیر که از نگاه برخی بر روند شاخص بازار سهام تاثیر گذاشته، آغاز آزادسازی 30 درصد دوم سهام عدالت است. در این مورد هرچند هنوز سهامداران امکان فروش 30 درصد دوم سهام عدالت را ندارند اما به دلیل فشار احتمالی به بانک‌ها و کارگزاری‌ها برای فروش 30 درصد اول سهام عدالت، عرضه قابل توجهی در بورس صورت گرفته است.

از جمله اینکه فروش ۷۵ میلیارد تومان سهام عدالت توسط کارگزاری بانک ملی در بورس طی یک روز انتقاداتی را به همراه داشت. به هر ترتیب ادامه این روند که به نظر می‌رسد محتمل باشد تهدیدی برای عملکرد بازار سهام در هفته آینده خواهد بود.

با این حال درباره طرح دیگر دولتی در بازار سهام یعنی فروش دومین ETF دولتی وضعیت از هفته قبل متفاوت است. حداقل به مانند هفته گذشته بورس از ناحیه اخبار مربوط به لغو دارا دوم مورد تهدید نیست.

15 2

هرچند به نظر می‌رسد بازار سهام در هفته بعد روند مثبتی را پیش‌رو داشته باشد اما احتمالا این روند صعودی به مانند چند وقت اخیر چندان پرشتاب نباشد.

علاوه بر این، تداوم حمایت‌های سیاست‌گذار از جمله اظهارات اخیر رئیس جمهور که بورس جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، کلید زدن طرح پیش‌فروش نفت و تداوم سیاست عرضه اولیه در بورس می‌تواند سیگنال‌های مثبتی را برای بازار سهام به همراه داشته باشد.

صعودی شدن روند قیمت نفت در بازار جهانی، کاهش نااطمینانی‌های ناشی از کرونا به واسطه انتشار خبر آغاز استفاده از واکسن روسیه، اعلام مالیات سکه در سال 98 ، مذاکره روحانی و مکرون درباره اینستکس و ارائه لایحه افزایش سرمایه‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به مجلس از دیگر سیگنال‌های امیدوار کننده برای سهامداران است.

اما در طرف مقابل سیگنال‌های تهدیدآمیز نیز برای بورس همچنان قابل مشاهده است.

افزایش نرخ سود بانکی ، برگشت خوردن طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی به مجلس، تحریک بازار اجاره مسکن با آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن، افزایش نااطمینانی فعالان اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه رای نیاوردن وزیر پیشنهادی برای تصدی این حوزه و نااطمینانی‌های ناشی از اخبار مربوط به تحریم تسلیحاتی ایران از جمله اخبار با سیگنال هشداردهنده برای بازار سهام است که به نظر نمی‌رسد هیچ کدام به مانند اخبار گروه دسته اول اثرگذاری قوی‌ای داشته باشند.

بدین ترتیب هرچند به نظر می‌رسد بازار سهام در هفته بعد روند مثبتی را پیش‌رو داشته باشد اما احتمالا این روند صعودی به مانند چند وقت اخیر چندان پرشتاب نباشد. ضمن اینکه بازار سهام در هفته آینده شاهد زمان‌بندی جدید برای معاملات ( جزییات تغییرات جدید بورس ) است که شاید برای سهامداران در روزهای ابتدایی هفته مشکلاتی را به وجود آورد اما به دلیل کاهش احتمالی مشکلات ناشی از اختلال در هسته معاملاتی احتمالا این تصمیم به تدریج رضایت سهامداران به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس هر شب ساعت ۲۱ را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قراره نفت رو به مردم بفروشند حالا پولا سرازیر میشه تو ان بازار پولی نمی مونه که بیاد تو صنعت و… خرید سهام یعنی یه جورایی سرمایه هاتون قفل میشه البته شاید؟

    • ناشناس

      بورس رشد پز شتابی را تجربه خواهد کرد اگر بزرگان سنگ جلوی پای لنگ نیاندازند.

  • J.kh.p

    به امید خدا ، این هفته بورس روند صعودی وسبزی خواهد داشت، (یاحق).

  • کریمی

    چرابورس ریزش شدیدی داشت چرا؟جواب خوب ومنتقی بدهید باتشکر

  • استاد صفوي راشد

    با سلام
    بورس جای مناسبی است جهت سرمایه گذاری برای کسانی که تا حدودی سواد اقتصادی دارند
    اگر در این روزها شاهد کاهش نسبی قیمت سهام بودیم مسله عادی است چرا که خاصیت بازار بورس نوسانی بودن است
    حال چنانچه خواهان کاهش شدید قیمت ها نیستید توجهی به پیامهای افرادی که خودشان را تحلیلگر خوانده اند نکنید
    سعی کنید سهام شرکت های معتبر را خریداری و صبر داشته باشید . سوار موجهایی که الکی ایجاد می کنند نشوید
    مطمین باشید در بلند مدت بعد از املاک (زمین و ملک تجاری ) بهترین نوع سرمایه گذاری است.

  • عباس باباخانی

    بادآورده رو باد میبره پول باید توی بازار کسب و کار باشه جوانها کارکنن و پول تو دست مردم بچرخه. دلار وطلا وارز و بورس همه یک بازی اقتصادیه .حتی کسانی که ادعای علم بورس دارن اشتباه میکنن. اصل داستان مشکل داره .از عقلی که خدا بهتون داده استفاده کنید وتلاش کنید هورزاق موفق باشین

  • ناشناس

    این گزارش مال هفته قبل است، دقیقا

  • Shahram

    برای جلوگیری از نوسانگیری های ساعتی ، روزانه و یا حتی هفتگی و از بین بردن هیجانات کاذب و مضر در بازار سرمایه و ایجاد نگرش سهامداری به جای سهامبازی بهتر است مسئولین مربوطه و دولتی که پای کار آمده است تمهیداتی از جمله کاهش سطح معاملاتی یک شخص حقیقی یا حقوقی در بازه زمانی های ساعتی،روزانه و یا هفتگی و یا بالا بردن کارمزد معاملات افرادی که بیشتر از سطح و معیار مشخصی در بازار سرمایه انجام میدهند را عملی کند.و البته که چه بسیار حقوقی هایی که در همین اصلاح عمیق پای کار وپشتیبان بازار سرمایه و مردم بودند و یا آن هایی که پای کار را خالی تر میکردند. راه کار، بسیار است و مسئولینِ پای کار اندک.بازاری سبز پوش و سودآور را برایتان آرزومندم.امیدوارم مردم سرزمینم با دلی شاد و تنی سلامت ،روزهای خوب و خوشی را پیش رو داشته باشند.

  • ليلا فروهر

    بازار سرمایه هفته ي غم انگيزي را پشت سر گذاشت اما بازم اميدوارم اوضاع بورس بهتر بشه. خسته شديم از بس منفي خورديم.

  • ناشناس

    هر روز میگن‌درست میشه ما که ندیدیم اینم حمایت دوات ما

  • بی پول

    آیا کسی هست به درد ما برسه.ایا کسی هست به فکر زن بچه مردم باشه.به خدا همش یک مشت دروری مینویسن تو این برنامه ها .بابا پول ما حق ماست بریزید .بورس که سفرش کردین تا پول ما را صفر نکردید بریزید.به کجا شکایت کنیم.