کد مطلب: ۴۷۵۶۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرایط خرید دلار از صرافی ملی چیست؟

شرایط خرید دلار از صرافی ملی چیست؟

از پایان مرداد ماه صرافی ملی تنها در صورت ثبت‌نام اینترنتی و ارائه کد رهگیری به مشتریان ارز می‌فروشد. اما شرایط دریافت ارز چیست؟ آیا همه مردم قادر به دریافت ارز خواهند بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از پایان مرداد ماه صرافی ملی تنها در صورت ثبت‌نام اینترنتی و ارائه کد رهگیری به مشتریان ارز می‌فروشد. سایت نوبت‌دهی را از ساعت 8:30 صبح هر روز آغاز می‌کند و بعد از پایان ظرفیت نوبت‌دهی، افراد قادر به دریافت نوبت در آن روز نیستند و باید دریافت نوبت را به روز دیگری موکول کنند یا ارز را از جای دیگری تهیه کنند.

بر اساس شیوه‌نامه های ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هر فرد حقیقی می‌تواند در سال تا سقف مقرر (2000یورو) به یورو یا معادل دلاری آن بصورت اسکناس و پس از ارائه مدارک زیر با عنوان ارز مسافرتی خریداری کند.

1- اصل کارت ملی ( در صورت داشتن کارت ملی قدیمی ارائه کارت ملی به همراه شناسنامه و رسید ممهور ثبت احوال مبنی بر انجام مراحل تعویض کارت ملی قدیمی)

2- کارت بانکی عضو شبکه شتاب به نام فرد خریدار برای خرید و شماره شبا به نام فرد فروشنده برای فروش

3- شماره تلفن همراه ( سیم کارت) به نام فرد متقاضی

4- تکمیل فرم های مربوطه و امضای آن ها در حضور متصدی صرافی

5- بلیط- گذرنامه- ویزای معتبر(در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند)+ عوارض خروج از کشور

معمولا از ساعت 10 صبح به بعد نرخ بر روی تابلو و سایت شرکت ثبت می‌شود.

شنیده‌ها از مردم و فعالان بازار ارز خبر می‌دهد که این روزها فرصت دریافت نوبت در سایت صرافی ملی بسیار کوتاه و در حد چند دقیقه است به همین دلیل هم هر روز متقاضیانی که برای دریافت نوبت اینترنتی وارد سایت می‌شوند با این پیام روبرو می‌شوند: «کاربر گرامی امکان دریافت نوبت در این تاریخ مقدور نمی‌باشد».

برخی فعالان حتی ادعا می‌کنند که نوبت‌دهی اینترنتی صرافی ملی صوری است و این صرافی هر روز ارز را فقط به تعداد خاصی از افراد می‌دهد، به همین علت هم مردم‌ غالبا موفق به دریافت ارز از این طریق نمی‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سینا

    باید حتما بلیط سفر داشته باشی برا خرید از بانک ملی؟؟

  • هادی الیاسی

    سلام میشه با گوشی ثبت نام سهمیه دلارکرد

  • تقوی باباولی

    برای عضویت در سازمان بین المللی اختراعات نیاز به خرید دلار ارزان دارم راهنمایی کنید ممنون میشم

  • خرمی

    خیلی عالی

  • ناشناس

    سناریو خوبیه شرکتهای مسافربری روزانه ۱۰هزارتا بلیط میفروشه همه بخاطر دلار دولت اینکار میکنند بعد بلیط کنسل میکنند یه مقدار پول کنسلی بگیرن بنگاه هواپیمایی روزانه ۵۰هزارتا۵۰۰هزار تومان کنسلی به جیب میزنه ۳ روز توفردوسی هستم نتونستم دلاربخرم امروز دلار۲۸۳۰۰آزاد بود ولی من ۲۹هزار هم پیدانکردم وای وای

  • سعید

    دوستان من میخوام ۲۴۰۰ دلار رو بگیرم ولی نه برای مسافرت خارجه خواستم ببینم کسی میدونه که میشه این مقدار رو بدون پاسپورت و بلیط گرفت؟؟؟ اگه میشه گرفت لطفا بگید که از کدوم صرافی میشه گرفت و چه مدارکی میخواد.

    • ناشناس

      سلام خیر نمیشه چون تو صرافی برای ارز دولتی بلیط و ویزا را میخواد و با سازمان هواپیمایی بلیط چک میکنه که جعلی نباشه برای کشورهای بدون ویزا هم وچر هتل را میخواد در ضمن پرداخت عوارض خروج از کشور الزامیه و باید به صرافی نشون بدی با این مدارک ۲۴۰۰ دلار یا ۲۲۰۰ یورو میدن صرافی مجتهدی من دو روز پیش گرفتم

  • ناشناس

    ممنونم

  • ناشناس

    اگه بخواهیم ارثیه کسی که خارج از کشور هست رو به دلار تبدیل کنیم و براش بفرستیم چکار باید کرد؟

    • ناشناس

      ارز دیجیتال مطمئن پیدا کن

  • ناشناس

    چگونه می‌شود معادل دلاری ارثیه کسی که خارج از کشور هست رو براش ارسال کرد؟

    • بهنام

      ارز دیجیتال بفرست واسش مثلا ترون

  • ناشناس

    من هم کارت ملی هم پاسپورت دارم چگونه میتوکم دلار بخرم بدم دلال

    • ناشناس

      بخری بدی به دلال؟
      یعنی چی متوجه نشدیم؟
      بیستر توضیح بدید