کد مطلب: ۱۵۹۹۶۳

صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری ایران به ترکیه

صادرات 900 میلیون دلاری ایران به ترکیه

در شش‌ماه نخست سال جاری ۹۰۰ میلیون دلار ارزش صادرات کشور ما به ترکیه و ۳.۱ میلیارد دلار حجم واردات از کشور ترکیه بدون احتساب نفت است.

قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شش ماه نخست امسال ۹۰۰ میلیون دلار از ایران به ترکیه صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجتبی خسروتاج عصر پنج‌شنبه در جریان بازدید از بازارچه مرز رازی خوی اظهار داشت: در شش‌ماه نخست سال جاری ۹۰۰ میلیون دلار ارزش صادرات کشور ما به ترکیه و ۳.۱ میلیارد دلار حجم واردات از کشور ترکیه بدون احتساب نفت است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به آخرین وضعیت تعرفه‌های ترجیحی در امور گمرکی میان دو کشور ایران و ترکیه اظهار داشت: طبق موافت‌نامه امضا شده میان کشور ایران و ترکیه در سال ۹۲، ترکیه ۱۴۰ فقره از کالاهای صادراتی ایران شامل اقلام عمدتا کشاورزی و ایران ۱۲۵ فقره از کالاهای صادراتی ترکیه عمدتا تولیدات صنعتی را شامل تعرفه ترجیحی قرار داده‌اند.

خسرو تاج با اشاره به ظرفیت مرز رازی اظهار داشت: خط ریلی رازی یک مسیر استراتژیک و مسیر ارتباط با اروپا است و باید خدمات ترمینالی جهت رفاه حال مسافران در مرز رازی توسعه پیدا کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در سفر به شهرستان خوی از بازار بورس تخمه‌های آجیلی آفتابگردان و کدو بازدید و جریان مشکلات این بازار در زمینه ورود تخمه‌های آجیلی خارجی قرار گرفت.

مجتبی خسرو تاج قائم‌مقام وزیر در امور تجارت از قسمت‌های مختلف مرز رازی و میدان خشکبار بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مرز رازی و میدان خشکبار قرار گرفت.

در این بازدید صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی، فرماندار خوی، نمایند مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت و مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران را همراهی می‌کردند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.