کد مطلب: ۵۵۳۱۸۹

یکی از ۱۱ ابربدهکار بانکی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

«۳برابر مبلغ بدهی‌ام را گرفتند!»

«۳برابر مبلغ بدهی‌ام را گرفتند!»

یک از پرهیاهوترین اتفاقات سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، انتشار فهرستی از اسامی ۱۱ بدهکار بانکی بود. البته اسامی تکراری که قبلا افشا شده بود. یکی از این بدهکاران عضو سابق هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین است که مدعی شده سه برابر مبلغ بدهی‌اش را تسویه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک‌مرکزی و یکی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات، لیستی از ۱۱ ابر بدهکار بانکی را در اختیار آیت الله رئیسی قرار داد.

لیستی که البته جدید نبود و نه تنها نام‌های بدهکاران و میزان بدهی‌های کلانشان پیشتر افشا شده بود بلکه با یک جستجوی ساده می‌توانید جزئیات پرونده و دادگاه آن‌ها را هم بخوانید.

دانیال‌زاده، عظام، صدرهاشمی نژاد، العقیلی، اقدامیان، فلاحتیان، شفیعی، گرامی، ایزدپناه، رستمی‌صفا و ریخته‌گران. ۱۱ بدهکاری که به گفته همتی بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بودند و در زمان ریاست همتی در بانک‌مرکزی، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از این رقم وصول شده است.

یکی از کلان‌ترین بدهی‌های این بدهکاران، بدهی محمد صدرهاشمی نژاد بود.

سرنوشت بدهکار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی!

درست زمانی که هنوز یک سال از اعدام باقری درمنی بدهکار بانکی، شش ماه از دستگیری قربانعلی فرخ‌زاد، خریدار ماشین‌سازی تبریز و متهم دریافت یک میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی و چند هفته از برگزاری دادگاه هدایتی، نگذشته بود و در بحبوحه برگزاری جلسات دادگاه متهمان بانک سرمایه، پرونده بانکی دیگری سروصدا به پا کرد.

بر اساس اخبار آن روزها، محمد صدر هاشمی، سهامدار اصلی یکی از بانک‌های خصوصی کشور، ۳۰۰۰میلیارد تومان بدهی بانکی داشت. او نه تنها از بانک خودش(اقتصاد نوین) ۱۴۰۰میلیارد تومان وام گرفته بود بلکه ۱۳۶میلیون یورو نیز بدهی معوق داشت! این ارقام به قدری عجیب بود که با انتشار اخبار انواع القاب مانند مافیا را کنار نام او نشاندند.

حاالا حدود دوسال از مطرح شدن این ماجرا گذشته و نام صدرهاشمی‌نژاد همچنان در لیست ابربدهکاران بانکی است.

همتی را به دادگاه می‌کشانم

با این حال خود او در گفتگو با تجارت‌نیوز در این باره می‌گوید: موضوع بدهی بانکی من که از جانب آقای همتی مطرح شد، صحت ندارد و صرفا در جریان جدال بین کاندیداها مطرح شده تا یکدیگر را تخریب کنند.

او تاکید می‌کند: همتی نبش قبر کرده با این هدف که دست روی نقطه ضعف رئیسی بگذارد.

صدرهاشمی ادعا می‌کند که بدهی او تسویه شده و حالا صرفا حواشی انتخابات موجب تکرار نام او در فهرست ابربدهکار شده است. او می‌گوید: سه برابر مبلغ بدهی من تسویه شده آن هم نه الان بلکه یک سال ونیم پیش. در واقع بدهی من دوبله و سوبله تسویه شده و من الان مدعی هستم، حتی باید شکایت کنم و بخشی از این پول را پس بگیرم.

عضو سابق هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین همچنین می‌افزاید: کارشناسان ارزیاب با احتساب جریمه، معوقه، ربح مرکب، مرکب روی مرکب و… بدهی من را چند برابر محاسبه کردند و تمام زندگی من را به زور گرفتند. فقط این مسئله هم نبوده چند صد نفر هم با خوابیدن کار در شرکت‌های من بیکار شدند. باید برای بیکاری این افراد جواب پس داده شود.

صدرهاشمی ادعا می‌کند که شرایطش تغییری نکرده و حتی همین حالا کُتی که ۲۰ سال پیش خریده بوده، بر تن دارد اما کاندیداهای فعلی باید در برابر جماعتی که این وسط بیکار شدند و وضعیتشان تغییر کرده پاسخگو باشد.

اخبار بیشتر را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطفا مردم را …. فرض نکنید. یک همچنین آدم گردن کلفتی چطور حاضر میشه یک بدهی رو 3 بار تسویه کنه و تازه مدعی باشه که باید مازاد بدهی تسویه شده رو شکایت کنه و پس بگیره. چنین آدمی یک ریالش حساب و کتاب داره. بسه دیگه

  • مهمترین ناشناس تاریخ

    عجب وضعیت پیچیده ای داره این مملکتکه راست میگوید؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    لازم است بک گلریزان هم برای ایشان بگیریم. هر کس بیشتر خورده بیشتر طلبکار است

  • ناشناس

    والا منم حاضر بودم چند میلیارد 95 وام بگیرم الان 3 برابر پس بدم
    اصلا خودم اشنانتیون 5 برابر پس میدادم
    ملک زمین دلار قبر ماشین چیو بگم؟؟ همه 10 برابر شده اند.
    هر طور بگی خوب باهات حساب کردند

  • مسعود

    بدهکار را که رو میدی طلبکار هم میشه با اخذ این همه وام اونم با تاسیس شرکتهای واهی ونام کارمندان وابدارچی های شرکت ودر گیر کردن اونا خودشو بالا کشید وشیره پولو ده برابرش در اورده حالا حاضر نیست اصلش را بده رو که رو نیست سنگ پای قزوینه