کد مطلب: ۳۶۰۴۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دو روایت از کم شدن شارژ همراه اول

دو روایت از کم شدن شارژ همراه اول

برخی مشترکان اپراتور همراه اول خبر داده‌اند که طی دو هفته اخیر با پیامک‌های تبلیغاتی هزینه به قبض موبایل اضافه شده یا از شارژ سیم‌کارت اعتباری‌شان کم شده، چگونه بدون اجازه صاحب سیم‌کارت این اتفاق افتاده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو گزارش از اختلال و کم شدن شارژ توسط اپراتور همراه اول به تجارت‌نیوز رسیده است. یک مشترک با سیم‌کارت اعتباری است که عنوان می‌کند طی دو هفته اخیر بدون این که در طرح پیامکی شرکت کند به طور مستمر پیامک تبلیغاتی هزینه‌دار دریافت می‌کرده و دومی هم مربوط به مشترکی با سیم‌کارت ثابت است که بر روی قبض سیم‌کارتش تحت عنوان « خدمات مبتنی بر محتوا » هزینه‌ اضافی لحاظ شده است.

روایت هر دو اتفاق را در زیر می‌خوانید:

روایت اول

چون خیلی تماس بیرون از شبکه همراه اول نداشتم دو هفته پیش طرح مکالمه 750 دقیقه به مبلغ 14 هزار و 900 تومان به علاوه 9 درصد مالیات را خریدم. هفته بعد از این خرید سیم‌کارتم را برای استفاده از شماره‌های غیر همراه‌ اولی پنج هزار تومان شارژ کردم، ولی چون استفاده زیادی نداشتم بعد از چند روز موقع صحبت کردن بعد از گذشت کمتر از پنج دقیقه شارژ تمام شد.

طبق کد دستوری که در سایت اینترنتی همراه اول برای لغو پیام‌های تبلیغاتی وجود دارد، کد #800* را برای لغو پیام‌های تبلیغاتی احتمالی گرفتم. بعد از انجام مراحل لغو، پیامکی با این مضمون که «طی 24 ساعت آینده نتیجه لغو پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود» دریافت کردم اما بعد از گذشت حتی چند روز هیچ پیامی مبنی بر لغو پیام تبلیغاتی دریافت نکردم.

قبل از این دو هفته هر وقت که شارژ سیم‌کارتم کمتر از 400 تومان می‌شد با هر پیامک یا تماس از طرف همراه اول پیامکی با این عنوان که «شارژ شما کمتر از 400 تومان است» برای من ارسال می‌شد. اما این بار این پیامک برای من نیامده بود.

چند روز بعد، یعنی 21 اسفند ماه دوباره پنج هزار تومان شارژ کردم ولی بدون استفاده ماند. سه روز بعد (24 اسفند) وقتی استعلام شارژ گرفتم، فقط 700 تومان باقی مانده بود.

با مرکز تماس همراه اول (شماره 9990) تماس گرفتم و اپراتور توضیح داد که از مجموع پنج هزار تومان شارژ حدود 300 تومان هزنیه پیامک، تماس، اینترنت و مالیات و چهار هزار تومان هزینه پیام تبلیغاتی شده است.

وقتی اعتراض کردم که طی چند ماه اخیر در هیچ طرح و مسابقه پیامکی شرکت نکرده‌ام؛ اپراتور بعد از بررسی فعالیت‌های پیامکی سیم‌کارتم گفت آخرین طرحی که فعال کرده‌اید مربوط به آبان ماه یعنی چهار ماه قبل است که هزینه هر پیامک 300 تومان است.

من طی چهار ماه گذشته به جز دو هفته اخیر این حجم از پیام تبلیغاتی را دریافت نکرده‌ بودم، که اگر چنین اتفاقی می‌افتد قبل از این هم متوجه می‌شدم. فرضا این طرح فعال بوده، طی چهار روز که سیم‌کارت شارژ شده اگر حتی روزی یک پیامک تبلیغاتی هم برای من ارسال می‌شد؛ هزینه مجموع چهار روز هزار و 200 تومان می‌شد، نه چهار هزار تومان.

در نهایت هیچ جوابی که علت فعال شدن این پیامک‌های هزینه‌دار را برای من توجیه کند از سوی اپراتور همراه اول داده نشد و در جواب پایانی گفت همراه اول به خودی خود طرحی را فعال نمی‌کند، پس این پول‌ها کجا رفته است؟

قبض همراه اول

موضوع به همین جا ختم نشد و در قبض پرداخت برخی از مشترکین خط ثابت (سرشماره 0912) هزینه‌ای را با این عنوان «خدمات مبتنی بر محتوا» از سوی اپراتور همراه اول در نظر گرفته شده است.

