کد مطلب: ۴۵۱۲۰۸

بورس آخرین روز اردیبهشت را چگونه آغاز کرد؟ / سقوط مجدد شاخص به زیر کانال ۱ میلیون واحدی

بورس آخرین روز اردیبهشت را چگونه آغاز کرد؟ / سقوط مجدد شاخص به زیر کانال ۱ میلیون واحدی

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل اگر چه مجددا به زیر ابرکانال یک میلیون واحدی سقوط کرد، اما شاخص کل هم‌وزن بیش از ۱۵۰۰ واحد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات روز چهارشنبه بازار سهام در حالی آغاز شده که اگر چه شاخص کل افتی ۱۲ هزار واحدی را به ثبت رسانده و به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد، اما شاخص کل هم وزن بیش از ۱۶۰۰ واحد رشد داشته است. موضوعی که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز با فشار عرضه و شرکت‌های کوچک‌تر بازار با تقاضای شدید برای خرید مواجه هستند.

9 9

در ۴۰ دقیقه ابتدایی بازار، سه نماد فولاد، فارس و فملی به ترتیب با ۲۷۳۶، ۲۶۷۲ و ۱۶۳۹ واحد بیبشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و نماد اخابر با بیش از ۱۲۵۱ واحد، تاثیرگذارترین نماد مثبت بر شاخص کل بود.

7 10

در این مدت تعداد کل معاملات بورس بیش از ۴۴۳ هزار دفعه بود که طی آن ۳ میلیارد و ۷۷۴ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. ارزش معاملات فرابورس نیز از مرز ۱۱ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

معاملات بازار سهام امروز در حالی پیگیری می‌شود که اکثر نمادهای شاخص ساز در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش قرار دارند. در تمامی گروه‌ها اکثر نمادهای بزرگتر در محدوده منفی و نمادهای کوچک در محدوده مثبت معامله می‌شوند. امروز همچنین قرار است شرکت مجتمع لاستیک یزد با نماد (پیزد) ۱۰ درصد از سهام خود را به صورت عرضه اولیه وارد بازار کند. عرضه اولیه‌ای که احتمالا کمتر از ۶۰ هزار تومان نقدینگی لازم خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.