کد مطلب: ۵۳۱۱۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ شرط عجیب دریافت وام سهام عدالت / چه کسانی نمی‌توانند این وام را بگیرند؟

۳ شرط عجیب دریافت وام سهام عدالت / چه کسانی نمی‌توانند این وام را بگیرند؟

مدتی است که قرار است کارت اعتباری سهام عدالت پرداخت شود. اما حالا هم میزان این وام تغییر کرده و هم شرایط عجیبی برای دریافت آن وضع شده است. شرایطی که سبب می‌شود بسیاری نتوانند از این کارت اعتباری استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش بود که رئیس جمهور از پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت خبر داد و گفت وام ۱۴ و ۷ میلیون تومانی به دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

اما مدیران بورس و شرکت سپرده‌گذاری گفته‌اند وام معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت است. یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیونی می‌توانند ۱۰ میلیون وام بگیرند و دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۵ میلیون تومان.

جز این، محدودیت دیگری که برای استفاده از این کارت اعتباری وجود دارد این است که تبدیل به پول نقد نمی‌شود و افراد می‌توانند آن را فقط در فروشگاه‌هایی که بانک مشخص می‌کند، خرج کنند.

چه کسانی مشمول وام نیستند؟

اما برخی هم نمی‌توانند این وام یا همان کارت اعتباری سهام عدالت را دریافت کنند.

دسته اول افرادی هستند که بخشی از سهام عدالت خود را فروخته باشند. به عبارت دیگر اگر شخصی یک سهم از سبد سهام عدالت خود را هم فروخته باشد نمی‌تواند کارت اعتباری بگیرد. با این شرط بیش از سه میلیون نفر از دریافت این وام محروم می‌شوند. این شرط برای سهامدارانی است که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

شرط دیگر برای دریافت این کارت اعتباری، داشتن کارت ملی هوشمند است. بر این اساس افرادی که سهام عدالت دارند اما هنوز کارت ملی هوشمند را نگرفته‌اند نمی‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت را بگیرند.

این وام تا پنج ماه استراحت دارد و اگر سهامدار نتواند ظرف این مدت کل مبلغ را برگرداند تبدیل به وام با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط سه ساله می‌شود.

پیش از این هم شروط دیگری برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت عنوان شده بود.

مثلا اگر یک مرجع قانونی به شرکت سپرده‌گذاری نامه داده باشد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.

اگر فرد سجامی نشده باشد باید مراحل احراز هویت را انجام دهد وگرنه مشمول دریافت کارت اعتباری نمی‌شود.

حتما باید در یکی از بانک‌های ملی و تجارت که در حال حاضر کارت اعتباری می‌دهند حساب داشته باشند، در آینده هر بانک‌ جدیدی که این طرح را آغاز کردند می‌توانند از طریق آن بانک‌ها استفاده کنند.

آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی البوغبیش

    خوب

  • حسین سلمانی

    عزیزان کل سهام رو بخوان از شما بخرن شش برابر پول وام رو باید بهتون بدن اینطوری یه وام بهتون میدن تو پنج ماه باید همه پول رو پس بدیددر ضمن اون پول هم باید ببری از خودشون وسایل بخری یعنی چهارتومن میبری بهت دوتومن جنس میدن به مبلغ کل پولتون در اخر هم انگار دوتومن به شما دادن ۰ بعد پنج ماه اگه کل اون چهارتومن رو پس ندید سود ۱۸ درصد میکشن روی پول و اینطوری باید هفت میلیون پس بدید شما هم دوتومن خرید کردید پنج میلیون تا اینجا باید اضاف پس بدید الان ادم زورش میاد قسط بده اونا هم سهام شصت میلیونی شما رو با دو تومن پیچوندن
    اگه هم قسط بدید ازتون سه برابر پول وام پس گرفتن

  • رامین حسن خانی

    ما سهام مونو ازاد کردیم

  • للللللللللبب

    سلام یعنی چقدر ماهی بدیم وثیقه یا فیش حقوق لازمه

  • mortza

    اونای میخوان ثبت نام کنن برای وام خودشون تو خونه انجام باید بدن هیچ جای انجام نمیدن بعدشم من وام گرفتم ۵ تومن یکجا دادن فروشگاه مواد غذای گرفتم باز خوبه بهتر از هیچی هست الان چند نفر میشناسم فروختن ۲۰۰ تومن بیشتر بهشون ندادن و دیگه هیچی توش در نیومد . به نظر من برید بگیرید کم خرج خونه میشه خوبه اینجوری یکجا بهت میده پول رو فروشگاه خرید کنید و دیگه قسط نمیخواد بدید من ندادم ۵۰ درصد سهامم انکار فروختم ۵ ملیون یکجا گرفتم . ثبت نام خواستید کنید برای وام از برنامه ایوا باید ثبت نام کنید و از همونجا هم ۵ ملیون خرج کنید .

    • سی سی

      چجوری وقتی وام گرفتین و اقساطشو ندادین تونستید سهامو بفروشین؟

  • بهار

    سلام من ایوا رو هیچ جوره نمیتونم وصل کنم کارت ملیم گم شده اگه راهی هس برای پرداخت اقساط یه عیر ایوا بگید ممنون

  • ناشناس

    ببخشید میشه باهاش موبایل خرید؟

  • سجاد

    بعد پنج سال هنوز کارت ملی من نیومده چرا کاری نمیکنن الان میخوام وام بگیرم تکلیفم چیه

  • ناشناس

    سلام کارت ملی من هنوز بعداز پنج سال نیومده تکلیف وام چیه میتونم بگیرم

  • ناشناس

    اگر کسی قبلا وام سهام گرفته ودر حال حاضر داره قسطی رو ماه به ماه منضم پرداخت میکنه میتونه دوباره بگیره