کد مطلب: ۳۸۴۵۳۰

شرایط خرید و فروش و اجاره ماشین بی‌ام‌و در دیوار

شرایط خرید و فروش و اجاره ماشین بی‌ام‌و در دیوار

در سال‌های اخیر با فعالیت‌های وارداتی، تقریبا تمام مدل‌های بی ام و از آخرین مدل‌های سری ایکس گرفته تا بی ام و های کروکی به کشور وارد شده‌اند و جالب است بدانید گروهی از افراد جامعه خرید این ماشین لوکس را نه برای استفاده از آن بلکه صرفا برای سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند.

همین چند هفته پیش بود که خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها از فروش تعداد زیادی خوردوی بی ام و در کمتر از سه ساعت خبر می‌داد. هر چند آن خبر در مورد آخرین مدل‌های تولید شده از سوی این کمپانی آلمانی بود، اما ماشین بی ام و همیشه طرفداران خود را داشته است و حتی مدل‌هایی از این خودرو که بیش از نیم قرن از عمر آنها می‌گذرد نیز طرفداران خاص خود را دارند.

در سال‌های اخیر با فعالیت‌های وارداتی‌شرکت‌هایی مانند پرشیا خودرو، تقریبا تمام مدل‌های بی ام و از آخرین مدل‌های سری ایکس گرفته تا بی ام و های کروکی به کشور وارد شده‌اند و جالب است بدانید گروهی از افراد جامعه خرید این ماشین لوکس را نه برای استفاده از آن بلکه صرفا برای سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند.

نگاهی به آگهی‌های سایت دیوار نشان می‌دهد که برخی از فروشندگان بی ام و در واقع از خودرو خود به عنوان سرمایه‌ای مطمئن برای خرید ملک استفاده می‌کنند. برای مثال فردی در سایت دیوار یک بی ام و X3 فول محصول سال ۲۰۱۴ را که ۱۳ هزار کیلومتر کار کرده را برای معاوضه با آپارتمان آگهی کرده و نوشته است که قصد دارد خودرو خود را با آپارتمان بالای ۱۰۰ متر در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۲۲ معاوضه کند.

فرد دیگری نیز در همین سایت ملک خود در محله آذری را آگهی کرده و خواستار معاوضه آن با یک بی ام و Z4 شده است. آن طور که در متن آگهی درج شده، این ملک ۸۰ متری و در ۲.۵ طبقه ساخته شده است.

از این آگهی‌ها متفرقه برای معاوضه ماشین بی ام و که بگذریم نوبت می‌رسد به آگهی‌ها فروش این خودرو. چیزی که در طول چند هفته گذشته در مورد این آگهی‌ها تغییر کرده است به قیمت خرید و فروش همه مدل‌های بی ام و مربوط می‌شود. در واقع از آخرین روزهای فروردین ماه دیگر کمتر دیده می‌شود که قیمت مورد نظر فروشنده در این آگهی‌ها درج شود و در بیشتر مواقع قیمت خودرو «توافقی» اعلام می‌شود.

هر چند کارشناسان بازار خودرو بر این باورند که این روند موجب اخلال در قیمت‌گذاری واقعی برای خودرو می‌‌شود اما از سوی دیگر فروشندگان خودرو نیز مدعی هستند که با تغییر مداوم قیمت ارز، نمی‌توان به قیمتی ثابت برای خودرو دست پیدا کرد. البته باید این را هم اضافه کرد که متاسفانه این روند دامن‌گیر بی ام وهای قدیمی مانند مدل‌های ۲۰۰۲ و ۵۱۸ نیز می‌شود و قیمت مشخصی برای این خودروها پیدا نمی‌شود.

این تغییرات قیمتی فقط دامن‌گیر بازار خرید و فروش این خودرو نیست و حتی به حوزه اجاره بی ام و نیز سرایت کرده است. علاقه‌مندان به اجاره انواع مدل‌های لوکس بی ام و هیچ محدودیتی در انتخاب خودرو مورد علاقه خود نخواهند داشت، اما باز هم برای به سرانجام رساندن بحث اجاره ماشین بی ام و چاره‌ای غیر از این ندارند که با شرکت یا فرد اجاره دهنده بر سر قیمت به توافق برسند. یعنی حتی برای اجاره خودرو نیز قیمت مشخصی در بازار این روزها وجود ندارد.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.