کد مطلب: ۴۶۷۲۰۳

بورس سه‌شنبه را چگونه آغاز کرد؟ / استقبال معامله‌گران از گروه سرمایه‌گذاری

بورس سه‌شنبه را چگونه آغاز کرد؟ / استقبال معامله‌گران از گروه سرمایه‌گذاری

معاملات امروز بازار سهام در حالی آغاز شده که پس از گذشت یک ساعت شاخص کل بیش از 3 هزار واحد منفی است ولی شاخص کل هم‌وزن رشدی 0.3 درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز بازار سهام شاخص کل اگر چه با بیش از 6 هزار واحد منفی شروع به کار کرد اما در ادامه با بهبود روند معاملات در نمادهای فراورده‌های نفتی و پتروشیمی شاخص توانست از شدت افت خود بکاهد و در کمتر از یک ساعت تنها افتی 3 هزار واحدی را به ثبت برساند. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن در این مدت رشدی 0.26 درصدی را به ثبت رساند.

1 1

در یک ساعت نخست بازار سهام بیش از 580 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن 2 میلیارد و 613 میلیون سهم با ارزش بالغ بر 53 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. سه نماد فملی، شپنا و حکشتی تاثیرگذارترین نمادها در منفی بودن شاخص بودند و نمادهای فارس، وپاسار و تاپیکو نیز نمادهای مثبت تاثیرگذار بر شاخص کل هستند. به نظر می‌رسد در صورت تداوم این روند امروز شاهد رکوردشکنی در ارزش معاملات بورس باشیم.

1 2
در معاملات فرابورس نیز مارون، میدکو و صبا بیشترین تاثیر را در مثبت بودن این بازار دارند. بازاری که ارزش معاملات آن در یک ساعت نخست بیش از 37 هزار میلیارد ریال بود.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که سه گروه حمل‌ونقل، موادشیمیایی و خودرویی با فشار عرضه بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها مواجهند و اکثر نمادهای سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی و فلزات اساسی در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

در جریان معاملات امروز نیز برخی نمادها نظیر شپنا و فاراک به دلیل افزایش تقاضا برای خرید متوقف شده‌اند و زمان انجام معاملات آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

روز گذشته شاخص کل بورس با افتی 18 هزار واحدی به زیر 2 میلیون واحد رسید تا همچنان شاخص در عبور قدرتمند از این کانال دچار مشکل باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    در مورد بورس دستوری چه می توان گفت وقتی اتاق فکر دولت به دلخواه سهامی را بالا و پایین میکند تا کسری بودجه را تامین کنند و امید این مردم از همه چیزی محرم را به سراب مبدل کنند.

  • جهان

    دیشب میگفتین همه مثبت میشن الان میگین همه منفی میشه .این تحلیل های اب دوغ خیاری واسه خودتون خوبه اقای تحلیلگر بیسواد

  • حسین کاظمی

    خیلی ها نباید میومدن تو بورس که همش نظر می دن.بورس وخرید وفروش سهام علم اقتصاد می خواد.که 90 درصد واردان به بورس اونو ندارن.والسلام

  • ناشناس

    پس کی اصلاح بازار تموم میشه چرا حباب گویان در بازار منفی سر و کلاشان پیدا نمی شود تا بالا می رود کاسه داغ تر اش میشوند

  • ناشناس

    ی سوال دارم کسایی که دارند وبصادر را -5 میفروشند مگه چند خریدند؟ بعشم گیر دادید به وبصادر که چرا اینقدر بالا میره برید ببینید بانک دی 300تومنی اسفند الان 7000تومنی داره معامله میشه کسی هم گیر نمیده حبابم نیست حتما
    اقا شما هم سهم دولتی بگیرید چیکار به کسی دارید