کد مطلب: ۴۷۳۱۰۸

صندوق ۳۰ هزار میلیارد تومانی معدنی در بورس تشکیل می‌شود

صندوق 30 هزار میلیارد تومانی معدنی در بورس تشکیل می‌شود

قائم مقام ایمیدرو از شکل‌گیری یک صندوق مشترک با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومان بین شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی برای بازارگردانی و حفظ و ثبات سرمایه‌های ایمیدرو در بورس خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قائم مقام ایمیدرو از شکل‌گیری یک صندوق مشترک با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومان بین شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی برای بازارگردانی و حفظ و ثبات سرمایه‌های ایمیدرو در بورس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، عباس نعیمی در نشستی با مدیران مالی شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، الزام افزایش سرمایه شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به این سازمان را حداکثر تا دو ماه آینده مورد تاکید قرار داد.

به گفته وی، با توجه به روند حمایتی شرکت های بورسی و حفظ اعتماد عمومی، انتظار می رود تا پایان امسال، روند شاخص بورس رشد مناسبی داشته باشد.

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به ایجاد یک کمیته دائمی در ایمیدرو با حضور شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی در حوزه بورس تصریح کرد: این کمیته در صورت افت بیش از ۱۰ درصدی ارزش بازار گروه، جلسات فوق العاده تشکیل خواهد داد و باید کیفیت اطلاع رسانی در زمینه وضعیت عملکرد و چشم انداز سودآوری بنگاه ها در کدال بهبود یابد.

وی با اشاره به روند شاخص بورس در سال ۹۹ گفت: این روند در تاریخ ۳۱ خرداد امسال با یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد رکورد جدیدی ثبت کرد و این رشد شتابان در تاریخ ۲۰ مرداد هم به اوج خود یعنی ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید.

نعیمی افزود: ۲۱ مرداد این شاخص شروع به سقوط کرد و حمایت نخست ایمیدرو در یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد موثر نبود، اما حمایت قوی دوم در محدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، روند را تغییر داد و شاخص بورس برگشت و رو به افزایش گذاشت.

در این نشست مسئولان مالی شرکت های فولاد مبارکه، فولاهرمزگان، مس، گل گهر، چادرملو و فولاد خراسان حضور داشتند و در آن، تصمیم های لازم برای تداوم حمایت های شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی از بورس اتخاذ شد.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گروه
    بانکی
    فلزی
    خودرویی
    در صدر بورس هستند

  • ناشناس

    امیدوارم به زودی سهام ایمیدرو تو بورس عرضه اولیه بشه خیلی قویه

    • ناشناس

      شرکت اُپال سنگان تو نوبته عرضه اولیه است

  • ناشناس

    حالا هر کی از را میرسه میگه این ما بودیم که حمایت کردیم ۱۶۰۰ را .

  • محمد

    این راهکاری درست هست درصد کمی از سود صنایع به این گونه صندوق ها اختصاص بدهند تا در مواقع لزوم به بازار وارد شوند و مانع ریزش دومینویی شوند

  • ناشناس

    معدن گهر زمین و فولاد خوزستان هم زیرمجموعه هلدینگ ایمیدرو است
    اینکه هلدینگ ها در بازارگردانی دارند فعال میشوند خبر خوبیست هلدینگ دارویی و زراعت و غذایی هم امیدواریم دستبکار شوند. در مورد شستا و زیر مجموعه ها هم زمزمه هایی هست
    البته انشالله در حد حرف نباشد و باید عملکرد آنها را در مواقع اصلاح هیجانی بی دلیل بازار مثل مورد اخیر دید

  • ناشناس

    فقط پالایشی

  • ناشناس

    ماندن با پول سهام ما چه کارکنن یک وقت صندوق تشکیل میدهند یک وقت میگن بورس افتاد ارزش تداره تا پول مردم رابخورن بلنک ملی نا نمیخواهیم در خراج شرکت کنیم ولله پول مارا بده