کد مطلب: ۴۴۲۲۶۱

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در گفتگو با تجارت‌نیوز:

صادرات به چین متوقف نشده است / کاهش ۲۵ درصدی صادرات و واردات با چینی‌ها

صادرات به چین متوقف نشده است / کاهش ۲۵ درصدی صادرات و واردات با چینی‌ها

رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: طبق آمارهای ارائه شده از گمرک چین در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۰ مجموعه مبادلات تجاری ما با چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه‌های بهمن تا ۱۰ اسفند ماه کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آیا روند صادرات به چین متوقف شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با شیوع ویروس کرونا در چین روند صادرات به چین متوقف نشده بود. البته دستگاه‌های اجرایی فعلا آماری مبنی بر میزان تجارت خارجی ایران با سایر کشورها را ارائه نداده است. در حقیقت آمار دقیقی مبنی بر صادرات یا واردات کالا از ایران به چین یا بالعکس این موضوع وجود ندارد. باید منتظر انتشار آمارها باشیم.

مجیدرضا حریری افزود: طبق آمارهای ارائه شده از گمرک چین در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۰ مجموعه مبادلات تجاری ما با چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه‌های بهمن تا ۱۰ اسفند ماه کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

او در ادامه اظهار کرد: صادرات کالاهای ایرانی به چین یا واردات کالاهای چینی به ایران قبلا در ماه‌های فوریه و ژانویه انجام شده بود. فعلا قیمت فراورده‌های نفتی به دلیل کاهش قیمت نفت به شدت ارزان شده و همچنین قیمت فلزات اساسی همانند مس، آهن و … نیز به شدت فروکش کرده است.

حریری گفت: آنچه مشخص است به دلیل شیوع ویروس کرونا چشم‌انداز کلان اقتصادی چندان روشن نیست. در حقیقت تجارت تمام کشورها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و تمام کشورها نیز مبادلات تجاری‌شان نیز کاهش یافته است. چین شریک دوم تجاری ایران بود و ممکن است به دلیل عدم ریشه‌کن شدن این ویروس وضعیت تجاری ما با خسارت‌های بیشتری همراه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.