کد مطلب: ۵۲۹۳۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش تحرکات مثبت در بورس / سهامداران به دنبال فروش سهام

کاهش تحرکات مثبت در بورس / سهامداران به دنبال فروش سهام

بازار سهام در جریان معاملات امروز، به دلیل افزایش حجم عرضه و کاهش حجم تقاضا نسبت به دیروز (سه‌شنبه) نتوانست روند مثبت روز گذشته خود را ادامه دهد.

یه گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در جریان معاملات امروز (۲۵ فروردین)، همچون روز گذشته با حجم تقاضا در برخی از نمادهای شاخص‌ساز همراه بود، اما به دلیل افزایش حجم عرضه در تعداد زیادی از نمادها که احتمالا به دلیل مثبت شدن شاخص در روز گذشته اتفاق افتاد، روند شاخص نزولی شد.

در جریان معاملات دیروز، حمایت‌هایی از سوی حقوقی‌ها برای ثبت تقاضا در نمادهای بزرگ دیده شد که همین موضوع باعث رشد شاخص شد. بازار دیروز تحت تاثیر خبر تزریق ۲۴ هزار میلیارد نقدینگی قرار گرفت و با افزایش چشم‌گیر حجم تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز، موجب رشد ۱۸ هزار واحدی شاخص شد.

از طرفی با توجه به جلسه آنلاین رئیس سازمان بورس با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تعداد زیادی از حقوقی‌ها که در چند وقت اخیر در صف‌های فروش دیده می‌شدند، به سمت ثبت تقاضا در نمادهای بزرگ رفتند. از طرفی تعداد نمادهایی که در صف فروش قفل بودند، کاهش چندانی نداشت.

در جریان معاملات امرور، بعد از یک روز مثبت در روند بازار، دوباره حجم عرضه در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت. تعداد نمادهایی که با افزایش عرضه همراه بودند همچون روزهای گذشته به بالای ۲۰۰ نماد می‌رسد. با گذشت تقریبا نیم ساعت از آغاز معاملات، شاخص بازار یک هزار و ۳۰۰ واحد کاهش داشته و به کانال یک میلیون و ۲۴۳ هزار رسید.

با توجه به کم شدن حمایت حقوقی‌ها از بازار در بازار امروز، تعداد نمادهای مثبت کاهش داشت و به حدود ۳۰ نماد مثبت رسیدیم، درحالی که در بازار دیروز(سه‌شنبه) تعداد نمادهای مثبت به بالای ۷۰ نماد رسیده بود.

121221

نمادهای شستا و فارس بیش‌ترین تاثیر مثبت و نمادهای شپنا، فملی و شبندر بیش‌ترین تاثیر منفی در حرکت شاخص دارند. بیش‌ترین حجم تقاضا در معاملات امروز در نمادهای وبصادر، سیتا و کمند ثبت شده است.

212112

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم بی چاره

  • ناشناس

    ای بابا مشکل از خود ماهاست موقعی که راه 100 ساله رو یه شبه میخواید طی کنید همین میشه موقعی که تو اوج بورس سهام ایران خودرو از پژو فرانسه میره بالا باید یکم هم فکر کردش

  • ناشناس

    فقط نوسانگیری توی این بازار جواب میده و سود میدهفعلا سرمایه‌گذاری کوتاه مدت،میان مدت حتی بلند مدت فایده ای نداره،

  • ناشناس

    حجم فروش بازهم بالاست شک نکنید هفته آینده هم منفی است

  • تنها

    من از همه حقیقی ها خواهش میکنم تو را به قرآن نفروشید التماستون میکنم نفروشید بزارید ببینم این حقوقی ها میخوان چیکارکنن ما که آب از سرمون گذشته چه یک وجب چه صد وجب تو را به اون خدا که می پرستین نفروشید نفروشید، نترسید مگه چقدر میخواد افت کنه دیگه بیشتر از این، بابا نترسید منم مثل شما سرمایم گذاشتم بورس، خواهش میکنم نفروشید تا اوج بگیره

  • تنها

    من از همه حقیقی ها خواهش میکنم نفروشید تا اوج بگیره منم مثل شماها سرمایم تو بورس هست، اصلا نترسید

  • ناشناس

    شما فکر میکنم کور بودی ندیدی حقوقیا بخصوص توی فولاد دیروز ۱۰۰میلیون فروخت.. کی حقوقی حمایت کرد؟؟؟
    سه شنبه حقوقیا از خبر سازمان استفاده کردند فقط فروختند

    • علی

      شستا هم خیلی فروختند .

  • علی

    حقوقی ها دیروز تا بازار یک کمی جون گرفت هم فولاد و هم شستا را خوب قروختند . عوض اینکه بازار و کمی حمایت کنند سریع بداد خودشون رسیدتد .

  • ناشناس

    آنچنان یاس و ناامیدی دربورس حاکم شده مقارن است که بازاری باین نام نداریم احتمالا از ماه دیگر تعداد زیادی از پرسنل شرکتهای بورسی و سازمان بورس باید تعدیل شوند چون بعلت عدم فعالیت و پرداخت هزینه و نبود درآمد برای کلیه بازار احتمال خبرهای مرگ آوری در راه باشد دراین میان شرکتهای فاسد مانند بیمه دانا باید برای جوابگوی آماده شوند چون اگر دولت توجه نکند بعلت همدستی سهامدار متضرر نمی گذرد واماده پرداخت خسارت هم هستن

  • رامین

    فقط خمحرکه بخرید که قیمتش الان یک پنجم شده و عالی است برای جبران ضررها