کد مطلب: ۵۶۹۰۱۱

برگزاری مراسم تحلیف اعضای دوره جدید شورای شهر تهران

برگزاری مراسم تحلیف اعضای دوره جدید شورای شهر تهران

سوت آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش همزمان با برگزاری آیین تحلیف اعضاء آن نواخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نخستین جلسه هر دوره شورا تحت ریاست مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو شورا تشکیل می‌شود که در شورای ششم نیز مهدی چمران (متولد ١٣٢٠) مسن‌ترین و جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی جوان‌ترین افراد و اداره کننده نخستین جلسه شورا خواهند بود.

به این ترتیب مراسم تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران با هیات رئیسه سنی کار خود را آغاز کرد.

در جریان این جلسه اعضاء سوگندی را یاد کرده و متن آن را امضاء می‌کنند که متن سوگند به شرح ذیل است:

«من در برابر کلام الله مجید، به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم».

این مراسم با مسئولیت فرمانداری تهران و با حضور جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور، محسنی بندپی، استاندار تهران، فرمانداران شهرستان‌های ری و شمیرانات، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، محسن هاشمی، رئیس سابق شورای شهر تهران، حناچی شهردار و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش آغاز شده است ( ایسنا ).

به گزارش تجارت‌نیوز، شب گذشته، اخبار ضد و نقیضی از انتخاب شهردار تهران منتشر شد. ابتدا خبرگزاری فارس، از انتخاب علیرضا زاکانی، به این سمت خبر داد. در ادامه چمران، منتخب مردم تهران در گفتگو با ایسنا این موضوع را تایید نکرد و گفت که شهردار هنوز انتخاب نشده است.

با وجود این فارس و برخی دیگر از رسانه‌ها بر صحت موضوع تاکید داشتند و نوشتند که اعضای شورای ششم، منتظر تشکیل جلسه رسمی برای اعلام نام زاکانی به عنوان شهردار تهران هستند.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.