کد مطلب: ۵۴۹۵۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هشتگ لبنانی‌ها برای خرید بنزین از ایران/ چرا دولت لبنان مخالفت کرد؟

هشتگ لبنانی‌ها برای خرید بنزین از ایران/ چرا دولت لبنان مخالفت کرد؟

دو روز پیش کاربران لبنانی توییتر، در طوفانی توییتری از دولت کشورشان درخواست کرده بودند از ایران نفت بخرد اما دولت این کشور موافقت نکرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاربران لبنانی در کارزاری توییتری از مسولان کشورشان خواسته بودند که از ایران سوخت بخرد. این کاربران نوشته بودند من یک شهروند لبنانی هستم و حق دارم تقاضای واردات نفت از ایران داشته باشم. این یک مزیت برای لبنان و حق من به عنوان یک شهروند است.

در همین زمینه یورو نیوز گزارش داده است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم به دولت این کشور پیشنهاد کرده بود که از ایران نفت و سوخت تهیه کنند.

او گفته بود که لبنان نفت پالایش‌شده ایران را بخرد اما دولت لبنان به دلیل تحریم‌های احتمالی آمریکا این پیشنهاد را رد کرده بود.

هرچند که پیش از تحریم هم حجم تجارت ایران با لبنان قابل توجه نبود و ایران در رده پنجاهم شرکای تجاری این کشور قرار می‌گرفت.

با این حال کاربران توییتری با هشتگ #حق_الشعب_مش_حق_الزعما (حق مردم است نه حق سران) مطالبه خرید سوخت از ایران را همچنان تکرار می‌کنند.

البته رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران هم در واکنش به این کارزار توئیتری می‌گوید: گرچه در شرایط تحریم این دست اتفاقات فرصت است اما حجم خرید لبنان بسیار پایین است و ارزش مالی چندانی برای ایران ندارد چرا که کل جمعیت لبنان، ۸ میلیون نفر است. از این ۸ میلیون نفر، ۴ میلیون نفر هم در رفت‌وآمد باشند، نیتز سوخت آنها میزان کمی است.

پدیدار درباره بازار انرژی لبنان توضیح می‌دهد: بازار لبنان، بازار پر درآمد وقابل توجهی برای ایران نیست و کشورهایی مانند لبنان، سوریه و قبرس از نظر بازار انرژی، آن قدر مصرف پایینی دارند که اصلا مورد بررسی کشورهای صادرکننده نفت قرار نمی‌گیرند.

البته جالب است که بدانید اتاق مشترک ایران و لبنان هم منحل شده است. جهانبخش سنجابی، عضو اتاق بازرگانی درباره این موضوع به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: تغییراتی در قانون اتاق بازرگانی رخ داد و بر اساس آن تمام کمیسیون‌ها و اتاق‌ها و شوراهای مشترک باید شخصیت حقوقی و شناسه حقوقی داشته باشند و تعداد اعضا و میزان حجم تجارت و ترکیبات شکل‌گیری این اتاق منطبق با چهارچوب‌های قانونی نبودند و منحل شدند اما این مساله به طور موقت است و تشکیل دوباره آن در دستور کار اتاق‌های بازرگانی است.

آخرین اخبار حوزه انرژی و کالا را از صفحه اختصاصی انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداروشکر و الا همون بنزین رو مفتی میدادن به جناب خرس

    • طهماسب

      ناشناس از تلاویو! پولشو میدادن اولا! دوما به توچه! سوما وابستگان اقتصادی دولت روحانی به خاطر علاقه به کازینو های امریکا و اروپا به برجام و ارتباط اقتصادی و ارتباط های … دیگر با امریکا علاقه دارند نه به خاطر منافع کشورکل صادرات ما در این 8 سال به افغانستان دو برابر کل صادرات ما به اروپا بودهظریف در این 8 سال اگر فقط روی رایزنی صادرات به افغانستان کار میکرد بیشتر دلار وارد مملکت میشد تا برجام

    • طهماسب

      تو لبنان هم یه سری مثل روحانی رو امریکا با تبلیغات به قدرت رسونده منافع مردم رو فدای خواسته های امریکا کنندسفیر امریکا میگه صادرات سوخت به لبنان باعث میشه ایران نفوذ پیدا کنه تو لبنان !خب بیان از تو امریکا بخرن که تو نفوذ پیدا کنی یا از فرانسه بخرن که ماکرون بیاد شاخ و شونه بکشه دولت لبنان باید مطابق نظر من اداره بشهما ایرانی ها هم پس نباید برجام امضا میکردیم با تو رابطه تجاری داشته باشیم چون باعث نفوذ توآمریکا تو ایران میشه!یه چیزی بگو در ظاهر حداقل مردم فکر کنن

    • ناشناس

      ایرج تو به تو چه

  • ناشناس

    با روحانی تا نابودی …

  • ناشناس

    فعلا که بنزین سوپر نایاب شده؛ احتمالا!!! به دلیل صادرات! به لبنان!!!