روایت دوم

این مشترک اعلام کرد: هر ماه این هزینه را پرداخت می‌کنم. تلاش کردم که پیامک‌های تبلیغاتی را حذف کنم اما بی‌نتیجه ماند. ولی وقتی موضوع کم شدن شارژ سیم‌کارت اعتباری را شنیدم موضوع هزینه «خدمات مبتنی بر محتوا» برایم علامت سوال بزرگ‌تری را ایجاد کرد.

چطور در عرض سه روز چهار هزار تومان برای پیام تبلیغاتی کم می‌شود؟ بر فرض این که صاحب سیم‌کارت هم فعال کرده باشد، هزینه هر پیامک تبلیغاتی چقدر است؟ و سوال مهم‌تر این که شکایت از دو اپراتور بزرگ تلفن همراه ( همراه اول و ایرانسل) را باید به کجا برد، حتی کارمندان این اپراتور هم در پاسخ دادن به چرایی ناموفق هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ....

    سلام من هم سیم کارت همراه اول دارم و ۲۰ هزار تومان شارژ میخرم اما طی ۱ ماه تمام میشود آیا این مشکل به خاطر سیم کارت است یا نه ؟ یا برنامه ها شارژ پولی را میکشید؟
    لطفا اگر مشکل از سیم کارت همراه اول است پیگیری کنید ممنون

    • ناشناس

      من 3 گیگ اینترنت دارم باهاش کار میکنم از شارژم میره کسی میدونه چکار کنم نره؟

  • رویا

    من چند روز پیش ده هزار تومان شارژ همراه اول خرید بدون حتی ارسال یک پیامک شارژم تمام شد باید از کجا پیگیری کنم

  • ناشناس

    سلام من ۲/۸ پنج هزار تومان شارژ همراه اول خریدم الان یک مدته بدون هیچ تماس و پیامکی شارژم تمام میشه چه جوری پی گیری کنم میشه راهنماییم کنین

  • Gh

    من صبح ۱۸ هزارتومن شارژ داشتم؛بعد الان پیامک اومده موجودی شما کمتر از ۴۰۰ تومن هستش…با همراه من ریز مکالماتمم گرفتم فقط هزارتومن صحبت کردم هیچ بسته ای هم فعال نشده ک بگم‌بخاطر اون تموم شدش شارژم ??????چ وضعشه؟؟!??????

  • نازی

    سلام چرا من شارژ میگیرم از حساب بانکیم کم میشود
    پیام اعتبارم میاد مثلا ۲۰تمن افزایش یافت در صورتی افزایش نیافته جریان چیع تروخدا بگید

  • ناشناس

    من دیروز ۹۵هزار تومان شارژ خریدم.ولی الان که نگاه میکنم کلا ۲۴هزار تومان دارم.یعنی چی؟

  • ناشناس

    من یه هفته پیش چهل هزار تومان شارژ گرفتم‌ بیست و سه هزار تومن و خوردی بسته اینترنتی گرفتم و تقریبا ۱۵ هزار تومن موند تو سیمکارت امروز استعلام گرفتم و موجودیم ۷۲۰ تومان بود،خواستم دلیلشو‌ بدونم

  • ناشناس

    من بعنوان هدیه تولد دو گیگ نت از همراه اول دریافت کردم
    ازش استفاده کردم و ۱۰ هزار تومن از شارژم رفت در صورتی ک از حجم بسته باقی مونده بود واقعا دلیلش چیه؟

  • ناشناس

    من همین الان ۱۰هزار تومن شارژ داشتم بدون اینکه ازش استفاده کنم یهو واسم پی ام اومد ک کمتر از ۱۰۰۰تومن شارژم مونده میرم میبینم ۵۰۰تومن مونده همش چ وضعشه چرا خدمات خطاتون اینطوریه واقعا راضی نیستم از اینکه پول خطم خورده شده

  • Gn

    من همین الان ۱۰هزار تومن شارژ داشتم بدون اینکه ازش استفاده کنم یهو واسم پی ام اومد ک کمتر از ۱۰۰۰تومن شارژم مونده میرم میبینم ۵۰۰تومن مونده همش چ وضعشه چرا خدمات خطاتون اینطوریه واقعا راضی نیستم از اینکه پول خطم خورده شده