کد مطلب: ۵۰۶۷۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت شاخص کل و تقاضا در آخرین روز معاملات / تحرکات مثبت مشاهده می‌شود؟

افت شاخص کل و تقاضا در آخرین روز معاملات / تحرکات مثبت مشاهده می‌شود؟

شروع معاملات امروز بازار سهام با ادامه فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز از جمله گروه فلزات و پالایشی همراه بود. اما با وجود تحرکات مثبت چرا بورس مثبت نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که در مرحله پیش‌گشایش برخی نمادها مانند خساپا و شپنا تقاضای خوبی داشتند اما با شروع معاملات و فشار عرضه در سایر نمادهای شاخص‌ساز تقاضا افت کرد و شاخص کل بعد از افت ۲ درصدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز روندی نزولی داشت و بیش از ۱ درصد ریزش کرد. افت شاخص هم‌وزن در حالیست که در جریان ریزش‌های اخیر بازار سهام شاخص هم‌وزن روندی صعودی داشت.

بازار 24 دی

شاخص کل به محدوده حساسی رسیده است و ریزش زیادی کرده است و کارشناسان عقیده دارند اگر شاخص کل از کف قبلی خود ریزش بیشتری داشته باشد بازار سهام بازگشت روند صعودی بازار سهام به شدت سخت خواهد بود.

تحرکات مثبتی در بازار سهام دیده می‌شود و حقوقی‌ها در مقاطعی صف‌های فروش را جمع کردند اما با وجود تحرکات مثبت بورس به دلیل جو هیجانی مثبت نمی‌شود و دوباره عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شکل می‌گیرد. نماد شستا در جریان معاملات امروز روند بهتری نسبت به سایر شاخص‌سازان دارد.

بورس 24 دی

محمدمهدی عشریه در رابطه با ادامه روند بورس گفت: شاخص کل محدوده حمایتی خود را شکسته است و من انتظار دارم شاخص کف‌سازی جدید انجام دهد و احتمالا حدود یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۶۰ هزار واحد شاخص کل کف‌سازی خواهد کرد.

ریزش‌های اخیر بازار سهام با نوسان‌گیری بازارگردان‌ها از بورس شروع شد و در ادامه با افزایش تنش‌ها در منطقه تشدید پیدا کرد اما پیش‌بینی می‌شد تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز در جریان معاملات این هفته بهبود پیدا کند اما این جو هیجانی مانع بهبود وضعیت این نمادها شده است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعد از انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن فضا داشت بهتر میشد بورس هم با یه جو آرام داشت بهتر میشد ولی خوب دلواپسان عالم نذاشتن و با ترسوندن و وحشت مردم دوباره برگشتیم به زمان تحریم ها

  • ناشناس

    امروز فرصت خروج

  • ناشناس

    سر ساعت 10.05 دقیقه یک دفعه شستا شد +5 پس قشنگ معلوم امروز خروج پول هوشمند از نادهای تامین اجتماعی است شستا-حکشتی- صبا-تاپیکو و……شاخص 980 را باید ببیند

  • ناشناس

    سوالی که مطرحه اینه بالاخره این نظام این حکومت این اقتصاد میخواد بورس وجود داشته باشه یا نه اصلا میخواد ایران بورس داشته باشه یا نه اینطوری که جو بی اعتمادی ایجاد شده که آینده بورس میسوزه و نابود میشه منظورم سرمایه مردم نیست اصلا خود سازمان بورس هست میخوایم برگردیم به عصر غارنشینی؟

    • ناشناس

      جوب بی‌اعتمادی برای تازه‌واردان است. کسانی که از سال‌های پیش در بورس هستند وضعیت خیلی خوبی دارند. بازده بورس از اول سال 180٪ بوده است! این در حالی است که خیلی‌ها به سود 80 الی ۱۰۰٪ هم کاملاً راضی هستند و اگر پیش‌بینی‌شان نسبت به آینده منفی باشد حاضرند سهامشان را در شاخص 800 و 900 با سود ۱۰۰٪ بفروشند.

  • ناشناس

    درود خداوندگار بر مجمع تحلیلگران درستکار

  • صادق

    فقط میتونم بگم داره میریزه

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم ک زندگیم داره از هم میپاشه

  • ناشناس

    من امروز میخواستم سهام بانک ملت رابخرم به همین خاطر حقوقی را زیرنظر داشتم دیدم در۴۰۰۰هزارصف فروش را جمع می‌کنه امامتاسفانه یه تعداد. بازدرقیمت های پایین تر شروع به عرضه کردن وحقوقی دیگه نخرید تا دراخرین دقایق صف فروش رابامنفی۵جمع کردوالبته منهم خریدم.انشالله هفته آینده که آخرین روزهای هیجانی بازار است این تازه واردهای نه ماهه یا کلا ازبازارخارج میشن یا عقلشان بکارمیفته .البته ازبازار. خارج بشن به نفع سهامدارن واقعیست.امیدوارم بازارگردان باتدبیرش بتونه اینها راازبازارپاکسازی کنه .اینها سرمایه گذارنیستن بورس رابابازاردستفروشان اشتباه گرفتن

  • ناشناس

    تواین بازار کسانی هستن که اوراق تبعی نمادهایی راخریدن که اصلا سهمی ازاون نمادها ندارن..وقتی هم بهشون میگیم تازه وارد یا نابلدی. بهشون برمیخوره .تاهمچین افرادی توبازارهست بازار درست نمیشه

  • تحلیل گر

    سال 99 برای بورس یک ریزش نبود بلکه یک فاجعه بود .
    یک چهارم شدن قیمت سهم ها در مدت کمتر 6 ماه تاریخ بورس بی نظیر بود
    دیگر اعتمادی نیست فعال شدن زیان سهامداران جدید باعث همجوم وخروج از را بازار تشدید کرده